Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: harmonizer tips

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard harmonizer tips

    Heeft er iemand nog tips voor een goede harmonizer?
    Ik zoek eigenlijk een harmonizer voor hier en daar een tweestemmige partij, voor enkele noten, akkoorden zal ik niet veel gebruiken.
    De eventide pitch factor lijkt me wel wat, maar dit is een stomp box, wat minder handig / overzichtelijk lijkt in een rack.
    Zijn er wellicht nog andere alternatieven? Een nieuwe eventide vind ik te duur, en bij een hele oude eventide heb ik mijn twijfels, wellicht dat de capaciteiten van deze units al lang is ingehaald. Dit is overigens niet gebaseerd op ervaring.

    Iemand nog tips?
    Een dedicated harmonizer is voor mij prima, maar vaak zal dit gecombineerd zijn in een multi fx..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Boss ps5 klinkt enorm steriel en heeft erg slechte tracking.

    Ehx pog?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    De POG is geen harmonizer maar een octaver. Harmonizers met goede tracking én tone zijn duur, maar als je Eventide te duur vindt wordt de kwaliteit misschien wat minder. Is een Eventide Pitch Factor ook te duur? Nooit geprobeerd maar ik denk dat dat het beste pedaal voor harmonizing is.
    Wat voor toonladders ga je gebruiken? Enkel majeur/mineur, of ook kerktoonladders (zijn in feite hetzelfde), verminderde ladders en gypsy?

  4. #4

    Standaard

    Boss PS6
    ZCat Octaver

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Grappig, ik heb zelf de boss ps 6 en vind die nog niet zo beroerd, maar ook niet top.
    Wil nu naar een rack gaan ipv pedal board, en een midi aansturing is dan wel wenselijk.
    De boss heeft trouwens wel een nadeel, hij kan niet overweg met hoge fx loop levels.

    Voor wat betreft toonladders, het hoeft niet te moeilijk te zijn allemaal. Met majeur/mineur ben ik al een heel eind. Meer mag, maar is geen absolute noodzaak.
    Een eventide pitch factor is trouwens wel waar ik steeds op uit kom tot nu toe.
    Als ze deze unit nou ook in een 19" interface hadden, was dat niet verkeerd!

    Zou ook een eventide eclipse kunnen kopen, maar ik vind 2000 euro voor een unit uitgeven en daar dan alleen de harmoniser van gebruiken, net te gek, vooral omdat ik in een gespeelde set geen uren aan het harmonisen sla.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 29 september 2012 om 09:14

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    In pedaal vorm zou ik ook zeker de Digitech Harmony Man uitproberen, volgens mij een erg leuk ding. In rack vorm de Eventide H3000? ...een bekend harmonizer/multieffecten apparaat...wel erg duur, maar misschien is tweedehands een optie. waarschijnlijke is deze over the top voor je doel, vanwege de vele mogelijkheden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    De PitchFactor is ook MIDI aanstuurbaar hè, dus je kunt hem ook op een pedaltray zetten in je rack.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Zoek een oude DigiTech ips33b of dhp-33/55.
    Kun je meestal voor niet veel geld vinden, werken prima.

    Heb zelf een Eventide Orville, en pitch gebruik ik nooit behalve voor detune

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De reden dat de pitch factor ook een goede kanshebber is, is inderdaad dat deze midi aanstuurbaar is.
    De harmony man is dat niet, dus dat is een minpuntje.

    Een Orville gaat hem prijstechnisch niet worden.

    Heeft iemand ooit de Ips33(b) van digitech vergeleken met de pitch factor? Ben deze units al een paar keer tegengekomen tijdens de "papieren" zoektocht, maar heb ze nog nooit kunnen proberen!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb de ips33b gehad, maar is al behoorlijk oud. Dus lijkt mij sterk dat de Pitch Factor niet beter is.
    PF heeft ook knoppen, dus makkelijker in te stellen dan de menus van 19" app.

    Zelf vind ik int. pitch niet handig, zeker live niet.
    Probleem is het instellen, kan eigenlijk alleen als je weet welke scale en key een nummer instaat.
    Op je pedal board zou je dus 12 IA schakelaars nodig hebben voor alle keys en dan nog 8 voor de scales.
    Nou zul je genoeg hebben aan 1 ladder en 3 a 4 keys maar dan nog, kost teveel moeite om dit te bewerkstelligen.

    Bij opname heb je die problemen niet.
    Of als je met vaste sets speelt en je controller daarop is ingesteld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top