Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: ADA bestaat weer?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard ADA bestaat weer?

    Ik post het maar even hier omdat ik denk dat hier de meeste fans van ADA zitten; de producent van de legendarische MP-1 die begin jaren 90 de deuren sloot na een brand in de fabriek.

    Ik kwam opeens nieuwe producten tegen van ADA, inclusief het vertrouwde logo, op een geheel nieuwe website. O.a. deze preamp:



    http://www.adaamps.com/Products/ada-APP1/APP1.htm
    Zie ook: http://www.tonetronix.com/p/ADA-APP-1.html

    Iemand bekend met het verhaal hierachter?
    Ik zou het erg tof vinden als het een MP-1 in pedaalvorm is.

    Thx

    Een ADA-fan.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 27 september 2012 om 16:20
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2

    Standaard

    Het meest heldere is de de reissue van de Flanger en de Phaser sinds een klein jaar.

    Ik moet nog ergens een mail hebben van Tarnowski die blijkbaar anyone die ook maar iets met effecten deed aanschreef op zoek naar de benodigde chips. Uiteindelijk heeft hij het ontwerp voor een derde keer aangepast aan wattie kon krijgen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Oh, te gek, daar ga ik eens voor zitten. Goede review van die kerel op de site trouwens...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  4. #4

    Standaard

    Even op de site gekeken, die Cab Sim ziet er ook wel leuk uit qua opties;

    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, die cab simulator ziet er leuk uit. Lijkt me een pedaal uitvoering van de Microcab.




    Als die echt voor $ 100 op de markt komt voorzie ik er wel een redelijk afzet van:

    http://www.premierguitar.com/Magazin...nd_DI_Box.aspx

    Goed nieuws natuurlijk ook voor de reissue van de flanger en phaser. Maar niet goedkoop: http://www.loopersparadise.de/de/kat.php?k=101
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 27 september 2012 om 18:03
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Goed nieuws natuurlijk ook voor de reissue van de flanger en phaser. Maar niet goedkoop: http://www.loopersparadise.de/de/kat.php?k=101
    In vergelijk met een originele (2e hands dus) zeer netjes geprijsd.
    In vergelijk met het gemiddelde boetiekpedaal zeer normaal geprijsd
    In vergelijk met any boetiek rangemaster clone laaggeprijsd
    In vergelijk met bijvoorbeeld een effectrode compressor (ik noem maar wat) doodgewoon geprijsd.

    Nee Peter, een hoop geld maar beide apparaten zijn grote en complexe dozen die ook nog eens netjes komen in een custom aluuminium behuizing. Ik zie niet in waarom een Zvex kutboostertje (bijvoorbeeld) van 200 euro normaal zou zijn en deze dingen duur.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Oke. Point taken.

    Nou laten we maar blij zijn dat ze weer terug zijn. Misschien dat ze alleen nog de chorus van de MP-1 een kunnen reissue-en.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Die nieuwe pre-amp heeft volgens mij geen buizen aan boord, heb er laatst ergens iets over gelezen? Niet dat dat erg is hoor, als ie maar klinkt.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9

    Standaard

    Nee idd geen buizen.

    Het lijkt me ook geen mp1 in pedaalvorm, maar als je een preamp zoekt voor op je board kon dit wel eens leuk zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top