Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik zeg: dikkere snaren en eventueel nog een beetje delay er achter.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Is ook niet altijd de oplossing.. Ik speel op 010 en het probleem ligt niet in de algehele sound, mn hals en mids zijn goed.. het is puur de brug. 010 moet gewoon goed zijn.. zelfs met 09 moet je een goeie volle sound op een strat neer kunnen zetten.

    Ik denk dat de gitaar met de electronica moet matchen.. Waarschijnlijk klinkt de Chubtone '69 brugpup van mijn ook killer op een 'potje' daar buiten.. (en dan bedoel ik geen tone potje..)
    Misschien is de SSL ook geen match en duurt het nog even voordat DE SOUND gevonden is.. En ook die is weer tijdelijk.. want DE tone is als de heilige graal en niets is zo veranderlijk als de mens..
    Soms moet je ook gewoon concessies doen.. maar Ik merk nu gewoon dat ik teveel mis in de brug.. En dan gaan we daaraan werken..

    Het voorbeeld van pepe ook.. Velen zijn lyrisch over de Antiquities.. Frusciante gebruikt ze en velen met hem.. Toch is hij kennelijk een poos aan het zoeken voordat hij de goeie gitaar erbij heeft..
    Doet je ook afvragen wat wijzer is.. DE gitaar vinden of DE pup... Ik denk.. (nee, ik weet) dat het optie 1 is, maar die is te kostbaar, dus gaan we doortobben met 2..

    en zo sukkelen we door...
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dat sukkelen is leuk hoor.
    Ik heb nog een dozijn strat pickups rondslingeren, van alles wat. Ik ben alleen door mijn strats heen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Dan weet jij misschien wel wat een 'donkerdere' brugpup met wat meer output zou kunnen zijn... Weet jij toevallig wat de SSL5 tov de Chubtone doet?
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nee, ik ken van Duncan alleen de Antiquity en de SSL 1.
    Vroeger had je 2 pickups van Dimarzio die je daarvoor moest hebben, de FS1 of, nog meer de P90 kant op, de SDS-1.
    Nou heb je zoveel varianten, wie kan dat allemaal uit elkaar houden behalve een webshop verkoper.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    hmmm... testen dus.. Het hoeft ook niet per se een humbucker achtige sound te hebben hoor.. Gewoon wat donkerder..

    Komt goed!!

    cheers!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    De signature Di Marzio van Billy Corgan schijnt ook wel dik te klinken.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Corgan zn sound is zo vreselijk gebouwd op de IC Muff.. Ik weet het niet.. Eigenlijk ook nooit wat over gelezen.. Het is wel iets om even in te verdiepen.. thanks..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Voor een donkere(re) klank met meer output en 'ballen' lijkt me de Seymour Duncan SSL-5 een prima keuze. Ik heb nog ergens een Dimarzio FS-1 liggen, een vergelijkbare pickup. Die zou in vergelijking iets helderder/agressiever zijn. Je mag hem wel in je gitaar zetten om te proberen.
    Laatst gewijzigd door E-J; 11 oktober 2012 om 12:32

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Tof voorstel wat ik ook erg op prijs stel!.. Dank daarvoor! Ik ga dinsdag een SSL5 ophalen.. U hoort van ons!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top