Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11

    Standaard

    Venlonaer komt volgende week een sinner element in mijn strat knallen!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Mischien klink ik een beetje idioot als ik juist zeg: elementen LAGER en een boostertje gebruiken.
    147-c Guitars

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Geen verkooppraatje. Maar die sinner is echt verrassend leuk! Dus ook voor anderen die meer ballen in een strat zoeken. Kijk ook maar eens hier naar. Ik heb hem getest naast een Dimarzio Super Distortion (S?) en een Seymour Duncan Hot Rails. De Sinner stak er echt met kop en schouders boven uit.
    Gibson, what else...?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Lijkt mij ook wel wat, zo'n sinner...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Tsja? ik hoor 2 dingen waar ik ook aan denk.
    Eerst een de pup hoger zetten en als dat niet werkt leen eens een boostertje om te kijken of dat wat is.
    Werkt dit allebij niet ga dan eens kijken voor een hottere pup of hb in sc formaat.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Mischien klink ik een beetje idioot als ik juist zeg: elementen LAGER en een boostertje gebruiken.
    Dit is ook zeker waar. Ik vind het geluid met de elementen lager juist wat voller/dynamischer klinken mits je de versterker een tandje bij draait of een booster gebruikt. Eis is wel dat je een harde en strake aanslag gebruikt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Dit is ook zeker waar. Ik vind het geluid met de elementen lager juist wat voller/dynamischer klinken mits je de versterker een tandje bij draait of een booster gebruikt. Eis is wel dat je een harde en strake aanslag gebruikt.
    Precies. Hoger zetten is heel erg vaak de juiste oplossing, maar met single coils en het probleem van TS merk ik vaak dat juist lager zetten de oplossing kan zijn. Is gewoon een kwestie van lekker experimenteren met een schroevendraaien. Misschien dat Orpheo of Aaron-professor klapstoel-Stonebeat een technische kant van het verhaal kan toelichten. Ik kan het zelf totaal niet onderbouwen, maar weet wel dat het vaak goed kan werken.
    147-c Guitars

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Een strat singlecoil brugpup klinkt wat gebalanceerder, minder schel, als je ze wat lager zet. Dat geldt vooral voor wat stevigere pickups die relatief veel mids hebben, een vintage wind zet ik wat hoger merk ik.
    Op mijn LP zitten 2 oude Dimarzio paf's uit de tijd dat men nog niet aan calibratie deed. Het zijn low winds, een paar millimeter is het verschil tussen een telecaster en een krakend Beano soundje. Ik kan dat niet flikken met een Fralin humbucker, die gaat wel zachter klinken als ik hem verlaag maar hoegenaamd niet veel anders.
    Ik denk dat er geen thumb of rule is behalve dan je oren gebruiken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    zo.... Ik ben weer even terug van weggeweest.. Good to be back!

    Leuk dat juist Pepe de laatste is die hierop gereageerd heeft.. Ik heb ergens vorig jaar een set Chubtones '69 van Pepe overgenomen.. Dit ter vervanging van mijn 57/62 AVRI pups.. Dat was (zeker voor de brug en mid) een hele verbetering.. VEEL meer warmte, erg mooi laag en belletjes in het hoog.. Op mijn brugpup mis ik toch echt wat ballen.. (en dat ligt niet aan de pups, maar aan wat ik zoek denk ik..) Exact het zelfde probleem als de TS.. Ik heb wat onderzoek gedaan.. Daarom ben ik nu zover dat ik (toch maar) een Seymour Duncan SSL-5 in de brug wil proberen.. Hopelijk geeft dat wat ik zoek.. Ik speel eigenlijk alleen met overdrive op mn brugpup, dus ik denk dat ik daarom ook net een andere sound zoek dat het cleane verhaal.
    Ik heb een '57 Ash strat met massief Maple hals. Ik mag dus wel een wat donkerdere pickup in de brug hebben.. Misschien moet ik zelfs uitwijken naar een SSL-6

    Als iemand nog een SSL-5 heeft liggen, dan mag ie me PM'en.. Anders rij ik van de week ff naar Vlaardingen. Ik weet dat Vox Humana ze heeft..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    De brugpup is een lastige jongen in een strat. Clean moet ie klinken als Hank B Marvin, met overdrive als Voodoo Chile. Ik zeg maar wat.
    Vooral voor de brugpup geldt wat mij betreft, wat in de ene gitaar te gek klinkt, kan ruk klinken in de volgende gitaar.

    Ik heb hier een Duncan Antiquity rondslingeren. Dat is een fijn pickupje maar in elke strat klonk ie toch een beetje... euh..teleurstellend. De jongen heeft een goed stel hersens maar toch bakt ie er niks van, zei mijn moedertje dan.
    Een paar maanden geleden heb ik dat ding voor de grap in een '82 Dan Smith gezet. Nou, dat is 'm dan. He he. Thuis. Eindelijk.

    Op elk pickupje past een gitaartje, dat zei mijn goede moedertje ook altijd.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 9 oktober 2012 om 12:24
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top