Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lee Bekijk bericht
    Ja dat doe ik ook altijd zo, Ik begin altijd met iemand te beschuldigen van iets, dan kom ik zoveel te weten over zijn motieven.
    zo begon je wel je post: "verdachte (gestolen?)".....en dan ben je verbaasd als mensen zo reageren?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    natuur kent geen grenzen, die hebben wij bedacht

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    In dat geval vermoed ik eerder dat iemand jou probeert op te lichten door wél geld te incasseren, maar niet verzenden. Misschien heeft die persoon die gitaar niet eens, en is de foto van het net geplukt. Ook dat is een nadelige bijkomstigheid van het handelen op verkoopsites.
    Want denk nou zelf ook eens logisch na. Wat zou iemand er aan hebben om iets aan te bieden, maar zijn adres niet te geven, zodat je het nooit op kan halen.

    Misschien moet je ook iets minder "geheimzinnig" zijn in je openings posts. Dat je geen namen en serienummers post, prima. Ook zeker niet doen, je zou iemand in een kwaad daglicht kunnen zetten die helemaal geen foute bedoelingen heeft.
    Maar zet er bv in dat het om een reactie gaat op een gezocht adv. van jou. Zet er bij dat de persoon in kwestie wél wil verzenden, maar dat hij niet wil dat je het af komt halen. Iets meer info in de eerste post zou geen kwaad kunnen, waarschijlijk zijn er meer mensen die het verhaal dan herkennen. (art. 419? oplichting)
    Zoals ik de openings post nu lees, had het net zo goed iemand kunnen zijn, die jou op straat heeft aangeproken en de hele zooi vanuit zijn kofferbak heeft aangeboden. Tja, dan zou ik het ook verdacht vinden.


    Als ik iets koop (of aangeboden krijg) is dat het eerste wat ik vraag, of ik het kan komen halen. Is ophalen niet mogelijk, is het einde verhaal, géén interesse meer. Dat gaat dan waarschijnlijk over oplichting, en het enige wat uiteindelijk gestolen gaat worden zijn je eigen centen.

    Dat de eigenaar van de vorige spullen zich heeft gemeld is mooi, misschien is een up-date in dat topic dan ook wel op zijn plaats.
    In dit geval is het niet de standaard marktplaats oplichting , cashen en geen artikelen versturen, het patroon dat ik schets is er één dat ik helaas wel vaker tegenkom en dan betreft het dieven die het spul kwijt willen. Dit is al herhaaldelijk voorgekomen, blijkbaar zien die gassies vinden mij op mp en zien mij als handelaar en denken dan: die staat misschien ook wel open voor wat heling on the side of die heeft helemaal niets in de gaten, na wat polsen mijnerzijds loopt het spoor altijd dood want dan worden ze zenuwachtig en ze willen natuurlijk niet gepakt worden. Toen dit een aantal keer was voorgekomen heb ik besloten het hier te posten en geef precies genoeg info zodat de eigenaar zijn spullen kan herkennen, maar ook niet meer om niemand te beschuldigen, uiteindelijk weet ik het niet zeker mijn enig doel is om de eigenaar boven water te krijgen. Je schetst gewoon een andere situatie. De update komt van het andere topic komt als de zaak afgerond is.
    Mijn post is bedoeld voor degene die zin spullen kwijt is, herkent iemand zijn instument dan komt ie wel. Een beetje vervelend zijn dan wel de reacties van mensen die of mij gaan zitten beschuldigen (hoezo crimineel circuit, dan ga ik zaken proberen te doen op een gestolen onderdeel van een gitaarforum, mensen die anoniem achter hun computer zitten, hebben wel vaker het idee dat ze alles tegen anderen kunnen zeggen en de meest onbeschofte en ongefundeerde beschuldigingen mogen uiten) of mensen die menen dat ik mijn post totaal anders had moeten opstellen, laten zij hun eigen post op hun manier doen, dan doe ik de mijne op mijn manier.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EDV Bekijk bericht
    zo begon je wel je post: "verdachte (gestolen?)".....en dan ben je verbaasd als mensen zo reageren?
    Ik beschuldig niemand, dat probeer ik nu juist te vermijden. .

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lee Bekijk bericht
    Ik beschuldig niemand, dat probeer ik nu juist te vermijden. .
    Ik ben het met je eens, Lee, ik vind je eerste post juist wat afhoudend en neutraler als men doet overkomen.. Vind het gezeik om niets!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens, Lee, ik vind je eerste post juist wat afhoudend en neutraler als men doet overkomen.. Vind het gezeik om niets!
    Inderdaad, nu is het wel weer mooi geweest met het kapotmaken van Lee. Het is nu wel duidelijk dat hij hier post met goede intenties

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Lee, voor president.
    Ff zonder dollen, ik vind het een goede actie van hem.

    Dat muggenzifterige gezeik van een aantal forum-genoten moet je maar voor lief nemen, voor mij is dat ook de reden dat ik sinds een half jaar zeer weinig post op het gitaarnet forum.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Muggenziften? Kom op jongens.... Als het gestolen spul betreft, is de kans dat de politie TS verder kan helpen vele malen groter dan dat iemand hier op het forum toevalig wat mist.

    Is het nl. gestolen, dan is er zeker en vast aangifte gedaan, en zijn de serie nummers bij de politie bekend. De kans dat de bestolen persoon hier zit is een stuk kleiner. Betreft het wél een lid, was de kans weer een stuk groter dat deze zelf een topic over zijn gestolen spullen had geplaatst.

    Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien... (spam mode aan)We weten nu in ieders geval naar wie we toe moeten als we snel van ons spullen af willen (spam mode uit).
    Laatst gewijzigd door spirit; 28 september 2012 om 19:49

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Muggenziften? Kom op jongens.... Als het gestolen spul betreft, is de kans dat de politie TS verder kan helpen vele malen groter dan dat iemand hier op het forum toevalig wat mist.

    Is het nl. gestolen, dan is er zeker en vast aangifte gedaan, en zijn de serie nummers bij de politie bekend. De kans dat de bestolen persoon hier zit is een stuk kleiner. Betreft het wél een lid, was de kans weer een stuk groter dat deze zelf een topic over zijn gestolen spullen had geplaatst.

    Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien... (spam mode aan)We weten nu in ieders geval naar wie we toe moeten als we snel van ons spullen af willen (spam mode uit).
    Ik denk net dat gestolen spullen posten op dit forum veel nuttiger is dan eender welke andere actie. De kans dat de eigenaar hier zit kan klein zijn maar iedereen heeft toch wel enkele tientallen kennissen muzikanten, mss zit er daar wel eentje van op het forum.

    Die ene keer dat ik hier een gestolen gitaren berichtje postte in naam van een kennis, waren de spullen met hulp van forumlid binnen de week terecht...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Die ene keer dat ik hier een gestolen gitaren berichtje postte in naam van een kennis, waren de spullen met hulp van forumlid binnen de week terecht...
    Maar toen werden de gitaren gezocht, neem ik aan. Nu wordt de eigenaar gezocht, en als die aangifte heeft gedaan is die aan de hand van de serienummers zo gevonden, en weet je gelijk óf het om gestolen spullen gaat. Zijn de serienummers bij politie niet bekend, zal er ook geen aangifte van zijn gedaan.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Muggenziften? Kom op jongens.... Als het gestolen spul betreft, is de kans dat de politie TS verder kan helpen vele malen groter dan dat iemand hier op het forum toevalig wat mist.

    Is het nl. gestolen, dan is er zeker en vast aangifte gedaan, en zijn de serie nummers bij de politie bekend. De kans dat de bestolen persoon hier zit is een stuk kleiner. Betreft het wél een lid, was de kans weer een stuk groter dat deze zelf een topic over zijn gestolen spullen had geplaatst.

    Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien... (spam mode aan)We weten nu in ieders geval naar wie we toe moeten als we snel van ons spullen af willen (spam mode uit).
    Zoals reeds gemeld de andere post is ook zo benut door de eigenaar, via via binnen twee weken. Het handige voor de politie is dan natuurlijk wel dat er emand is die iets meer weet over degene die aanbiedt, tel nr emailadressen, misschien zelfs een foto van de aanbieder.
    Ja we kunnen natuurlijk ook allemaal nietsdoen, of alle initiatieven fileren, afbranden, lampraten en verder azijnp...., ook een optie, wel lekker makkelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top