Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard 'Epifany' op speakergebied

    Heren,

    Na een sabbatical van een anderhalf jaar, vandaag weer een Fender Stratocaster mogen verwelkomen in mijn huis. Het betreft een 62RI (inspired) Fender MiJ van zo ongeveer 1994. Staat op dit moment ook één te koop bij TFOA met als enig verschil slechts een iets hoger serienummer.

    Sinds ik een anderhalf jaar ongeveer bas heb geprobeerd, erachter gekomen dat gitaar toch meer voor mij is. Dus heb ik mijn 1985 Fender MiJ 75RI Jazz verkocht voor een Stratocaster. Nu heb ik nog wel mijn basset staan (Hartke HA3500 met een Gallien-Krueger 410 SBX cabinet). Maar plan is om deze te slijten en een degelijke buizencombo (Marshall JCM800 4210 of Fender Blues Deluxe achtigs) aan te schaffen.

    .... Totdat ik de Stratocaster over mijn 410 hoorde. De diepte die hierin zat was fijner dan die van mij '76 Fender Super Reverb die ik enkele jaren geleden had. Tuurlijk was het geluid 'dood', maar dit kwam vooral door de Hartke neem ik maar aan. Ik zit er nu aan te denken om alleen mijn Hartke te verkopen en een losse top over de 410 van Gallien-Krueger te pompen.

    Hebben meer mensen ervaring met het gebruik van bascabinetten voor gitaar?

    En wat zou raadzaam zijn? Wel een degelijke combo halen of alleen een top over mijn huidige 410? Ik speel wat in de soundtrend van Led Zeppelin / Cream. Maar ook wel de cleanere kant van SRV op.
    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.983

    Standaard

    Probeer eens een baskast van Epifani, dan beleef je vast je epifanie...
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 24 september 2012 om 00:41

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top