Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 124
  1. #1

    Standaard Wie heeft er gewoon een simpele set up?

    Ik speel al 30 jaar gitaar en heb dus al de nodige ervaring.
    Vroeger speelde ik met allerlei effect apparatuur van boss pedaaltjes en tot vorig jaar met multi effects van Boss en Line 6.
    De laatste tijd ben ik erachter gekomen dat het geluid en je eigen sound gewoon uit je vingers komt.
    Ik was te veel bezig met te klinken als mijn favoriete gitaristen.
    Verder klonken de effecten thuis fantastisch, maar in de oefenruimte kon ik ze niet plaatsen. Dus ik gooide ze er tussenuit en toen kwam ik er gaande weg achter dat een simpele gitaar sound ook te gek is en kan rocken.
    Heb nu als main gitaar een Epiphone Les paul( nog made in Korea, met vintage gibson style tuners met pearloid buttons) en als reserve een Fender mim Strat uit 1990. Heb de elementen laten vervangen op beide gitaren door Tonerider pickups ( goedkoop, maar klinken waanzinnig ). In eerste instantie de Strat omdat de elementen gewoonweg niet meer ok waren en toen deze zo goed klonken, besloot ik ook de Les Paul te laten doen.
    Verder heb ik een oude Trace Elliot buizenbak en nog een Boss tuner.
    Het enige effect wat ik nu gebruik is mijn volumeknop.Het voordeel van deze setup is dat je je geen zorgen hoeft te maken of je effecten kapot gaan en dat bv een nummer verknalt wordt omdat net je octaver die belangrijk is in het nummer kapot ga.
    Verder kan ik met elke willekeurige versterker een acceptabel geluid krijgen, handig als je een gig hebt waar bv al een backline aanwezig is.
    Geen gedoe meer met het aansluiten van effecten en het elke keer instellen. Stemmen, inprikken en gaan met die banaan.Kortom tevreden bandleden, want hun vorige gitarist was precies het tegenovergestelde.
    Mijn motto is dus less is more.
    Ben benieuwd naar andere ervaringen.

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik eigenlijk pas sinds kort 1 effect (flanger) omdat we 1 nummer hebben waarbij ik als slaggitarist dit weet toe te passen.
    Op youtube zie ik vaak de meest fantastische effecten en die wil ik dan graag hebben, maar dan ga ik bedenken bij welk nummer ik ze toe zou kunnen passen en dan houdt het heel snel op.
    Dus eigenlijk speel ik ook met een hele simpele set-up. Gitaar, versterker met clean en lead-kanaal en verder niks.

  3. #3

    Standaard

    Als het er op aan komt, gebruik ik alleen gitaar en versterker. Hooguit 1 of 2 pedalen. Neemt niet weg dat ik ook de nodige multi-effecten heb versleten. Of eigenlijk niet versleten, want het ging altijd niet verder dan een beetje experimenteren. Ik kom er altijd achter, dat ik het eigenlijk niet nodig heb.. De versterker moet wel echt twee kanalen hebben, met 1 red ik het niet.
    Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.

  4. #4
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Hier ook!

    Gitaar -> Tuner en Tubescreamer -> Versterker.

    Versterker kan elk willekeurig aanwezig ding zijn, zo clean mogen afgesteld en bloedhard.
    Dan is volumeknop op 1 t/m 5 de basis en 10 of ietsje minder voor solo.
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  5. #5

    Standaard

    Wat heerlijk om te horen dat er toch nog gitaristen bestaan met een simpel set upje.
    Mijn versterker heeft 3 channels: Clean-gain-boost. Heb hem voornamelijk op gain staan maar de gain niet te veel open.Regel het volume met de volumeknop op de gitaar.

  6. #6

    Standaard

    Het ligt natuurlijk ook compleet aan wat je speelt.

    Speel je in een allround coverband, dan heb je vaak meer effecten nodig dan wanneer je slechts 1 genre speelt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik krijg nog steeds complimenten over mijn sound, zowel in de coverband als in de progrockband: slechts 1 gitaar, slechts 1 versterker en slechts 1 effect (delay pedaaltje). Hier speel ik dus alles mee.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Gitaartje, distortionboxpedaalunit (of 2), en 2 kanaals versterker. Dat is het. Hoewel ik binnenkort misschien wel een Flanger of zoiets wil aanschaffen, maar kan ook via de Pod
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gitaar > Compressor > TS > TS > eenkanaals buizenbakkie.
    147-c Guitars

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Een les paul met een Marshall, meer niet.
    Can't have to many Tele's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top