Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard muziek colleges online (bv songwriting)

    berklee blijkt ook tussen de colleges op www.coursera.org te staan.

    https://www.coursera.org/berklee

    dat is echt de moeite!

    https://www.coursera.org/course/songwriting
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #2

    Standaard

    Bedankt voor de tip, ziet er interessant uit! Jammer dat het nog een half jaar duurt voordat het begint.
    Heb jij toevallig colleges van het afgelopen jaar gezien dat je weet dat het de moeite is?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Ik heb een aantal courses gedaan op het gebied van web development. De kwaliteit is erg goed!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Bump

    Ik heb me alsnog op die songwriting cursus ingeschreven ( die zes weken duurt en al in week 5 zit) maar heb gewoon toegang tot de lessen van de andere weken dus ik ga me er lekker even mee bezig houden,
    Volledig gratis en ik steek er voor t zelf schrijven vast wel weer wat leuke inspiratie door op

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Ik heb de cursus Songwriting van Pat Pattison, Berklee op coursera.org gevolgd en doe hem dit jaar nogmaals. Buiten dat Pat een geestige docent is en je wijst op zaken die je niet eerder realiseerde, heb ik er niet veel aan. Ik schrijf al 20 jaar muziek en de meeste 'regeltjes' en tips kende ik al en paste ze toe. Bovenal vind ik het Peer Assessment systeem waar studenten elkaars werk beoordelen niet geschikt voor deze cursus. Ik maak er een punt van iedere student die ik moet beoordelen (wekelijks 5) ook van opbouwende kritiek te voorzien, maar ontvang die zelden. Toch krijg ik niet steeds het maximum aantal punten. Er schort dus wel iets aan naar de mening van de beoordelers. Maar men vertelt me niet wát. Daar gaat dus iets fout. Veel deelnemers hebben misschien niets toe te voegen en doen de beoordeling omdat ze anders zelf geen beoordeling ontvangen (zo werkt het systeem). In het forum dat aan de cursus hangt lees ik dezelfde 'klacht' van andere deelnemers.
    Wanneer je nog niet veel songs hebt geschreven is de cursus zeker de moeite waard, voor de wat meer doorgewinterden onder ons kun je hem gebruiken weer eens de puntjes op de i te krijgen en je schrijfproces nog eens tegen het licht te houden.
    Ik merk dat ik met mijn eigen 'studenten'/klanten/bandjes/songwriters waarmee ik werk een heel ander soort proces doorloop. Veel meer zoals Pat Pattison in zijn Masterclasses en Seminars gebruikt. Aan de hand van 1, soms twee liedjes van een band of songwriter ga ik aan het werk om de structuur en de 'flow' van een nummer te verbeteren. Soms is er een boel werk te doen, soms amper iets, Dan beginnen we gauw aan de volgende. Andere keren hebben schrijvers een specifieke vraag of steun nodig bij hun schrijfproces. Dergelijke hulp moet je van de coursera cursus niet verwachten. Huiswerk wel.
    Laatst gewijzigd door Ukeloeder; 13 november 2013 om 11:13 Reden: zie nu pas dat het topic een jaar oud is
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ik krijg er vooral wel inspiratie van
    Songwriting doe ik intuitief al langer dan vandaag en ook ik pas veel van wat hij zegt min of meer vanzelf toe, ik vind hem een geestige man, en ik denk dat op een moment dat je even een stapje over de schrijfdrempel moet zetten sommigen van zijn tips een steuntje in de rug zijn.
    Voor mij vooral veel herkenning, ik was niet van plan er zo diep in te gaan in de zin van schrijven en laten beoordelen, voor mijn gevoel krijg ik hier op mn eigen nummers genoeg onderbouwde en eerlijke kritieken,..ik kijk de filmpjes zal misschien hier of daar voor mezelf een opdrachtje doen
    Maar ik moet zeggen dat ik het erg leuk vindt de man te horen spreken
    En heerlijk hoe hij vaak met humor onderuit haalt wat hij zojuist zei, want dat zijn vaak de dingen waarvan ik dan denk OMG not for me..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Tof, ik ben ze ook aan het kijken. Ik ben nu bij de derde en het bevalt me wel. Ik vind echter wel dat de focus enkel op vocals ligt terwijl dat voor mij nog zeker niet de helft van de muziek bepaalt. Ik hoop dus dat hij het ook nog over instrumentaliteit gaat hebben.

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Nice!

    Van die songwriting cursus heb ik toch wel wat opgestoken achteraf

  10. #10

    Standaard

    Ik weet niet of je je nu nog kunt inschrijven, maar inmiddels is er ook een cursus music production gestart:

    https://class.coursera.org/musicproduction-004

    Interessant voor de home recorders lijkt me zo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top