Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Standaard hoe combineer je Tc2290/H3000 in een stereo setup?

    Mijn gitaar rack bestaat uit de volgende delen;
    Ada mp1- Tc2290- H3000- rivera tbr1.
    De rivera gebruik ik enkel als power amp .
    Wat is de beste manier om dit aan te sluiten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Eigenlijk heb je dan een WET DRY WET opstelling nodig. Nu zou ik gaan voor een WET DRY opstelling. Dus 1 kant van de effecten aansluiten op bijvoorbeeld links. Rechts droog. En dan balanceren. Het droge geluid is het geluid dat je zorgt dat je een direkte band met je lead geluid houdt. Anders kun je verzuipen in het effect op een moment dat je er geen controle over hebt.

    In deze situatie gebruik je dus maar 1 kant van de effecten. Sommigen gebruiken een linemixer om links en rechts (wet) effect te mixen met het droge geluid. Uiteindelijk is het geluid vanuit de voortrap eindtrap speaker (droog) er sneller dan via FX. Die combinatie droog nat klinkt veel spannender dan voorversterker (stereo) fX eindversterker (stereo)... Maar wat jij wil gebruiken is natuurlijk jouw zaak. Ik werk al veel langer met effecten en gitaargeluid. En dit is gewoon het lekkerste voor mij. Maar ik heb ook twee Fender M80 combo's. Die kan ik ook als effectzuilen gebruiken.

    Ik heb ook een stereo eindtrap en daarboven een buizentop. Daaronder een 4x12. 2x12 is aangesloten op een mono ingang (linksboven en rechtsonder) en Rechts boven en links onder staan allebei apart aangesloten op een eigen ingang. Het liefst heb je dan een 4x12 van bijvoorbeeld Fender. Daarin zijn de speakers van elkaar gesloten. (mooi kruis in gelijmd).

    Met twee 2x12 cabinetten is het het meest comfortabel. Nu kun je bij grote gigs de twee 2x12 cabinetten stapelen en anders kies je uit WET/DRY of simpelweg mono met twee pedalen voor de versterker...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Als je een schakeling kan maken die rechts kan schakelen tussen droog en nat dan heb je of een WET dry opstelling of WET WET waarbij je met een los combo erbij dus WET DRY WET zou kunnen spelen. Nu heb je dan een compleet systeem voor de grote podia en een klein systeem (het combo) voor alle kleine dingen. Waar WET DRY ideaal is voor bijvoorbeeld een theater.

    Hou er wel rekening mee dat je wat oudere spullen hebt. Het is top of the line. Dat moge duidelijk zijn. Maar er kan zomaar iets kapot gaan. Dus wel allemaal goed nagaan. En alles even open maken en uitstofzuigen. Chips kunnen kapot gaan als er een haar met vuil een aarde brug slaat met de behuizing... En bij deze units is het vaak de vraag of de reparateur deze steeds zeldzamer wordende componenten nog kan bestellen...

    In ieder geval hartelijk gefeliciteerd met geweldige spullen... (Maar ook loodzwaar...)

    Voor iedereen die het niet kent: de TBR1 van Rivera:

    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 21 september 2012 om 10:30
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Eigenlijk heb je dan een WET DRY WET opstelling nodig.
    Hoe kom je daar nou bij? Je kunt dit prima serieel draaien: JMP > H3000 > 2290. Wellicht vetter als je de 2290 parallel zet, maar voor. Zover ik weet heeft die ook een interne mixer en kan dus serieel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Mijn argument was, er zit een tijdsverschil tussen ongeprocessed en geprocessed en dat voegt toe. Wanneer je de interne mixers gebruikt heb je toch de interne latency van deze digitale apparaten. En hoewel dat prima gaat is het effect (m.i. (mijns inziens dus (dank dat je mijn mening mijn mening laat zijn) groter is bij 1 kant geprocessed en 1 kant niet geprocessed. Dit effect is weg wanneer je WET DRY WET gebruikt. Een analoge mixer zou dit ook oplossen. En een derde versterker kunnen elemineren...

    Deze versterkers werd ook wel aangeduid als de M-S serie. Verwijzend naar de MID SIDE microfoontechniek...(ook met 3 versterkers dus..)
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 23 september 2012 om 01:30
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Tussen je preamp en poweramp hang je een mixer, in de mixer komen de 2 fx units. De FX units zet je 100% wet of killdry aan en gaan met die banaan.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top