Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Welke power supply

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard Welke power supply

    Nu ik mijn Boss BCB de deur uit doe en voor een pedaltrain ga, heb ik een nieuwe power supply nodig. Op het moment slingeren er nog verschillende adapters rond waar ik mij toch steeds meer aan irriteer.

    Ik ben zelf een volkomen leek op het elektrische gebied dus hier de lijst pedalen die ik wil aansluiten (het liefst dus op een enkele power supply):

    Sonic Research Strobe Tuner (9V)
    Vox Time Machine (9V)
    Morpeus Droptune (12V)
    MXR Flanger (18V)

    Ik hoor graag de suggesties!
    Gibson, what else...?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Tja, ik blijf toch altijd bij de Burkey Flatliner SIX supplies. Regelbare voltage op elke geïsoleerde output, van 9V, naar 12V, 15 en 18V. Ik weet alleen niet of die Morpheus wat meer mA vangt. Zo ja, dan kun je gewoon een Y-cable mA doubler kabeltje pakken en dan op 2 aansluitingen plaatsen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    TIk weet alleen niet of die Morpheus wat meer mA vangt. Zo ja, dan kun je gewoon een Y-cable mA doubler kabeltje pakken en dan op 2 aansluitingen plaatsen.
    500 mA staat er op.
    Gibson, what else...?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    500 mA staat er op.
    Dat wordt dan wel lastig voor die Flatliner SIX. Ik ben voor de rest niet zo heel erg op de hoogte van de VooDoo Labs supplies, maar misschien heeft die wel een uitgang die meer mA levert.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Zou dit hem dan kunnen zijn? De Morpheus voorzien van 2 250 mA? Of werkt dat zo niet?

    http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm
    Gibson, what else...?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik denk dat dat gewoon wel kan werken met een mA doubler Y-cable.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik zou niet gaan koten met vage verdubbelaar kabels maar gewoon een fatsoenlijke voeding kopen.

    Cioks DC8 of DC10? Kost wat, maar dan heb je ook wat!

    Crap: ik dacht dat die ook 18v had, maar je krijgt er alleen maar een verdubbelaar-kabeltje bij ... Wel genoeg mA's!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 19 september 2012 om 23:34

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Harald, goede suggestie. Dan lijkt mij de DC8 het geschikst voor mij. Echter, hoe krijg ik dan 12v met 500 mA uit dat ding? (Excuus voor mijn onwetendheid!)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik zou niet gaan koten met vage verdubbelaar kabels maar gewoon een fatsoenlijke voeding kopen.
    Hoezo dat nou weer dan? Als dat een mogelijkheid is, dan neem je die toch gewoon? Niks mis met doubler cables. En vaag zou ik ze niet willen noemen als je ze in allerlei soorten en maten in de Burkey shop kan kopen.
    Daarbij checkte ik net de Cioks DC10 en het hoogst wat hij levert qua mA is 400 op 1 output. Dan is hij er nog niet. En geen 18V, dus moet hij alsnog voltage gaan doublen en eigenlijk ook mA.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Harald, goede suggestie. Dan lijkt mij de DC8 het geschikst voor mij. Echter, hoe krijg ik dan 12v met 500 mA uit dat ding? (Excuus voor mijn onwetendheid!)
    Je komt exact met hetzelfde probleem te zitten. Je zal dan 2 outputs van 250mA of hoger nodig hebben. Dus je kan hier wel de laatste 2 outputs gebruiken waar 12/15 bovenstaat (die je binnen in via de DIP switches op 12V zet), maar dan moet je nogsteeds kloten met een mA doubler èn je hebt geen mogelijk tot een 18V output. Dus wat mij betreft kun je beter gaan voor de PP2+
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 20 september 2012 om 08:49
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #10

    Standaard

    Idd niks mis met verdubbelaar kabels, wat zou er mis kunnen gaan?

    Btw, check anders ook even de t-rex chameleon: http://www.thomann.de/nl/trex_fuel_t...5cd75c999d1769

    Zit een naar 18v schakelbare uitgang op, verder genoeg 9v en 12v aansluitingen waarvan je er twee kunt koppelen voor je 500ma. Btw, je zou ook eerst kunnen proberen of die droptune niet toch werkt op 300ma. Bijv de eventide 'factor' stomps werken ook gewoon op de 300ma van de chameleon. En anders voor de zekerheid een mailtje naar de fabrikant van droptune.

    Maar zeker ook het volgende goed checken wat betreft de chameleon: ik heb al eens een post van iemand gelezen met klachten maar weet verder niet of dat exemplarisch was. Heb zelf de t-rex junior en die is helemaal probleemloos, maar heeft dan ook niet al die switches en meuk.

    En btw, vooral ook het juiste type verdubbelaar meebestellen indien niet standaard aanwezig.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 20 september 2012 om 09:42
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top