Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard Line6 M13 & Midi... Help!

    Hallo iedereen,

    Ik lees op het internet dat je de m13 makkelijk met een midi foot controller kan aansturen (liquid,...). Nu was mijn vraag; in hoeverre is dit handig/flexibel?

    Kan ik enkel een scene wisselen met de midi controller, of kan ik ook kiezen welke stomboxes aan en uit moeten, en dat tegelijk per scene? Als je enkel per scene kan wisselen, speel je namelijk elke keer 8 stompboxes per scene kwijt, als je begrijpt wat ik bedoel...

    Wat het handigste zou zijn, en waar ik ook naar op zoek ben, is dat je bijvoorbeeld in 1 dezelfde scene het volgende kan doen:

    Midi switch 1: delay
    Midi switch 2: delay + overdrive
    Midi switch 3: compressor + leslie sim

    (om maar een voorbeeld te geven).

    Aangezien dat de m13 ingebouwd zal worden in een rack, kan ik er namelijk niet bij om per scene stompboxes aan en uit te gaan zetten in 1 nummer.

    Please help me :-)

    Groetjes

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De m13 is bedoeld voor op de grond. Hij kan met midi aangestuurd. Je maakt het jezelf aardig lastig. De line6 HD pro is 19 inch en heeft alle effecten van de m13 aan boord, dat weet je denk ik?

    Heb je deze gezien: http://line6.com/support/docs/DOC-1693
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Hey!

    Bedankt voor je snelle reactie! Ik weet dat de m13 voor op de grond bedoelt is, maar het feit dat ik bij een switch in 1 nummer, 3 pedalen moet indrukken tegelijk, maakt het voor mij dan weer lastig.

    Ik weet dat de HD pro alle effecten van de m13 aan boord heeft, maar wegens een tekort aan financiële middelen, zit dat er voorlopig niet in.

    En die had ik niet gezien, heel erg bedankt!

    Edit: de link die jij post is een manual om de m13 te upgraden, en om de scenes te saven op de pc, daar ben ik niet zoveel mee, maar toch bedankt :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik weet dat de M-series niet zo heel goed omgaan met MIDI. Google maar eens of check het Line 6 board, ik denk dat ze je daar beter kunnen helpen.

    Ik ben het wel eens met harrie-beton, scoor gewoon een tweedehands HD Pro en spaar even door. Die M13 is gigantisch groot en dat neemt echt onnodig rackruimte in beslag, want hem in je rack leggen gaat waarschijnlijk niet lukken en het recht tegen een rack aan schroeven is volgens mij echt zowat niet te doen. Dat neemt dan 5 of 6HE in.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Dank voor je antwoord. Over mijn vraag vind ik namelijk niets op het internet. Ook niet over het feit dat de m-series niet zo goed met midi omgaan, maar je kan gerust gelijk hebben hoor :-)

    En wat betreft de rack: ik dacht hem gewoon op een rack drawer vast te maken :-) Daar moet ik me nog niet meteen zorgen over maken, als het zover komt, vind ik wel een oplossing.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik hoop voor je dat dat gaat passen in een drawer. Dan moet je wel een erg diep rack hebben.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top