Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44

Discussie: zilveren huwelijk

  1. #11

    Standaard

    Prachtig verhaal en een zeer mooie geschiedenis ervan!!!
    Ik zou zeggen, zilveren bruiloft, drink er een paar glaasjes op, maar ook niet TE veel, Armand zou nl. de dag erna een houten kop ervan kunnen hebben.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Mooi verhaal! Weet Armand dat de gitaar nog bestaat?
    We kennen elkaar en hij is een paar keer hier geweest. Ik heb ergens een foto van de reünie van die twee. Die had ik graag geplaatst, maar kan m effe niet vinden.
    Hij zei lang gezocht te hebben naar een gitaar met zo'n zelfde volle bassen. Uiteindelijk werd het voor hem een Lowden.

    Nog een mooi verhaal:
    Toen ik nog een heel klein ZvPtje was en hij op het toppunt van zijn roem stond, kwam hij met enige regelmaat bij ons thuis langs. M'n broer werkte nl mee aan zijn platen. Als kind zag ik de glamour van de popster, toen hij in een sportwagen (gekocht van minister Luns) en daarna een immense Amerikaanse slee bij ons op bezoek kwam. En ik zag de teloorgang, de vergankelijkheid van alle roem, toen de auto's vervolgens iedere keer kleiner werden. Het eindigde in een lelijk eendje..

  3. #13

    Standaard

    Ja de teloorgang lijkt idd sneu, hoewel hij er ook met volle wil voor lijkt te kiezen. Ik heb hem zo'n 20 jaar geleden een keer meegemaakt in een erg kleine kleedkamer, erg gelachen met hem.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    en naar verluidt speelde hij erop in het voorprogramma van de stones in het beruchte kurhausconcert.
    Rock'n'roll historie!

    zonder af te willen doen aan de gitaar.

    De stones speelden 8 augustus 1964 in het kurhaus.

    Arman zijn eerste single "En nou ik" kwam uit in 1965. Die werd een grote flop,

    wel in het voorprogramma van de stones:
    andre van duin (!)
    The Telstars
    Ritchie Clark en de The Ricochets
    Trix / Triks and The Paramounts
    Fouryo's

    presentatie jos brink (!)
    filmbeelden : producent Henk van der Meyden (!)
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    zonder af te willen doen aan de gitaar.

    De stones speelden 8 augustus 1964 in het kurhaus.

    Arman zijn eerste single "En nou ik" kwam uit in 1965. Die werd een grote flop,

    wel in het voorprogramma van de stones:
    andre van duin (!)
    The Telstars
    Ritchie Clark en de The Ricochets
    Trix / Triks and The Paramounts
    Fouryo's

    presentatie jos brink (!)
    filmbeelden : producent Henk van der Meyden (!)
    Kijk, zo leer ik nog eens wat. Bijvoorbeeld dat je de woorden van een apestonede hippie met een korreltje weed moet nemen..
    Armand heeft waarschijnlijk wel in het voorprogramma van de Stones gestaan, hij wist zich tenmnste nog goed te herinneren dat ie daar de lieve somma van 69 gulden voor betaald kreeg. Maar dat moet dus een ander, later concert zijn geweest.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Er zit toch een kern van waarheid in, hij heeft zich gewoon vergist in de locatie (Heel erg kenmerk van apestonede hippies.. ):

    1967
    Tot een DJ van Radio Veronica de achterkant gaat draaien: Ben Ik Te Min, het verontwaardigde relaas van een jochie uit de lagere klasse, dat zich hardop afvraagt of hij niet goed genoeg is voor het meisje waar hij verliefd op is. 'Omdat je ouders meer poen hebben dan de mijne.' Het succes komt zo snel en zo hevig dat in één dag een elpee opgenomen wordt, simpelweg Armand geheten. De eerste LP van Armand wordt in drie versies uitgebracht. De eerste versie opent op de B-kant met het nummer Wat Het Klootjesvolk Wil Weten. Platenmaatschappij Philips heeft bij nader inzien bedenkingen bij de titel en de teksten en vervangt het liedje op latere versies met Want Er Is Niemand. Na de hitnotering van Blommenkinders verschijnt de derde versie van het album. De plaat opent ditmaal met Blommenkinders en eindigt met de B-kant van de single. Op 15 april is Armand een van de voorprogramma's van The Rolling Stones in de Houtrusthallen te Den Haag.


    Hier gevonden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #17

    Standaard

    De stones hebben vaak in nederland gespeeld in hun begintijd. Dus het zou goed kunnen dat het gras onze armand parten heeft gespeeld.

    ik heb als kleuter logerend bij oma. (in een tent op het gras in de achtertuin van opa) nog huilend wakker gelegen van het concert van de stones 30 mei 1976. Het leek een eeuwigheid te duren!

    Nu is het stoerder om te zeggen "ik heb de stones al live horen optreden in 1976"


    http://www.youtube.com/watch?v=ZfitHAFEo_k
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    En in 1967 speelde hij heel waarschijnlijk op deze gitaar..
    zeer aannemelijk dat ome Keith nog even belangstellend gekeken heeft naar mijn workhorse...
    om vervolgens zelf een Hummingbird te kopen!

    Foutjes in de legende van deze gitaar moeten kunnen. Ik heb ook jarenlang opgeschept dat dit de gitaar was die iedereen gehoord heeft op Ben ik te min. Tot bleek dat Armand het ding kocht na de single. maar zelfs daarna hield ik het nog vol, tot hij me vertelde dat hij niet zelf speelt op die plaat.
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 18 september 2012 om 14:34
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Toch een mooie geschiedenis, één die rook en bier en rauwe muziek uitademt. En het is Armand aan te zien ook.
    Lang zal hij leven, lang zal hij leven... !!!!!
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laser Bekijk bericht
    .................................................. ......
    Lang zal hij leven, lang zal hij leven... !!!!!
    Van harte gefeliciteerd.
    En inderdaad, lang zullen ze leven. De mannen en de gitaar.

    Een prachtverhaal is nooit weg.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top