Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Painkillers zijn hot hoor. Rebel yells te gek maar niet meer bite dan een jb oid. Is trouwens alleen jb. Niet jeff beck.

    Mijn suggestie. Screaming demon of de jazz brug. De jazz heeft meer bite dan de 59 maar is ook helderder. De Screaming demon is mijns inziens verkeerd benoemd (en dat zijn meer mensen met me eens).

    Of gewoon de 59C hybrid.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk dat ik wel wat agressiever zoek dan de Screamin' Demon, of de Jazz. Van low tot mid output ben ik verder wel behoorlijk voorzien met m'n gitaren. M'n Deluxe-achtige tele heeft flink veel bite en kan flink scheuren, maar heeft desondanks toch een low output humbucker (SD '59), werkt verschrikkelijk goed in deze gitaar! M'n Yamaha SG heeft juist weer een vrij warme klank en klinkt clean echt geweldig mooi (BK The Mule). M'n Ibanez Roadstar klinkt, ondanks een brughumbucker, echt als een strat, maar doet het ook uitstekend met meer gain (SD JB).

    Maar deze gitaar wil ik echt wat zwaarder laten klinken, dat ie ook echt het 'chunka chunka' werk goed aan kan. Niet perse moderne metal, het mag best iets wat meer vintage klinken, maar wel strak en flink wat punch. Mijn voorbeeld geluid is dan toch Jerry Cantrell, al weet ik dat het bepaald niet alleen in de elementen zit.

    Als ik dan naar Seymour Duncan kijk, ben ik ook wel gecharmeerd van de Custom SH-5, die heeft volgens mij wel aardig dat hele strakke. Die Custom/'59 heb ik ook over zitten denken, maar ben ik nog niet helemaal van overtuigd of die überhaupt strak genoeg zijn voor wat ik wil, omdat ik dus ook een complete stap naar beneden gestemd sta en zo nu en dan ook drop C.

    Ik zat net nog beetje filmpjes te kijken, is voor mij zeker geen geweldige indicatie, maar was ook wel gecharmeerd geraakt van de BK Blackhawks:



    Die kunnen het zwaardere werk zo te horen prima aan, maar lijken wel wat meer te kunnen dan alleen 'chunka chunka'.

    DiMarzio Crunchlabs zat ik ook naar te kijken, zou dat ook wat voor mij kunnen zijn?
    Laatst gewijzigd door Brum; 15 september 2012 om 12:09

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De 59/custom is knetterstrak. De jazz en vooral de screaming demon hebben echt een agressieve scheur. Kijk verder specs. Dc weerstand zegt NIKS over hoe hot je een pup ervaart.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Niet om je tegen te willen spreken, maar toch denk ik dat ik wel iets zoek met wat meer output. Ik denk dat dat in deze gitaar namelijk echt beter gaat klinken.

    Wat ik bijvoorbeeld een goed geluid vind, is dit, van beide gitaristen:

    http://www.youtube.com/watch?v=YLjMM0VauT8

    Nou is mijn geluid iets wat donkerder en met iets meer mid, maar het moet dit soort zwaarder werk wel aankunnen.

    Momenteel gaat mijn voorkeur licht uit naar de eerder genoemde Bare Knuckle Blackhawks. Heeft iemand ervaring met deze elementen?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Lezen is een kunst.

    Dc weerstand zegt niks over output.


    Dc weerstand zegt niks over output.


    Dc weerstand zegt niks over output.


    Dc weerstand zegt niks over output.


    Dc weerstand zegt niks over output.

    Die blackhawks zijn gruwelijk helder. Behoorlijk strak. In een sg te fel.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ineens komt het beeld van onze Louis van Gaal naar boven... gek...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Orpheo, ga 's normaal doen jongen... Je bent god niet en ik geen kleuter. Ik doe echt wel wat met je input hoor, maar aan de hand van je laatste zin weet je dus inderdaad niet wat ik zoek, wat ik al vermoedde. Ik heb in een vorig topic, waar je ook in hebt gereageerd, al 's gezegd dat mijn SG helemaal niet zo fel is. Het tegendeel, hij klinkt hartstikke warm. Wat ik nu dus juist zoek is een helder element, die erg strak is van zichzelf, om eerder genoemde stijlen minimaal aan te kunnen en het liefst een beetje meer. Als ik het nu in een bepaalde hoek zoek, dan kan je hoog en laag springen, het is mijn keuze. Neemt niet weg dat ik echt wel wat met een andere invalshoek doe, als het me redelijkerwijs kan overtuigen en dat doe je niet met een dergelijke manier van overtuigen, verre van. Komt op mij een lichtelijk autistisch over als je het mij vraagt.

    Output is bij mij overigens geen technische term. Ik denk niet technisch, ik denk heel beeldend en in dit geval betekent het dat ik bij meer output het zo voor me zie, dat het geluid er meer uitgeperst wordt, wellicht wat meer volume, meer brul.

    Nu weer gewoon reageren op m'n vragen, of niet, als het je niet aanstaat? Anders had ik net zo goed geen topic kunnen openen. En please mensen, ga nou niet een topic verder staan te verzieken door op Orpheo z'n manier van reageren in te gaan, want dan mag dit topic van mij op slot. Bij voorbaat dank.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Bill Lawrence's L500(X)L: Helder? Check. Strak? Check. 'Hoge output'? Check Dimebag en Nuno. Veelzijdig? Check. Gedefinieerd? Check. Goedkoop? Check.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dimebag is nou niet bepaald het geluid wat ik zoek, maar desondanks, ik neem ze mee in m'n zoektocht. Dank!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Probeer ook eens een SD custom custom (SH-11), die gebruik ik nu al een tijdje en hij bevalt me erg goed.. Vind em lekker fel in het hoog, stevige output maar niet extreem.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top