Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Fellere elementen Gibson SG

    Mijn vraag is het volgende:

    Ik ben op zoek naar wat fellere elementen voor in m'n Gibson SG. Niet direct high output, maar wel genoeg om enigszins wat 'chunka chunka' aan te kunnen. Het moeten ook vrij heldere elementen zijn en wat strak in het laag. Klein beetje klinisch vind ik geen probleem, daar het voor deze gitaar een beetje de opzet is. Echter, actieve elementen begin ik niet aan, dus wel gewoon passieve elementen. Het brug element is voor mij wel het belangrijkste, dus de focus ligt daar het meeste op.

    Momenteel speel ik in een band waar we een volledige stap naar beneden stemmen en zo nu en dan van daar uit ook drop C. Ik ben altijd voorstander van low output elementen geweest, alleen in deze gitaar werkt het binnen deze band voor geen ene meter. Vandaar mijn zoektocht naar iets wat meer output en vooral een pak meer helder.

    Wat ik, naast de originele elementen (geen idee wat ze in 1982 in de Standards stopten) erin heb gehad, zijn; Bare Knuckle The Mule, Seymour Duncan '59er in de brug en een Seymour Duncan Jeff Beck in de brug. Geen van deze elementen leverde dat op wat ik graag wil horen en voelen.

    Ik heb natuurlijk ook al wat om me heen gekeken en ben in ieder geval voorlopig op drie elementen uitgekomen om naar te kijken. Waar ik in eerste instantie geïnteresseerd in ben zijn Motor City The Afwayu. de andere gitarist van mijn bandje heeft ze in een flying v zitten, waar hij erg over te spreken is en heeft ze inmiddels ook besteld voor een Les Paul. Daarnaast ben ik altijd erg gecharmeerd van het geluid van Jerry Cantrell van Alice In Chains en die schijnt ze ook in meerdere gitaren te hebben. Nadeel van deze elementen, het duurt echt lang voor je ze in huis hebt...

    Lace Nitro-Hemi's vind ik ook interessant, alleen vind ik ze er dan weer niet uit zien... Geen idee waarom ze voor passieve elementen van die rare zwarte kapjes met lelijk logo hebben gebruikt!

    Ook wil ik nog gaan kijken naar wat Bare Knuckles nog meer te bieden heeft, gezien ik vrijwel altijd wel goed uit ben geweest bij dit merk.

    Meerdere suggesties zijn meer dan welkom!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Heb je 500k ohm potmeters in de SG zitten? Wat voor versterker gebruik je?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Na wat ik laatst van Harold hier begrepen heb, schijnt er nogal 's 300k potmeters in Gibson gitaren gebruikt te worden, maar ik ben er niet zeker van of dat bij mijn SG ook zo is. Het worden sowieso 500k potmeters, ik ben namelijk van plan om de hele mikmak te gaan vervangen.

    De versterker is een Framus Dragon. Momenteel gebruik ik nog alleen het cleane kanaal, en haal m'n scheur uit een Fulltone Fulldrive 2 en een Pro Co Rat, maar als ik m'n midi kabel binnen heb, om m'n kanalen te kunnen schakelen, zal ik voornamelijk het lead kanaal icm de Fulldrive gebruiken voor de scheur.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    rebel yells ff checken!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die had ik o.a. ook gezien inderdaad en neem ik mee in m'n overweging.
    Een stukje verder qua output bij Bare Knuckle zijn de Miracle Man's en Painkillers. Die vallen nog mee qua output, maar ik denk dat die wel erg strak zijn in het laag, wat m'n SG een beetje mist. Die overweeg ik dus ook.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    +1 voor Rebel Yells, ben nog altijd zeer tevreden over mijn RY setje.
    Weet echter niet of het met een RY in Drop C nog even strak blijft (D luk iig wel prima), dan zou je misschien beter naar een wat hotter setje gaan, of iets met Keramische magneten, misschien een Cold Sweat of een Painkiller ?

    Ik zou zeggen, PM/Email naar Tim van BKP.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Painkillers vind ik dus ook erg interessant, eigenlijk meer dan de Rebel Yells. Maar ik wil niks uitsluiten, dus ook de Rebel Yells worden zeker meegenomen in m'n overweging.

    Een mailtje sturen wacht ik nog even mee, gezien Bare Knuckles niet het enige merk is waar ik naar kijk.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht

    Een mailtje sturen wacht ik nog even mee, gezien Bare Knuckles niet het enige merk is waar ik naar kijk.
    Je kunt gerust een mailtje sturen met vragen, Tim geeft altijd antwoord, of je uiteindelijk voor BKP gaat of niet doet er niet toe.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Lace nitro-hemi's zijn er ook in chroom! Wel zonder zichtbare polepieces..


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Lace Nitro-Hemi's zijn er wel in chroom, maar niet te verkrijgen momenteel, echt alleen in het zwart...

    @Fiendish: Da's ook weer zo inderdaad.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top