Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 42 van 42
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Heb 'm even in mijn photobucket gezet als je dat niet erg vindt:



    Mooie cleane amp van binnen! Er is wel wat gemod aan de stroomvoorziening. Is dat grijze ding een VU-meter of iets dergelijks? In ieder geval lijkt de 'death cap' verwijdert. Ik kan alleen niet zien of je nou een voedingskabel met randaarde hebt... het lijkt er niet op?

    Ze zeggen altijd van die Atlas caps dat ze erg lekken, maar mijn beide Guyatones kocht ik al met andere caps, dus ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik ben eigenlijk altijd voor 'if it ain't broke don't fix it' maar voor een paar tientjes heb je al de caps vervangen, na al die tijd waarschijnlijk zowiezo wel een goede optie. En het zijn geen blue molds of zo, dus...... ;-)

    Mods/veranderingen die ik zou doen:
    - de phasedraaier naar BF-specs maken met 22k tailresistor en 1M's ipv 470k. Ik vond dat beter klinken.
    - Ook de moeite vond ik de 100k naar aarde weerstand na de reverb-regelaar (parallel aan een 470k) te vervangen naar een 220k: levert wat meer volume en 'punch' op
    - de NFB zit bij Guyatone met een 2k2 vanaf de 8 ohm tap; die zat bij mij fout (2k2 vanaf de 4 ohm tap) dus ik heb 'm vervangen door de AB763-waarde: 820 ohm vanaf de 4 ohm tap. Ik weet eigenlijk niet of 2k2/8 ohm per saldo ongeveer dezelfde NFB oplevert als 820/4 ohm; je zou er eens mee kunnen experimenteren
    - parasitaire capaciteit MV-bedrading: jouw draden zien er een stuk beter uit dan wat er in de mijn zat, maar als je hoog/sprankel mist zou ik het eerst eens daar in zoeken
    - reverb op beide kanalen zetten. Kanalen samen laten komen door 220k mixing resistors op het 3.3M/10pf kruispunt vlak voor tweede helft V4. Dat vereist wel wat creativiteit, want de 220k's moeten dan verplaatst worden (ik heb een klein extra stripje op het board geschroeft zoals je misschien kunt zien)
    - ik heb de tremolo speed vertraagd door één van 0.01uF caps te vervangen door een 0.02uF, maar da's een smaakkwestie.

    Verwijderen van de MV en daar een 25k pot inzetten in serie met de NFB-weerstand om variabele NFB te krijgen is een optie die ik heel sporadisch live wel eens gebruik (voegt te veel ruis toe voor huiskamer of opnamen), dus ik weet niet of ik die weer zou doen. Een MV kan ook best handig zijn.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 25 september 2014 om 11:10
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #42

    Standaard

    Hi,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Heb 'm even in mijn photobucket gezet als je dat niet erg vindt:

    No problem, dank je :-)

    > Mooie cleane amp van binnen!

    Ja ik was niet teleurgesteld. Liever meer to-do dan een gesmolten puinhoop aan te treffen.
    Ook nergens binnenbrandjes geweest zo te zien.


    > In ieder geval lijkt de 'death cap' verwijdert.

    Ja die was er al uit, zie
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3109540 item #4

    #4.
    Versterker lijkt weinig aan gedokterd, alleen de 'cap-of-death' pre-PT is eruit gehaald en de elco's
    in het hondenhok zijn een keer vervangen.


    > Ik kan alleen niet zien of je nou een voedingskabel met randaarde hebt... het lijkt er niet op?

    > Is dat grijze ding een VU-meter of iets dergelijks?


    #13.
    Makkelijk dat er al een netaansluiting met randaarde was toegevoegd (chassisdeel voor Eurostekker)
    Er is een grijs Euro-stekker chassisdeel in gezet, met extra zekeringen. Dus al geschikt voor losse randaarde kabel, scheelt weer boren.
    Die geel-groene aarde-connector blijft een raar ding, kennelijk is er een passende plug om 'm aan een Japanse verwarmingsbuis te kunnen knopen! ;-)

    >Ze zeggen altijd van die Atlas caps dat ze erg lekken, maar mijn beide Guyatones kocht ik al met andere caps, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.

    Lekkende film-caps klinkt al helemaal apart, maar ik heb nog niet goed uitgeplozen waar ze nu welk type waar hebben gebruikt.
    Ze hebben allemaal een 'elco-look', maar dat kan best toch anders zijn.


    >Ik ben eigenlijk altijd voor 'if it ain't broke don't fix it' maar voor een paar tientjes heb je al de caps vervangen,
    na al die tijd waarschijnlijk zowiezo wel een goede optie. En het zijn geen blue molds of zo, dus...... ;-)


    Ja wat zouden goede 'no brainer' caps zijn ? Subjectief uiteraard ... Nog geen studie van gemaakt. Ook eens kijken wat de diverse boeken suggereren.
    Tussendoor niet vergeten muziek te bijven maken; ik herinner me de capacitor-reeks in EW+WW magazine nog - destijds vlijtig doorgelezen, misschien een beetje overkill die reeks... ;-) in elk geval voor gtr-amps.
    't Ging met ander forumlid al eerder over caps, en dat klonk dat ik er beter geen OrangeDrops in kon zetten - waarvan ik doof stom & blind dacht dat dat The Ones waren. Die zitten er wel bij jou in, correct ?
    Kan me niet voorstellen dat ze niet bevallen, anders had je ze vast al vervangen. :-)


    >Mods/veranderingen die ik zou doen:

    Bedankt voor de diverse suggesties


    > - Ook de moeite vond ik de 100k naar aarde weerstand na de reverb-regelaar (parallel aan een 470k) te vervangen naar een 220k: levert wat meer volume en 'punch' op

    Ik denk van m'n SF te herkennen (en ook omdat er die opmerking is dat deze resistor er bij SF mogelijk niet inzit) dat max-vol vd reverb pretty veel is, dus een afdeling kan ik me voorstellen ... zodat het begin vh regelbereik wat doseerbaarder is. Geen idee echter of mijn SF deze resistor heeft.
    Maar zo'n 100k pakt dan wel meteen veel weg ja, dus die gaat omhoog naar die waarde die je noemde
    (Is dat vergelijkend schema trouwens van jouw hand ? Nice! Dank!)

    >- de NFB zit bij Guyatone met een 2k2 vanaf de 8 ohm tap; die zat bij mij fout (2k2 vanaf de 4 ohm tap) dus ik heb 'm vervangen door de AB763-waarde: 820 ohm vanaf de 4 ohm tap.
    Ik weet eigenlijk niet of 2k2/8 ohm per saldo ongeveer dezelfde NFB oplevert als 820/4 ohm; je zou er eens mee kunnen experimenteren


    Even grofweg berekend (please correct if ...):

    de 2k2 (of 820) is afdeling t.o.v. 100 Ohm, dus dat is -27 dB (of -19.3 dB).

    Als dat in het geval vd 820 vanaf de 4Ohm komt, komt er nog eens -6 dB extra bij.
    Dus het wordt nu: -27 db (of -25.3 dB)

    Met andere woorden: 2k2 vanaf 8 Ohm tap is ongeveer (binnen paar db) vergelijkbaar met 820 vanaf 4 Ohm tap.
    Kunnen goed wat verschillen klinken, maar 'technisch'is het niet grof verschillend meer. (Die 2k2 vanaf 4 Ohm is inderdaad wel 'fout')

    Als iemand toch vanaf de 8 Ohm tap maar ook 'precies zoals Fender-gain' zou willen hebben zou die 2k2 @ 8 Ohm dus 1740 @ 8 Ohm moeten worden, onhandige waarde
    (FWIW, want dit moet matchen binnen paar dB verdienen ook alle andere details geadresseerd te worden; en met variable NFB-control natuurlijk sowieso een andere situatie)


    This all assuming dat de Fender ook 100 Ohm gebruikt 'onderin', maar de schema's die ik zag doen dat inderdaad.

    Genoeg bla-bla, weg met rekenmachine nu! ;-)



    >- reverb op beide kanalen zetten. Kanalen samen laten komen door 220k mixing resistors op het 3.3M/10pf kruispunt vlak voor tweede helft V4. Dat vereist wel wat creativiteit, want de 220k's moeten dan verplaatst worden (ik heb een klein extra stripje op het board geschroeft zoals je misschien kunt zien)

    Ja ik zag dat Torres-verhaal. Weet ik nog niet of ik dit doe, dit schema-technisch nog eens goed bekijken of dat wel zo'n cleane manier vind (maar als het voor de rest vd mensen werkt doet het dat ook voor mij ;-)
    Inderdaad handiger om Rev & 'Vibr' op allebei te hebben, maar als ik overdenk hoe het in m'n setup het beste zou passen kom ik er op uit het juist niet te doen.
    Da's dan wel in combinatie van een opgepept Normal-channel, dus daar zou je dan minder reverb op willen hebben t.o.v. het cleane 'Vibr'-channel.
    Dus eigenlijk zou je dan voor elk kanaal een eigen Reverb-amount knop willen hebben.

    >- ik heb de tremolo speed vertraagd door één van 0.01uF caps te vervangen door een 0.02uF, maar da's een smaakkwestie.

    Nice one, zal es in m'n SF checken wat de min/max vh regelbereik daar is. Knop staat meestal ergens in het midden, of Speed & Intensity beiden op max voor uit-de-bocht sound.
    Heb je die 330k in serie met de speed-pot naar 100k gewijzigd ? Dat weer terug naar 330k zou de max-Speed ook weer dimmen als ik het goed heb.

    >Verwijderen van de MV en daar een 25k pot inzetten in serie met de NFB-weerstand om variabele NFB te krijgen
    > Een MV kan ook best handig zijn.


    Ja eens zien wat die pot uiteindelijk het beste gaat doen - zeker met een modded 'Normal' channel kan een MV inderdaad handig zijn voor het totaalvolume.
    Hmm, of een dwell-control voor de reverb ;-) Of een ... of een ...


    Prettig wknd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top