Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 75
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Stanley nr 5 vlijmscherp zetten, en dan eerst wat groffer te werk gaan, met een malletje (ik gebruik zo'n under string radius mal) de groffe lijn van de radius aangeven, daarna telkens fijner en fijner schaven en telkens checken.
    Als je er zo goed en wel bent, dan kan je met een radius blok de laatste kleine facetten wegschuren.
    Zo'n grote hoeveelheid wegschuren met de hand vind ik weggegooid schuurpapier. Ik heb er te weinig controle over, ik ben sneller met de schaaf, maar het vergt wel wat handigheid.



    s.
    Schaven vind ik altijd heerlijk om te doen. Geen stofwolken die ik inadem, maar ik ben er nog niet zo handig mee.
    Doe je ook compound radi met een schaaf?
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nice! lijkt op een enkeldelige top? leuk ook dat je string thru body doet ipv de stoptail.
    Het ís een enkeldelige top Van de hier onderhand welbekende man uit Zwolle...
    De stringhthrough was eigenlijk een last minute aanpassing. Ik maak natuurlijk praktisch een LP, maar ik wilde toch graag iets toevoegen wat ervoor zorgt dat je in één oogopslag kan zien dat het niet gaat om een Gibson. En ik vind dit zelf erg chique staan, ben er blij mee!
    Dit ding heeft een sustain, daar wordt je bang van. Het laat de sustain van een Gibbie LP ver achter zich. Ik vermoed dat dit deels komt door de stringthrough opzet.
    Dit vind ik altijd gevaarlijke opmerkingen, want er worden in de gitaarwereld altijd een hoop dingen gezegd zonder enige goede onderbouwing. Echter, vind ik het wel leuk om zelf conclusies uit mijn werk proberen te trekken
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zitten die stringthrough gaatjes niet erg ver van de brug af, waardoor de hoek van de snaren over de brug heel klein is?
    Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het geluid verbetert naarmate de snaren een sterkere knik maken over de brug heen, of is dat gewoon een smaak-kwestie?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zitten die stringthrough gaatjes niet erg ver van de brug af, waardoor de hoek van de snaren over de brug heel klein is?
    Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het geluid verbetert naarmate de snaren een sterkere knik maken over de brug heen, of is dat gewoon een smaak-kwestie?
    De gaatjes zitten in een dieper gedeelte van de carve, maar vooralsnog hebben ze inderdaad een wat kleinere hoek tov een stoptail stuk.
    die aanname heb ik eigenlijk nooit gehad. Twee jaar geleden heb ik een LP junior gebouwd met ook een stringthrough opzet, niks mis met de toon. Sterker nog, toen ik de gitaar voor het eerst aan het 'publiek' liet horen was ie gelijk verkocht. Toon heeft ie dus. Maar misschien dat de toon veranderd als je de hoek vergroot... geen idee. Ik kan het me niet heel erg voorstellen

    Ik bedenk me net dat gitaren met een staartstuk, vaak ook een vrij kleine hoek hebben op de brug. Die klinken ook prima
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, misschien is het een smaakkwestie ook nog, had altijd het idee dat de gitaar met een scherpere snaarhoek over de brug meer "bold" dan "spongy" klinkt, om in mesa rectifier termen te spreken, bij gebrek aan een betere omschrijving.
    Heb op dit moment maar 1 gitaar met een losse brug en staartstuk, en als ik de snaren naar beneden duw net na de brug, om zo een scherpere hoek te simuleren, lijkt het geluid ook wat directer, maar dat is natuurlijk niet helemaal een werkelijke situatie.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Klein updateje: de gitaar is net gespoten en wordt nu voor vier weken weggestopt om te drogen. Zal me in moeten houden om hem niet af te maken

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Cheers!
    teun
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Dus over vier weken kan ik 'm ophalen?
    Turn it up • Bring the noise

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Dus over vier weken kan ik 'm ophalen?
    voor een kratje pils? (wel hertog jan!)
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Ja hoor, geen probleem!

    Serieus: wat ziet dat ding er geweldig uit.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Prachtig!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top