Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 75

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Vette muziek zeg, net de youtube albumpresentatie van coexist geluisterd.


    Tof dat je 'n gitaar mag bouwen, heb ik (in al dan niet beschonken toestand) al aan verscheidene muziekanten geopperd maar ze zeiden allemaal, ja als je straks groot bent kom ik wel es langs.



    Stop je het na de vacuumbank nog in de oven? Zou in principe de uitharding en het vochtgehalte ten goede moeten komen.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Vette muziek zeg, net de youtube albumpresentatie van coexist geluisterd.


    Tof dat je 'n gitaar mag bouwen, heb ik (in al dan niet beschonken toestand) al aan verscheidene muziekanten geopperd maar ze zeiden allemaal, ja als je straks groot bent kom ik wel es langs.



    Stop je het na de vacuumbank nog in de oven? Zou in principe de uitharding en het vochtgehalte ten goede moeten komen.
    Ik heb, denk ik, precies de goede persoon gevraagd Hoewel ik de zin: ''als je later groot bent'', ook al een aantal maal gehoord. Toch begin ik een beetje een klantenarchief op te bouwen. Dit is de vierde gitaar die voor iemand anders gebouwd wordt.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed inzie waarom de body nog in de oven moet. Het hout is al netjes gedroogd en de uitharding van titebond is sterker dan het hout zelf, dus misschien dat het inderdaad nog harder wordt. Echter, ik denk niet dat het nodig is.... Maarja, wie ben ik he? misschien begrijp ik je vraag niet goed:P
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Ik zeg oven, omdat niemand het doet (iig niet hier) en het in principe beter zou moeten zijn. Een dagje op 60 graden dan is het gros van het overgebleven vocht eruit. Toooonnnne man!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Ik zeg oven, omdat niemand het doet (iig niet hier) en het in principe beter zou moeten zijn. Een dagje op 60 graden dan is het gros van het overgebleven vocht eruit. Toooonnnne man!
    Haha! misschien heb je gelijk, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als er helemaal geen vocht meer in het hout zit dat het dan flink gaat scheuren. Ik vind het maar riskant
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Na een lange tijd afwezigheid en ziekte ga ik nu toch maar weer eens wat foto's posten, want zo schiet het natuurlijk niet op! Dus met de 7de versnelling aan de slag!

    Die nieuwe foto's:

    Eerst even een freestafeltje geknutseld:



    en mbv het tafeltje heb ik trappetjes gefreesd in de top! Dit is een goede manier om snel en precies hout te verwijderen voor de bolling op een lp. Daarna is het een kwestie van spierballen, schuren en schaven:





    De bolling van een les paul is niet zomaar bol. Er gaan twee verschillende hoeken in verscholen: de halshoek en de pickup hoek. De halshoek van een lp loopt af met een waarde van 4.4 graden en de pickupplane iets van 1,8 geloof ik. Voor deze gitaar heb ik een halshoek van 4 graden gekozen, zodat de snaren iets dichter op de body komen. Dat betekent dat de brug niet zo achterlijk hoog komt te staan als op een originele lp.

    Misschien kun je de twee hoeken zien in de volgende foto:



    Daarna de halsverbinding en de pickup gaten uitgefreesd:



    Nu ik deze gaten gedaan heb, kan ik de bolling op de top gaan schuren en schaven:



    Ziet er nog niet uit
    En om af te sluiten een mooi pittoresk fotootje:

    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top