Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard pro guitar shop: hardwire supernatural reverb

    ik ben al een tijdje op zoek naar een vette spring reverb. maar laatst kwam ik toch een erg vet pedaal tegen: hardwire supernatural reverb. als ik het goed heb alleen te bestellen bij pro guitar shop.

    bevat onder andere ook plate reverb wat ik wel een erg vette plus vind. bestellen vanuit amerika (invoerkosten etc) komt neer op een kleine 200 euro.

    wat vinden jullie van dit pedaal? en wat zijn eventuele concurenten (want volgens mij is er geen pedaal dat al die soort reverbs bevat.) en wat is jullie mening in het algemeen over hardwire?

    enfin, genoeg gepraat: hier natuurlijk wat filmpjes!




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    vond dit ook nog wel een goed filmpje:


  3. #3

    Standaard

    Ik zou eens naar de gewone Hardwire RV7 gaan kijken. Ik krijg een beetje het gevoel dat je hier zit te kijken naar een RV7 met een costom paint job voor Pro guitar shop.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik zou eens naar de gewone Hardwire RV7 gaan kijken. Ik krijg een beetje het gevoel dat je hier zit te kijken naar een RV7 met een costom paint job voor Pro guitar shop.
    godver pillekes shit je hebt helemaal gelijk, de supernatural heeft een paar andere opties maar is dan ook weer 50 euro duurder.

    thanks! klinkt raar, maar ik ben helemaal nieuw met hardwire eigenlijk nog nooit eerder naar gekeken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Op de rv 7 zitten room, plate, reverse, mod, gated, hall, spring presets bij deze zie ik plate, plate mod, shimmer, super nova, shine en springreverb. Dus het zou zo maar anders kunnen zijn. De RV-7 vind ik erg middelmatig, mijn vermona retroverb heeft een echt veel mooiere accutronics reverb sound. En de plate vind ik wat braaf, de mod suf, gated is wel bruikbaar hall te suizend reverse gaat wel maar ik vind'm raar. Maar eigenlijk gebruik ik alleen plate, gated en spring. Soms hall, maar de rest niet.
    Die andere kan ik niet zo'n goed oordeel over geven. Dan zou ik'm op een analoge drumcomputerd moeten horen.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Op de rv 7 zitten room, plate, reverse, mod, gated, hall, spring presets bij deze zie ik plate, plate mod, shimmer, super nova, shine en springreverb. Dus het zou zo maar anders kunnen zijn. De RV-7 vind ik erg middelmatig, mijn vermona retroverb heeft een echt veel mooiere accutronics reverb sound. En de plate vind ik wat braaf, de mod suf, gated is wel bruikbaar hall te suizend reverse gaat wel maar ik vind'm raar. Maar eigenlijk gebruik ik alleen plate, gated en spring. Soms hall, maar de rest niet.
    Die andere kan ik niet zo'n goed oordeel over geven. Dan zou ik'm op een analoge drumcomputerd moeten horen.
    hum.... ik zie qua concurentie dat een TC electronics hof ook wel nice is, iemand hier ervaring mee? belangrijkste zijn: een surf spring reverb en een plate, rest boeit mij eigenlijk niet en is gewoon mooi mee genomen. verder dan de boss frv-1 (geen plate) en de ehx holy grail (geen plate).
    Laatst gewijzigd door B-stone; 6 september 2012 om 17:34

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de rv7 gehad, die is down to earth. Dit ding is space.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Dit is absoluut niet een repaint van de RV7.. ik heb zowel deze als de RV7 en ze zijn totaal verschillend. Wat peter zegt, de supernatural is veeeel spacier.
    De decay op alle functies kan erg lang en de mix knop zorgt ervoor dat je de reverb veel meer aanwezig kan laten zijn en zelfs 100%. Wel zijn de kortst mogelijke decay tijden ook iets minder kort dan op de RV7, maar dat is voor mij niet zo'n probleem.
    De spring setting vind ik op de supernatural iets fijner klinken dan op de RV7; wat minder blikkerig en iets donkerder.
    Overigens klinken op de SN de spacendere settings als de supernova/shine ook behoorlijk duister. In vergelijking met bijv. de octaverb op de line6 verbzilla merk je duidelijk dat de verbzilla wat sterieler, perfecter en opener klinkt, waar de SN een eerder duistere en ongemakkelijke ambiance geeft. Dat laatste heeft mijn voorkeur, maar dat is natuurlijk smaak.

    Als je puur een spring reverb wil; de SN heeft een degelijke spring setting, maar je betaalt natuurlijk ook voor de 6 andere opties en als je die niet nodig hebt of niet wil, zou ik voor een andere spring reverb gaan die zich daarop richt. (Malekko Chicklet?)

    Als je ook tussendoor veel wil freubelen met leuke/mooie/vage geluiden zou ik zeker voor de SN gaan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Nou als je een spring wil kan je volgens mij beter voor een springking gaan(ECHTE spring).
    Die SN vind ik wel erg interesant.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Dit is absoluut niet een repaint van de RV7.. ik heb zowel deze als de RV7 en ze zijn totaal verschillend. Wat peter zegt, de supernatural is veeeel spacier.
    De decay op alle functies kan erg lang en de mix knop zorgt ervoor dat je de reverb veel meer aanwezig kan laten zijn en zelfs 100%. Wel zijn de kortst mogelijke decay tijden ook iets minder kort dan op de RV7, maar dat is voor mij niet zo'n probleem.
    De spring setting vind ik op de supernatural iets fijner klinken dan op de RV7; wat minder blikkerig en iets donkerder.
    Overigens klinken op de SN de spacendere settings als de supernova/shine ook behoorlijk duister. In vergelijking met bijv. de octaverb op de line6 verbzilla merk je duidelijk dat de verbzilla wat sterieler, perfecter en opener klinkt, waar de SN een eerder duistere en ongemakkelijke ambiance geeft. Dat laatste heeft mijn voorkeur, maar dat is natuurlijk smaak.

    Als je puur een spring reverb wil; de SN heeft een degelijke spring setting, maar je betaalt natuurlijk ook voor de 6 andere opties en als je die niet nodig hebt of niet wil, zou ik voor een andere spring reverb gaan die zich daarop richt. (Malekko Chicklet?)

    Als je ook tussendoor veel wil freubelen met leuke/mooie/vage geluiden zou ik zeker voor de SN gaan.
    Bedankt! Hoe vind je de plate?
    Spring is het belangrijkste idd, plate zou ik er graag bij willen hebben. Voor de rest lijken mij die shimmer etc ook wel erg vet om te proberen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top