Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Leuk project! Ben benieuwd; will it djent?
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Leuk project! Ben benieuwd; will it djent?
    hahaha , nou , we maken niet echte Djent muziek ..hahaah , BUT it sure can Djent !!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    en ik heb hier nog 2 headstocks......iets wat bij iemand in de smaak valt ?



    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us

  4. #14

    Standaard

    De eerste doet me denken aan een Brian Moore headstock. Het bijzondere daar aan is de 2+4 opstelling, misschien is het wat om een 3+5 setup te maken? De punt van de tweede doet me een beetje aan de Ken Lawrence kop denken, ik vind een wat rondere vorm persoonlijk mooier passen bij de body.

    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Hoi Stijn (?)
    Bedankt voor je reply en idd , de bovenste gaat mijn voorkeur ook naar uit.......de curves van de cutaways wordt zekers nog aan gewerkt...die blijven zekers niet zo 90graden afgezaagd ...
    Stijn is goed !

    Met spelen met de curves van de cutaxay, bedoelde ik eigenlijk: die vormen gebruiken om de kop te vormen.

    Ik heb dat ooit gedaan bij een soort super strat 7 string, waar ook een andere kop op moest, ik heb de contouren van de cutaway gebruikt om de vorm van de kop te bepalen.

    Even zoeken: Tom's 7th Fan



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    De eerste doet me denken aan een Brian Moore headstock. Het bijzondere daar aan is de 2+4 opstelling, misschien is het wat om een 3+5 setup te maken? De punt van de tweede doet me een beetje aan de Ken Lawrence kop denken, ik vind een wat rondere vorm persoonlijk mooier passen bij de body.

    Thanks man , ik zie wat je bedoelt..........en de rondere vorm heeft tot nu toe mijn voorkeur...vind em ook persoonlijk het beste bij de body passen...........3-5 opstelling , zou kunnen ...maar ik ben al zou gewend aan de 4-4 en hou wel van `balans`....

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Stijn is goed !

    Met spelen met de curves van de cutaxay, bedoelde ik eigenlijk: die vormen gebruiken om de kop te vormen.

    Ik heb dat ooit gedaan bij een soort super strat 7 string, waar ook een andere kop op moest, ik heb de contouren van de cutaway gebruikt om de vorm van de kop te bepalen.

    Even zoeken: Tom's 7th Fan



    s.
    Hoi Stijn,
    Ik vat em nu.....heb ff je foto opgezocht in je topic en zie het duidelijk terugkomen in je model ......ik hoop dat met de rondere headstock het ook zo gaat passen met de body......zie het eigenlijk wel erin.....thanks !

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Thanks man , ik zie wat je bedoelt..........en de rondere vorm heeft tot nu toe mijn voorkeur...vind em ook persoonlijk het beste bij de body passen...........3-5 opstelling , zou kunnen ...maar ik ben al zou gewend aan de 4-4 en hou wel van `balans`....
    Ik snap de balans, en de ronde kop past zeker beter bij het model, kijk anders ook eens naar de Iceman-achtige headstock van de Ibanez 8 strings van Meshuggah, ook in balans, een beetje puntig maar toch redelijk klassiek...
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Zo, ff een update ......je ziet af en toe nog een andere 8 snaar met Bubinga top..........die maakt hij erbij voor het geval er iemand interesse heeft.....










  10. #20

    Standaard

    Vet!! Ziet er goed uit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top