Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Delay, ay, ay, ay... (Hillsong)

    Hi,

    Welke delay zou ik moeten kiezen? Ik wil graag Hillsong achtige dingetjes doen. Voor degene die dit niet kennen, denk maar aan U2 ofzo...
    Tap tempo is belangrijk en ik hou nogal van presets. De bedoeling is om straks een pedalboard te bouwen rond een Mesa Mark IV combo welke een aantal presets heeft die ik kan beinvloeden met een taptempo...

    Ik heb even gekeken naar de DL4 van line6 en de eventide time factor... Is er meer? En welke zou ik kiezen? Gevelsmatig heb ik niet zoveel met Line6 maar gevoel kan bedriegen. De 3 presets met tap staan me wel aan...

    BEdankt alvast!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Je zou van lin6 ook de m9 in overweging kunnen nemen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.585

    Standaard

    Als het alleen om delay gaat, zou ik dan de M5 kiezen. Zelfde effecten, maar veel compacter. Ook minder effecten "onder de knop", dat wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Hey Nocki,
    ik weet dat je best wel van qualiteitsspul houdt, dus ik zou sowieso kijken naar iets met dotted 8ths en modulatie, vooral voor Hillsong. Er zijn veel dingen die toch wel beter zijn dan Line 6 op dat gebied. Bijv. de Strymon / Damage Control producten. Desnoods als je krap zit qua geld gewoon een t.c. electronic Nova Delay. Deze hebben Hillsong ook gebruikt, als ik me niet vergis. (niet dat ik echt op de hoogte ben betreffende Hillsong)
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #5

    Standaard

    PROVIDENCE DLY4 CHRONO DELAY, 2 presets, wel topspul.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    PROVIDENCE DLY4 CHRONO DELAY, 2 presets, wel topspul.
    Zo'n overhyped ding voor de prijs ... vooral gezien wat je ervoor terugkrijgt. Maar goed, dat vind ik eigenlijk wel van alles van Providence.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2009
    Locatie
    Terneuzen
    Berichten
    140

    Standaard

    Eventide Timefactor doe je niks verkeerd mee, met de TC Electronics Nova Delay of Nova Repeater (al heeft de laatste geen presets) ook niet. Ik heb een Repeater, erg mooie delays, inclusief dotted 8ths, met/zonder modulatie. Geen presets dus maar je kunt naast het tempo tappen, het tempo ook inspelen, werkt best handig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    637

    Standaard

    Hillsong doet die dingen volgens mij gewoon met boss pedaaltjes (DD3 met taptempo pedaaltje). Ik heb voor dotted 8ths lang de DL4 gebruikt (3 presets is handig) maar kwam erachter dat ik een enkele stand lekker vond. Heb nu een Diamond Memorylane 2, die doet het perfect en klinkt zoo lekker. Wellicht een optie? Presets zijn voor Hillsong niet echt nodig, denk ik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikt Bekijk bericht
    Hillsong doet die dingen volgens mij gewoon met boss pedaaltjes (DD3 met taptempo pedaaltje).
    Weet je dat zeker? Ik heb eens een video gezien waarin zij hun gear gingen demo-en en een song of 2 voor deden en toen had een van hen of allebei een Nova Delay.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikt Bekijk bericht
    Heb nu een Diamond Memorylane 2, die doet het perfect en klinkt zoo lekker.
    Er moet dan wel bij vermeld worden dat de ML's niet veel feedback kunnen hebben en je moet die woody decay maar fijn vinden. Die dingen oscilleren heel snel en hebben ook echt hun eigen sound. Vergelijkbaar met de ML is de JHS Panther Delay, eigenlijk een soort van ML, maar dan een klein beetje uitgebreider en oscilleerd iets minder snel.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    FX-loops van Mesa staan bekend om hun "gevoeligheid", niet zomaar ieder pedaal klinkt goed in de FX-loop. Met TC, heb alle moderne delay-varianten van ze geprobeerd, heb ik altijd last van een uit fase achtig geluid op de herhalingen, beetje vergelijkbaar met digital aliasing. Met dien verstande dat ik de FX-loop parallel gebruik. Dat had/ heb ik niet met Eventide, Boss, Seymour Duncan, Yamaha, Roland, enz. Als ik nu in jouw schoenen zou staan, zou ik zeker de Strymon TimeLine proberen of in ieder geval eentje met een dubbele delay waarbij je 1/4 noten combineert met dotted 1/8.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top