Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvromans Bekijk bericht
    Behringer MICROMIX MX 400, zou die geschikt zijn voor gitaar?
    Ik vraag het me af, aangezien dit ding neem ik aan ontworpen is voor line signalen i.p.v. het relatief zwakke signaal uit een gitaar. Iemand een expert opinion?

  2. #12

    Standaard

    Meten is weten: Typische uitgangsspanning direct gemeten aan enkele gitaren:
    Strat: 25-50mV (halselement, brugelement haalt 30mV)
    Stagg: 25-30mV (nylon; piezo met ingebouwde versterker)
    Neo-D: 3-5mV (Tanglewood TW40OAN)
    Dit zijn metingen uit de losse pols, maar we praten dus inderdaad over een factor 10 verschil.

  3. #13

    Standaard

    Andersom gedacht: Je zou natuurlijk ook nog kunnen overwegen om het signaal van de luidste gitaar te temperen via iets als:


  4. #14

    Standaard

    Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Maar dat betekent dat ik uiteindelijk heel wat (een factor 10) aan vermogen moet inleveren. En dat is ook niet wenselijk.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    http://www.thomann.de/be/lehle_31_sgos.htm

    Misschien iets voor jou?
    switcher om te switchen tussen 3 gitaren/bassen naar 1 of 2 outputs en je kan er 2 qua volume afstemmen op de andere.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    Ik zie niet hoe die een volume-boost zou kunnen geven aan een van de gitaren. Het signaal wordt ongewijzigd geschakeld.

  7. #17

    Standaard

    Hij kan t/m 40 db boosten, maar in de hoge regionen verandert ie wel van lineaire in treble boost. Dus je moet maar afwachten of ie lineair boost bij wat jij nodig hebt.

    Dit is de nieuwe versie: http://www.mieffects.com/blog/?p=41

    Ik heb trouwens nog een oude versie over, dus te koop...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #18

    Standaard

    Volgens mij hebben we het hier wel over een akoestische gitaar die weinig output heeft, toch? Die Tanglewood?
    Waarom gaat die eigenlijk door die ME-25? Die kan toch rechtstreeks naar de PA en daar kan dan toch het volume afgestemd worden op de 2 elektrische gitaren?
    Of zeg ik nu iets heel doms? ;-)

  9. #19

    Standaard

    Het is inderdaad de Tanglewood met Fishman Neo-D humbucker klankgatelement die (te) weinig signaal produceert.
    Elke gitaar waa rik op speel gaat door de ME-25 voor effecten (galm, chorus, solo-instellingen), tuner en volumepedaal.
    Het ompluggen van de gitaren is geen probleem maar het verschil in signaal wel.
    Ik ben er overigens niet zeker van dat de PA zo'n groot signaalverschil kan wegwerken. Bovendien zou dat steeds bij ompluggen weer bijgeregeld moeten worden. Dat is erg onpraktisch.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Dit is de nieuwe versie: http://www.mieffects.com/blog/?p=41
    Ik volg het niet. Dit is toch een geheel ander soort apparaat dan de Lehle waar je eerder aan refereerde?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top