Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Voorversterking, evt. multi-input

    Hi,

    In mijn normale opstelling heb ik een Boss ME-25 multi-effect pedaal waarvan een uitgang naar de PA gaat en de lijnuitgang naar mijn versterker.

    Nu heb ik één gitaar waarvan het signaal erg veel zwakker is (naar schatting zo'n 15db) dan het signaal van mijn andere gitaren. Dit kan ik niet compenseren met de ME-25. Ik kan mijn versterker wel harder zetten maar dat is ook met het oog op de geluidsman achter de PA erg vervelend aangezien ik regelmatig van gitaar wissel.

    Een eerste oplossing zou zijn een klein voorversterkertje voor deze gitaar, zoiets als ook is ingebouwd in gitaren met piezzo-element.

    Iets verder doordenkend zou nog mooier zijn een voorversterkertje met meerdere ingangen (tenminste 3), zodat ik elke gitaar precies kan afregelen op het juiste volume.

    Al googelend vind ik echter erg weinig in die richting, en wat ik vind is meestal erg prijzig.

    Maar wellicht zit ik op een totaal verkeerd spoor. Wie heeft goede tips voor me?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zou je dit probleem niet met een clean boost, of eventueel een equalizer pedaal op kunnen lossen?

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Zoiets als een Behringer AB100 of PB100? Dat zou kunnen...
    Uit praktische overwegingen zou ik dan iets willen dat ik aan de draagband van de gitaar kan bevestigen zodat het één geheel met de gitaar vormt.

  5. #5

    Standaard

    (Carl Martin Match box) Dat lijkt erop. Alleen ben ik bang dat de 6dB gain niet voldoende is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Een mixer op je pedalboard!

    OT: Bos KM-2 achtig iets.
    Of wireless met meerdere zenders met gain-regeling.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Bos KM-2 achtig iets.
    Jammer dat ze die niet meer maken...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    15dB is nogal wat. In versterking is dat 5,6x. Dit is niet zomaar het verschil tussen single coil of humbucker. Ik denk dat je eens moet kijken waar dat verschil vandaan komt en of dat niet anders te matchen valt.

    De ene single coil of humbucker is ook de andere niet, daar zit ook verschil in. Maar staan bij die 'zachte' gitaar de elementen niet te ver van de snaren af? 1ste en 6de snaar op hoogste fret indrukken en meten of de afstand tussen polepiece en onderkant snaar niet meer dan 2 à 2,5 mm is. Als de afstand groter is element omhoog draaien.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9

    Standaard

    Behringer MICROMIX MX 400, zou die geschikt zijn voor gitaar?
    Laatst gewijzigd door jvromans; 4 september 2012 om 14:12

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    15dB is nogal wat. In versterking is dat 5,6x. Dit is niet zomaar het verschil tussen single coil of humbucker.
    Het is een Fishman Neo-D, die is bekend om zijn mooie sound en berucht om zijn zwakke signaal.
    In mijn geval staat hij vrij ver van de snaren, zo'n 3,5 mm. Dat is met opzet, omdat ik er anders met mijn vingers tegenaan kom. Hij stond eerst hoger (ik schat 1,5 tot 2 mm). Het verschil in signaal tussen die twee standen is ongeveer 3dB (wederom schatting).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top