Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Op zoek naar een veelzijdige versterker

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Op dit moment heb ik een Marshall vintage modern 2466 en een Marshall valvestate 88nogwat. De eerste is me toch te zwaar, te groot en de sound niet breed genoeg. De valvestate kraakt en is oud, en niet meer de moeite waard om te laten repareren. Kortom, op zoek naar een andere versterker!

    Het probleem wat ik nu vooral heb is dat de VM niet lekker klinkt als ik er met mijn strat op speel. Met mijn Les Paul een top geluid, maar daar is hij toch ook wel een beetje voor gemaakt. Ik heb laatst op een Fender blues deville gespeeld met mijn Strat en daar klonk deze dus wel weer super op! Hoe mijn Les Paul daar op klinkt weet ik niet, iemand ervaring?

    Wat ik eigenlijk wil is een combo of top met 2x10 cab, buizen, met een lekkere overdrive en waar zowel mijn Les Paul, Strat (en in de toekomst) ook een tele lekker op klinkt. Ik maak verder ook gebruik van losse pedaaltjes, ben dus niet op zoek naar een modeling versterker. Qua stijl moet hij ook breed zijn, omdat ik veel verschillende dingen wil gaan doen.

    Ik zit zelf te denken om richting fender te gaan, maar misschien heeft iemand nog iets anders wat ik echt uit MOET proberen als ik toch aan het testen ga!

    Eisen:
    - Combo of top met 2x10 cab
    - Buizen
    - Lekkere overdrive (footswitch)
    - Lekker klinken met Les paul, tele en strat
    - Brede sound

  2. #2

    Standaard

    Hmm, ik denk dat erbwel een duk boutique dingetje is dat wel aan deze eisen voldoet.
    Mijn eerste ingeving(en) was/waren een top van toneking en een van de kleinere two rocks. (studio Pro 22/35)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.668

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Waarom 2x10 en niet 2x12 als ik vragen mag?
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    Waarom 2x10 en niet 2x12 als ik vragen mag?
    Ik neem aan vanwege het gewicht.

  6. #6

    Standaard

    Hmm..

    Die Toneking en Koch klinken allebei heel vet als ik ze zo even op youtube check! Zeker het uitproberen waard. Is er ergens in de buurt van Leiden/Amsterdam een dealer die ze allebei heeft?

    En sorry, ik hoef niet per se 2x10, 2x12 is ook goed, ik wil alleen geen 4 speaker cabinet meer, want het is gewoon niet handig als ik alleen met de auto weg moet en die dingen zijn gewoon zwaar :P. Als ik met mijn band weg ga is dat niet erg, dan hebben we toch een aanhanger. Maar als ik veel kleinere dingen ook wil gaan doen moet ik hem makkelijk mee kunnen nemen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik de Jong Bekijk bericht
    Hmm..

    Die Toneking en Koch klinken allebei heel vet als ik ze zo even op youtube check! Zeker het uitproberen waard. Is er ergens in de buurt van Leiden/Amsterdam een dealer die ze allebei heeft?

    En sorry, ik hoef niet per se 2x10, 2x12 is ook goed, ik wil alleen geen 4 speaker cabinet meer, want het is gewoon niet handig als ik alleen met de auto weg moet en die dingen zijn gewoon zwaar :P. Als ik met mijn band weg ga is dat niet erg, dan hebben we toch een aanhanger. Maar als ik veel kleinere dingen ook wil gaan doen moet ik hem makkelijk mee kunnen nemen.
    Doe corné de groeten van Gijs (tnt). See you on tour!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Doe corné de groeten van Gijs (tnt). See you on tour!
    Haha geniaal, zal ik doen!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik de Jong Bekijk bericht
    Hmm..

    Die Toneking en Koch klinken allebei heel vet als ik ze zo even op youtube check! Zeker het uitproberen waard. Is er ergens in de buurt van Leiden/Amsterdam een dealer die ze allebei heeft?

    En sorry, ik hoef niet per se 2x10, 2x12 is ook goed, ik wil alleen geen 4 speaker cabinet meer, want het is gewoon niet handig als ik alleen met de auto weg moet en die dingen zijn gewoon zwaar :P. Als ik met mijn band weg ga is dat niet erg, dan hebben we toch een aanhanger. Maar als ik veel kleinere dingen ook wil gaan doen moet ik hem makkelijk mee kunnen nemen.
    Max guitar den haag.

  10. #10
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top