Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Heb dringend hulp nodig !!! vreemd bijgeluid (toon) bij aanslaan D snaar

    Beste gitaarvrienden, heb dringend hulp nodig.


    Ik heb een yamaha C40 en wil namelijk de snaarhoogte verlagen, omdat ik de hoogte van de snaren een beetje te groot vond na aankoop van de gitaar. Ik kon moeilijk barre akkoorden spelen.

    Ik heb de kam en de brug afgeschuurd met schuurpapier. Dat is aardig gelukt, en de snaren komen ook niet tegen de frets aan als ik ze aansla. Het probleem is echter, dat als ik de D snaar aansla op de 2e en de 3e fret, ik een bijgeluid, een soort storend zoemend geluid, krijg. Als ik de De snaar aansla op de overige frets, krijg ik dat geluid niet te horen.

    Ik heb ontdekt dat het geluid ontstaat bij de kam. Vraag is wat ik hieraan kan doen, want ik erger mij dodelijk aan het bijgeluid. Ik heb ook andere kammen geprobeerd, maar het helpt niet.

    Bij voorbaat dank

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Welkom!

    Jammer dat dit de reden moet zijn om je aan te melden en toch zit je hier goed! Als je je vraag stelt in het subforum akoestische gitaren, zul je een sneller en beter antwoord krijgen..

    Intussen een poging: Een hoge fret? En zit alle bracing van je bovenblad goed vast?

    Succes!

    Edit: En dan zit je een uur in de auto, tijd zat om na te denken.. Zitten je stemmechanieken allemaal goed vast? Of rammelt 1 van de draaiknoppen mee?
    Laatst gewijzigd door Rizz; 3 september 2012 om 06:28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    ik zou er mee terug gaan naar de winkel, kunnen zijn het euvel verhelpen.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Soms is dat de snaar zelf; met name nylon snaren kunnen zich wel eens heel vreemd gedragen een enkele keer.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt Rizz voor je reactie. De frets zijn allemaal even hoog, bracing van boveblad zit goed en ook de stemmechanieken zijn in orde.
    De gitaar is een nieuwe gitaar en de D snaar deed dit niet. Ik heb een niewe topkam en kam gekocht en ga weer vijlen om te kijken als het probleem zo verholpen wordt. Ik ga dit ook melden in de subforum zoals je voorstelt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    vraagje

    Aan welke kant van de kam heb je gevijld?
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7

    Standaard

    Mensen bedankt voor de suggesties, Ik had de kam bij de hals en de kam op het klankbord gevijld. De kam op het klankbord heb ik een beetje te scherp gevijld. De metalen windingen van de D snaar zijn daar uit elkaar gegaan en dat geeft het bijgeluid. LaurentB je had dus wel gelijk. Goed dan weten we dat ook alweer.

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, ik weet dat ook alleen maar van dat hier eens gelezen te hebben. Je zou het niet verwachten, eigenlijk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasim Bekijk bericht
    Ik had de kam bij de hals en de kam op het klankbord gevijld.
    Toch niet aan de kant waar de snaren overheen lopen, hoop ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasim Bekijk bericht
    De kam op het klankbord heb ik een beetje te scherp gevijld.
    Dat klinkt alof je geen idee had wat je aan het doen was en ook niet de handigheid had om het goed te doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasim Bekijk bericht
    De metalen windingen van de D snaar zijn daar uit elkaar gegaan en dat geeft het bijgeluid.
    Als dat echt zo is, kun je die kam nu wel weggooien. Zie vorige opmerking.

    Goed dan weten we dat ook alweer.
    Wat bedoel je daar nou mee?
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  10. #10

    Standaard

    Sowieso moet je gewoon een nieuwe kam kopen als je wilt gaan beunhazen terwijl je niet weet wat je doet. Kost maar een paar euro en dan heb je de oude als reserve.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top