Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Ik ook. Prima patch-kabels wat mij betreft. Nooit problemen mee gehad en klinkt goed.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Dat zijn geloof ik de kabels waarvan ik er ook een paar had. Prima, maar ik moest wel een tapeje op de plastic achterkant van de pluggen doen, die bleef eraf vallen. Maar sowieso vind ik Cordial een onderschat merk. Gewoon prima, maar blijkbaar niet sexy of zo door het te lage prijskaartje.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat zijn geloof ik de kabels waarvan ik er ook een paar had. Prima, maar ik moest wel een tapeje op de plastic achterkant van de pluggen doen, die bleef eraf vallen. Maar sowieso vind ik Cordial een onderschat merk. Gewoon prima, maar blijkbaar niet sexy of zo door het te lage prijskaartje.
    Gebruikte ik ook voor in mijn kabelslang, 4x 6m. Dat werkte altijd en nooit problemen mee gehad, plus dat het nog een keer te betalen is.
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb van alles in gebruik of in gebruik gehad. Planet waves, Cordial, Klotz....
    De verschillen zijn vaak niet merkbaar. Alleen de goedkope rotzooi in mooie kleurtjes gebruik ik liever niet ( maar soms toch.. )
    Sommige duurdere merken zijn wel meer hufterproof. Dat kan van belang zijn als je geen pedalenbak hebt, omdat je er dan wel eens tegenaan trapt, op gaat staan, steeds in en uit plugt etc. In een pedalenbak blijft een kabeltje soms jarenlang zitten, zonder te lijden. Dan voldoet iets als Cordial prima.
    Het kan ook nog schelen of je hele bak tbp is of gebufferd. Een gebufferd signaal lijkt me minder kieskeurig. Maar ik kan me vergissen, ik ben geen technicus.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  5. #25

    Standaard

    Ik heb sinds kort ook een paar spectraflex kabeltjes in gebruik, maar kan over de levensduur dus nog weinig zeggen. Geluid is goed (zonder 1 op 1 te hebben vergeleken) maar prijs stevig (+-18 euro per kabeltje). Kabels koop je denk ik ook gewoon als een stukje zekerheid. Als een soort autogordel, je wilt dat ze altijd in topvorm zijn en geen defecten vertonen.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 12 september 2012 om 13:54
    " Great minds think alike"

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Ik heb sinds kort ook een paar spectraflex kabeltjes in gebruik, maar kan over de levensduur dus nog weinig zeggen. Geluid is goed (zonder 1 op 1 te hebben vergeleken) maar prijs stevig (+-18 euro per kabeltje). Kabels koop je denk ik ook gewoon als een stukje zekerheid. Als een soort autogordel, je wilt dat ze altijd in topvorm zijn en geen defecten vertonen.
    Dat wil je bij je versterker ook niet.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  7. #27

    Standaard

    Uiteraard ook niet bij je versterker of gitaar maar bij kabeltjes kan het defect nogal eens sluipend optreden waardoor je niet meteen doorhebt dat het je kabel is. Je kabel is het aan het begeven maar snoept eerst alleen wat van het hoog of je hebt last van af en toe een storingetje etc.
    " Great minds think alike"

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Uiteraard ook niet bij je versterker of gitaar maar bij kabeltjes kan het defect nogal eens sluipend optreden waardoor je niet meteen doorhebt dat het je kabel is. Je kabel is het aan het begeven maar snoept eerst alleen wat van het hoog of je hebt last van af en toe een storingetje etc.
    Punt. Wat mij stoort is dat ik een kabel beweeg dat het kraakt omdat er stof in de plug zit of zo, na wat wiebelen is dat voorbij.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  9. #29

    Standaard

    Ik kan me vergissen maar ik denk dat het eerder een beginnend zwak verbindingetje is. Als je hem open kan maken zou ik hem even opnieuw doorsolderen. Soms zit het echter ook in de kabel zelf. Eigenlijk is dat precies wat ik bedoel. Van die kleine dingetjes en omdat er vaak meerdere patchabeltjes zijn kan ik daar soms paranoia van worden Helemaal voorkomen kan het misschien nooit maar met een goede patchkabel heb ik er wel iets meer vertrouwen in.
    " Great minds think alike"

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Vast niet met alle 10 kabels tegelijk. Ik kijk er wel eens na, maar ze zijn puik gesoldeerd.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top