Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard Pre-fab patchkabels: verschillen tussen redelijk duur en duur?

    Hallo, ik was gisteren in een gitaarzaak en zag daar spectraflex patchkabels liggen. EUR 15,- per stuk! Wel levenslange garantie.... Er lagen ook Fender Custom shop patch-kabels voor de helft van de prijs. Daarna thuis op internet eens gekeken: er zijn in in de Kotz-range ook "goedkope" en dure patchkabels. Klotz varieerde van EUR 6,- per stuk tot EUR 25,- per stuk.

    (Ik heb zelf zowel George L als LAVA cables, maar ik wil graag de mening over de pre-fab kabeltjes)

    Mijn vraag is: zit er hoorbaar verschil tussen "wel OK patchkebels" en de duurdere versies? Of is alleen de constructie die de prijs verder bepaalt?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Kabelkwaliteit moet goed zijn, pluggen en de constructie van die twee. Goede zijn in iedere prijscategorie te vinden wat mij betreft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Kabelkwaliteit moet goed zijn, pluggen en de constructie van die twee. Goede zijn in iedere prijscategorie te vinden wat mij betreft.
    Heb je ook ervaring met bepaalde merken?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Vooral indirect via collega's. Ik heb zelf ooit eens patchkabels laten maken door een vroeger forumlid (gewoon goeie kabel en neutriks, gesoldeerd) en die werken op één na nog steeds perfect. Later ook eens een setje brouwsels van een andere particulier overgenomen hier hetzelfde verhaal, alleen die doen het allemaal nog steeds Als de kabel goed is en de pluggen normale kwaliteit kun je niet misgaan eigenlijk.
    Die Klotzjes zijn prima, maar ik zou zeggen: kijk alleen naar specs en bepaal voor jezelf hoe je de kabel vindt (lengte en flexibiliteit) en de cosntructie naar de pluggen toe. In mijn ervaring is dat eigenlijk bij alle merken wel goed voor elkaar. Er is veel goeds te koop voor niet teveel geld.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik heb een aantal patch kabels die in elkaar zijn gezet door medeforum-lid Bernarduur, maar ik heb in mijn rack rig voornamelijk Klotz kabels. Het is een beetje het gevoel dat ik erbij heb. Voor zo'n rig wil ik dan ook wel echt goede kabels. Of er echt verschil is in geluid? In alle eerlijkheid, ik denk weinig; het is een beetje een gevoelsmatig iets.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Ben ik met je eens. Maar: Vovox patchkabels gaan voor Eur 40 of meer. Waar ligt de grens van normaal naar "te"?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Nou, bij Vovox bijvoorbeeld Alles boven de 20E per stuk wordt verdacht in mijn boek.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Ik denk dat je er niet te moeilijk over moet doen, ik speel zelf over goedkope kabels van thomann.
    Werken prima, zijn lekker stevig en nog nooit problemen mee gehad. Het is ook maar een klein eindje, en koper is koper..
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2011
    Locatie
    België, Lede
    Berichten
    231

    Standaard

    Ik gebruik sinds een jaartje de patch-kabel setjes van Planet waves, kosten iets van een 50€/setje, met één setje maak je 5 kabeltjes. Zeer simpel, gewoon in elkaar schroeven. Nog nooit problemen mee gehad.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Mijn vraag gaat over kant-en-klare kabeltjes...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top