Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 27 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 266
  1. #21

    Standaard

    heb je al eens knopje afgenomen ? Als ik me goed herinner zijn dat vrij rare shaftjes die niet op een standaard CTS of Alpha passen. Beetje opletten eer je bestelt cfr type/model ? (ook rare pots trouwens, van die groene die snel open gaan staan achterin ?) Best id allemaal ineens vernieuwen. Wiring is standaard zo dun maar nog nooit problemen mee gehad. Kan wel snel afbreken aan soldeereind (oxidatie), eens kijken of er niet ergens een massa zga doorgeoxideerd is ?

    succes, leuke ampjes voor het geld !
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freeqi Bekijk bericht
    heb je al eens knopje afgenomen ? Als ik me goed herinner zijn dat vrij rare shaftjes die niet op een standaard CTS of Alpha passen. Beetje opletten eer je bestelt cfr type/model ? (ook rare pots trouwens, van die groene die snel open gaan staan achterin ?) Best id allemaal ineens vernieuwen. Wiring is standaard zo dun maar nog nooit problemen mee gehad. Kan wel snel afbreken aan soldeereind (oxidatie), eens kijken of er niet ergens een massa zga doorgeoxideerd is ?

    succes, leuke ampjes voor het geld !
    Het zijn inderdaad slappe potjes met hele dunne shafts. Er zal geboord moeten worden om Alpha's door de faceplate heen te krijgen.

    Volgens mij zit er genoeg plastic op de kippenkoppen om het gat op te boren naar 6.35mm en dat ze dan nog steeds via de stelschroef vast te zetten zijn. Als dat niet lukt komen er 6 nieuwe kippenkoppen op. Kippenkoppen ... leuk woord

    Er zit trouwens netjes een star ground in die nog zeer solide aanvoelde. Volgens het internet willen de huidige elco's nog wel eens in de fik vliegen, dus die gaan er ook uit!


    Lijstje met geplande werkzaamheden:
    0. Schema maken in Eagle (heeft iemand een plexi .sch voor mij?)
    1. Plastic pots vervangen door Alpha + uitboren faceplate/chassis
    2. Heater wiring vervangen door goed getwist, dikker draad
    3. 1R "bias" weerstanden om bias per buis te meten
    4. Flimsy bias pot vervangen door 15mm Piher
    5. 6x 47uF/350 en 450V axiaal caps vervangen door F&T op de PCB
    6. 2x 220uF/350V vervangen door JJ 35mm beker elco's (gaten ruimen; houders monteren)
    7. Jumper-Y-kabel maken -of- intern jumperen

  3. #23

    Standaard

    heb ik ook al gedaan, nu herinner ik me ;-) dat uitboren bedoel ik. wel hééééél voorzichtig doen en met kolomboor ... ttz mooi loodrecht anders is het vuilbak ;-)

    klinkt als een goed plan ...

    succes !
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freeqi Bekijk bericht
    wel hééééél voorzichtig doen en met kolomboor ... ttz mooi loodrecht anders is het vuilbak ;-)
    Ehm, ik heb wel zo'n "boor staander" maar dat is zo'n goedkoop en slap ding waar je werkstuk ook niet in vastgezet kan worden. Misschien een "metalen geleide" klemmen voordat ik ga boren?

    Nog vergeten:
    8. Alle jacks (input + speaker) vervangen door Cliff's
    9. PostPIMV (extra gat? ipv 4 Ohm tap?)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik zou voor die paar euro's extra mooi nieuwe kippenknopjes bestellen: dat uitboren gaat wellicht voor 4 knoppen goed en 2 fout, moet je alsnog 2 knopjes bijbestellen en dan zul je zien dat die weer net even anders zijn.

    Voor 90 cent per knopje ben je klaar, deze passen als gegoten op de 24mm alpha pots:
    http://www.tube-town.net/ttstore/pro...ead-black.html

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Voor 90 cent per knopje ben je klaar, deze passen als gegoten op de 24mm alpha pots:
    http://www.tube-town.net/ttstore/pro...ead-black.html
    Ik zou dan nog eerder deze kopen: http://www.tube-town.net/ttstore/pro...ob--black.html

    ... maar het liefst heb ik de originele knoppen er op. Ik zal vandaag een 6.35mm boortje proberen te scoren en dit weekend de knopen uitboren. Als dat niet werkt bestel ik 6 nieuwe kippenkoppen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Hoeveel was je er nu voor kwijt? Ik koop er vast ooit een en had al wel in mijn achterhoofd dat er wat werk aan zit (zoals de pots vervangen), kan ik dan mooi als argument hebben om zo'n ding goedkoop op de kop te tikken.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Hoeveel was je er nu voor kwijt? Ik koop er vast ooit een en had al wel in mijn achterhoofd dat er wat werk aan zit (zoals de pots vervangen), kan ik dan mooi als argument hebben om zo'n ding goedkoop op de kop te tikken.
    €300,-

    Edit: ik heb nu voor €40 aan spullen in m'n winkelwagentje bij TT liggen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Gefelicteerd hoor, ik heb er zelf ook nog steeds eentje. Ooit gekocht voor 300 gulden .. Heel fijn ampje, powerful, heeft echt ballen. De 2 kanalen zijn bij mij intern gejumperd, werkt erg fijn. Verder heb ik ooit die 2 plastic switches (aan/uit, standby) vervangen door metalen exemplaren. Weet niet of ik nou EL34 of 6L6 lekkerder vind. Ik wisselde ze nogal vaak om, kan ik me herinneren. Speel er eigenlijk nooit meer op. Vind een combo nu wat praktischer. Maar heb nooit de neiging gevoeld om hem te verkopen. Toch een kwestie van 'veel amp voor weinig geld'. Speelze!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    De 2 kanalen zijn bij mij intern gejumperd, werkt erg fijn.
    Zit ik ook stevig aan te denken ... Dan heb ik ook een gat over om de PostPIMV in te maken...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top