Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard Wat is een goede website om een elec.gitaar te verkopen?

    Ik heb een gitaar op Marktplaats gezet, maar krijg daar eigenlijk weinig tot geen respons op.
    Dat verbaast me toch wel een beetje (prijs is OK en gitaar is vrij nieuw)
    IK WIL HIER NU EVEN GEEN RECLAME / SPAM MAKEN VOOR DEZE GITAAR!

    Mijn vraag is: zijn er andere "te koop sites" waar vaker wordt gekeken?
    Ik heb zelf het idee dat MP een beetje overvoerd is met handelaren waardoor de privé verkopers in "no time" >pag5 staan...

    Bedankt voor de hulp/tips :-)
    Laatst gewijzigd door Nilke; 28 augustus 2012 om 10:50 Reden: schrijfvouten

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Je moet gewoon wat geduld hebben , MP is naar mijn mening wel de best bekeken site , maar de markt voor 2dehands gitaren ligt op z'n kont op dit moment. Sommige gitaren zijn ook minder populair en dan moet je wat langer wachten op respons.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Dank! ik ben inderdaad niet ruim bedeeld met "geduld" haha
    BTW de link naar de www.noordergitaardag.nl in je onderschrift is "dood" ;-)
    Gr. Hielke

  4. #4

    Standaard

    Je zou 'm hier op de gitaarmarkt kunnen zetten...Op zich ziet de advertentie er goed uit, en de prijs die je vraagt lijkt me heel redelijk. De gitaar is misschien niet het meest gangbare model en in een segment waar veel concurrentie is wat het misschien wat lastiger maakt

    Echter, op marktplaats is het momenteel gewoon heel slecht handelen is mijn ervaring, wat je ook aanbied. Waarschijnlijk mede door de crisis toch veel mensen die gear aanbieden voor relatief lage prijzen waardoor je niet te veel kunt vragen en potentiele kopers veel keuze hebben.

    Wat je evt. nog kan doen is toch biedingen toestaan, het is mijn ervaring dat als er eenmaal iemand begint er meestal meer volgen. Een andere optie zou misschien ruilen zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nilke Bekijk bericht
    Dank! ik ben inderdaad niet ruim bedeeld met "geduld" haha
    BTW de link naar de www.noordergitaardag.nl in je onderschrift is "dood" ;-)
    Gr. Hielke
    Hou de link in de gaten ,binnenkort is er een nieuwe website.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    lijkt me gewoon een niet erg gangbaar ding.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    lijkt me gewoon een niet erg gangbaar ding.
    Nope, het is inderdaad geen Telecaster of Strat ;-)
    Mijn favoriet #1 is trouwens een St.Blues 61South haha (en verder nog een KC Mustang) en ik zwem graag tegen de stroom in...
    Alle suggesties van B~Rock opgevolgd, dank voor jullie meedenken!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nilke Bekijk bericht
    prijs is OK
    hmm... ik zie hem splinternieuw al voor 399 staan. En ik zal de laatste zijn om te roepen dat de prijs niet okee zou zijn. Maar ik kan begrijpen dat anderen zoiets wel denken. Daar komt bij dat obscure gitaren nu eenmaal moeilijker te verkopen zijn en meestal minder opbrengen..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Je moet gewoon wat geduld hebben , MP is naar mijn mening wel de best bekeken site , maar de markt voor 2dehands gitaren ligt op z'n kont op dit moment. Sommige gitaren zijn ook minder populair en dan moet je wat langer wachten op respons.
    Inderdaad. Een jaar of 5 geleden kocht ik veel meer gitaren. Als ze niet bevielen kon ik ze toch in no time weer voor hetzelfde bedrag verkopen, lukte altijd.
    Nu is dat anders, je krijgt bijna niks meer verkocht heb ik het idee (tenzij het die speciale Fender uit 1933 is). Dus koop ik ook bijna niks meer, want voor je het weet heb je hele huis vol gitaren en raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    hmm... ik zie hem splinternieuw al voor 399 staan. En ik zal de laatste zijn om te roepen dat de prijs niet okee zou zijn. Maar ik kan begrijpen dat anderen zoiets wel denken. Daar komt bij dat obscure gitaren nu eenmaal moeilijker te verkopen zijn en meestal minder opbrengen..
    Dan zit de TS dus op 75% van de nieuwprijs, wat ik in het verleden ook meestal als richtprijs voor 2e hands hanteerde. Nowadays zul je meestal toch met wat minder genoegen moeten nemen (zeker in het geval van enige obscuriteit).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top