Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard Sandberg: Is het wat?!

    Hey gasten,

    Lang geleden dat ik hier een berichtje plaatste, zeg...
    Anyways. Tegenwoordig ben ik veel bezig met bandjes. Veel optreden en ook regelmatig de studio in. Maar ik heb een probleem. Ik merk steeds vaker dat ik een 5e snaar op mijn bas mis. Constant naar drop d moeten tunen begint irritant te worden. Daarnaast redt mijn Fender Jazz Marcus Miller signature het net niet op de plaat... het klinkt raar, maar deze bass mist een beetje bas. Tijd voor een nieuwe dus.

    Nu ben ik een tijdje aan het rondkijken en ik ben verliefd geworden op deze jongen.( http://www.sandberg-guitars.de/bassc...v-series/calvm ) De 5-snarige versie met tobaco highgloss en block inlay is echt te sexy voor woorden. Daarnaast heb je een precision element en een musicman kloon in 1 gitaar zitten van het degelijke Duitse bedrijf Delano. Eigenlijk koop je dus 2 gitaren in 1.

    Maar nu komt het addertje onder het gras. Om de gitaar custom te laten bouwen moet je in 1 klap 1650,- aftikken en daarna mag je nog 2,5 maand wachten op je beauty. Je kan hem dus niet proberen voor je hem aanschaft en dat vind ik een beetje eng. En met een beetje bedoel ik eigenlijk een heleboel.

    Heeft iemand hier ervaring mee? En als je geen ervaring hebt met Sandberg, maar misschien wel met een andere custom gitaarbouwer.. hoe ging dat in zijn werk? Moest je daar ook van te voren betalen? En zijn alle gitaren van een gerenomeerde bouwer van dezelfde kwaliteit? Ik hoor het graag!

    -Peter

  2. #2

    Standaard

    Ik heb al op een aantal Sandbergs gespeeld en het waren stuk voor stuk gewoon erg goede instrumenten. Je kunt her en der in Nederland wel wat Sandbergs proberen en testen, want ze worden ook in klein serie gebouwd volgens mij. Ik dacht dat The American Guitar Store in Enschede er wel een aantal heeft hangen, hadden ze vroeger wel meestal.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Waarom zou je een Sandberg custom laten bouwen wanneer je ze (voor aanzienlijk minder dan € 1.650) ook in de winkel kunt kopen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard

    Omdat het leuk is om je eigen instrument samen te stellen, natuurlijk!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Hallo Bleak, omdat je het hebt over "samenstellen", wil ik je graag op http://www.backandforth.nl/index.html wijzen. Aardige man, alles is mogelijk en hij is zelf een zeer verdienstelijk bassist. Je wensen zal hij ongetwijfeld begrijpen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Sandberg is ook samengesteld.
    Die body's rollen gewoon uit de CNC machine, met telkens een andere routing erin.

    Sandberg heeft zijn strepen verdient met custom builds, maar is de laatste jaren meer de commerciële toer op gegaan, zonder in te boeten aan kwaliteit.

    Samengestelde gitaren van +/- 300 euro zijn voor mijn part niks waard...
    (daar koop ik niet eens onderdelen voor)


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Kwalitatief zijn ze niet slecht (houtwerk is goed, hardware ook (behalve de tuners dan soms), maar zoals Stijn al zei: "je gooit wat planken hout aan de ene kant van de machine erin, en aan de andere kant komt er een bas uit. Ze missen ziel, karakter en leven...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard

    Thanks voor de comments. Ik begon mijn zoektocht bij De Gier guitars. Echt super vette instrumenten met een te gekke sound. Het nadeel zit hem in de prijs. Ik kan dat gewoonweg niet betalen. Het was wel de aanleiding voor me om naar een iets meer handgebouwd apparaat te zoeken.

    http://www.degierguitars.com/2011/origin.php

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefthandstrat Bekijk bericht
    Hallo Bleak, omdat je het hebt over "samenstellen", wil ik je graag op http://www.backandforth.nl/index.html wijzen. Aardige man, alles is mogelijk en hij is zelf een zeer verdienstelijk bassist. Je wensen zal hij ongetwijfeld begrijpen.
    Thanks voor de tip!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top