Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 april 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6

    Standaard aansluiten eindversterker op PA en Cabinet

    Ik heb het volgende probleem:

    In mijn rack zitten:

    Engl e530
    Tc Electronic G major
    Marshall 8008 (valvestate versterker)

    Alles is L,R gekoppeld. Aansturing via midi met Behringer fcb1010.

    Nu heb ik een cabinet 1x12. Ik sluit mijn mono signaal van Marshall 8008 aan op mijn cabinet. Het klinkt en alles doet het goed, maar ik vraag me af of ik niet nog iets moet doen met de andere uitgang van de 8008... Deze krijgt dus wel een signaal vanuit de gmajor, maar er gebeurt verder niks mee, is dat een probleem?

    2e vraag:

    Met de band spelen wij in-ear. Nu wil ik na de 8008 2x een Palmer Di-09 hangen en rechtstreeks inpluggen vanuit beide DI in de PA. Deze DI laat ik dan in mijn rack vast zetten. De thru kan ik dan eventueel gebruiken voor backline input van mijn cab. Gaat dit werken, of zie ik iets volledig over het hoofd?

    Cabinet gebruik ik verder alleen om thuis te oefenen, met de band gaat alles rechtstreeks op de PA.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb de 8008 ook jaren gebruikt.
    Als je geen speakers aansluit moet je eigenlijk een loadbox hebben voor links of rechts.
    Maar als je de volumeknop op het ongebruikte kanaal van de 8008 op 0 laat gaat het ook goed.
    Doe dit nooit met een buizenversterker, dan altijd een load aansluiten, spaart een dure reparatie!

    Bij vraag 2 heb je twee opties:
    1 gebruik de 8008 niet, sluit de palmers op dat punt in de keten aan en voer door naar de P A.
    2 als je de 8008 wel wil gebruiken zul je een loadbox links en rechts moeten aansluiten en daarop de palmers.

    Er is nog een optie, de 530 heeft volgens mij een uitgang met cabinet simulatie, gebuik deze om de Gmajor aan te sturen en sluit de Gmajor aan op de PA, spaart je 2 Palmers uit.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 april 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6

    Standaard

    @ bluegate: thnx!

    Ik heb de emulated output van de 530 geprobeerd, maar was daar niet geheel tevreden mee, vandaar dat ik de palmers ertussen wil doen.

    Ik dacht al dat als je een buizeneindversterker hebt, je niet zomaar een output ongebruikt mocht laten, maar bij een transistor eindtrap mag dat dus wel, zolang ik de volume van die kanaal op 0 houdt: super!

    Vraag:
    Waarom zou ik na de 8008 eerste een loadbox moeten plaatsen en dan de palmer? Volgens het schema van de pdi-09 kan je deze plaatsen na de amp-output en voor PA en Cabinet (Thru-outgang). Dus toch ook na eindversterker van rack. Is dat niet hetzelfde als amp-ouput? Of maak ik hier een denkfout?

    zie ook: http://www.thomann.de/nl/media_bdbvi...8.html?image=0

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Volgorde van 8008, Palmer en loadbox maakt niet uit.
    Maar als je volume van een kanaal openstaat op de 8008 moet er een belasting aan de speakeruitgang hangen van dat kanaal anders blaas je de versterker op.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 april 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6

    Standaard

    kan ik dan niet beter doen:

    Engl e530
    g-major
    2x PDI-09 (2x xlr naar PA)

    voor thuis oefenen of backline 1 vd thru van de PDI-09 naar de 8008 en dan naar 1x12 cab? Ik mis dan wel natuurlijk de kleine klankverkleuring van 8008...

    of voor de pdi-03 gaan, maar dan heb ik daar ook 2 van nodig... arghhh

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Zie mijn antwoord op vraag 2, optie 1 in mijn eerste post

    Voor thuis, als je met koptelefoon wilt oefenen zelfde als live doen.
    Met cabinet, gewoon doen wat je al deed.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 april 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6

    Standaard

    Juist ja! Ik snap het. Bedankt. Ik ben vrij nieuw met 19 inch rack spul, maar het is me nu helemaal duidelijk, voor zover dat kan...

    @ bluegate: Ik zag op je website staan dat je de ld mei 1000 in-ear systeem gebruikt: bevalt dat? Ik heb nu in-ear, maar dan niet draadloos en wil daar natuurlijk wel naar toe!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ja, voor mij voldoet de LD mei1000.
    Maar, ding ruist wel.
    Ligt ook een beetje aan de batterijen in de ontvanger.
    Laatst mij oplaadbare bat. vergeten en AH batterijen gebruikt, veel minder ruis...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top