Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Populaire beginners songs (akkoorden, geen tokkelen)

    Beste allemaal!

    Ik heb na enige tijd toch mijn gitaar maar weer eens gepakt. Ik ben een echte beginner, maar heb het tokkelen goed onder de knie. Ik wil nu graag gaan oefenen op liedjes met akkoorden. Ik weet dat ik het beste les kan volgen en kan starten met andere dingen, maar dit zie ik niet zitten. Ik heb er absoluut de tijd niet voor. Mijn doel is om ees wat leuks te kunnen spelen op mijn gitaar.

    Ik zoek dus wat populaire / bekende (mag ook oud zijn) muziek waarvan ik het grootste deel met wat simpele akkoorden kan spelen.
    Ik heb bijvoorbeeld wel eens wonderwall van oasis (het begin dan) gespeeld, en dat ging me goed af. Zoiets bedoel ik!! Hebben jullie tips, qua nummers? Ik heb al veel gezocht op websites, maar het is toch steeds vrij moeilijk. Daarom stel ik mijn vraag nu hier.
    Ik stel alle antwoorden op prijs, maar niet die met "Bob Dylan" o.i.d. Ik wil echt graag weten WELK NUMMER mij wordt aangeraden, want niet alles is even makkelijk van een zelfde artiest...

    Alvast dank!!!!

  2. #2

    Standaard

    wild thing - the troggs

    Gemakkelijk en catchy! :-D
    Het zijn maar een paar akkoorden, dus dat is zeker te doen!

  3. #3

    Standaard

    Meesten zijn met akkoorden, Het is een top 100, dus allemaal populaire liedjes.

    http://www.ultimate-guitar.com/top/top100.htm

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr1ez Bekijk bericht
    wild thing - the troggs

    Gemakkelijk en catchy! :-D
    Het zijn maar een paar akkoorden, dus dat is zeker te doen!
    Zo'n song is precies wat ik bedoel!!! Maar 3 akkoorden.. voor een beginner is het best lastig om soepel over te gaan naar het volgende akkoord en om ze te onthouden, dus dit is perfect! Hier kan ik even op oefenen. Tnx!