Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Populaire beginners songs (akkoorden, geen tokkelen)

    Beste allemaal!

    Ik heb na enige tijd toch mijn gitaar maar weer eens gepakt. Ik ben een echte beginner, maar heb het tokkelen goed onder de knie. Ik wil nu graag gaan oefenen op liedjes met akkoorden. Ik weet dat ik het beste les kan volgen en kan starten met andere dingen, maar dit zie ik niet zitten. Ik heb er absoluut de tijd niet voor. Mijn doel is om ees wat leuks te kunnen spelen op mijn gitaar.

    Ik zoek dus wat populaire / bekende (mag ook oud zijn) muziek waarvan ik het grootste deel met wat simpele akkoorden kan spelen.
    Ik heb bijvoorbeeld wel eens wonderwall van oasis (het begin dan) gespeeld, en dat ging me goed af. Zoiets bedoel ik!! Hebben jullie tips, qua nummers? Ik heb al veel gezocht op websites, maar het is toch steeds vrij moeilijk. Daarom stel ik mijn vraag nu hier.
    Ik stel alle antwoorden op prijs, maar niet die met "Bob Dylan" o.i.d. Ik wil echt graag weten WELK NUMMER mij wordt aangeraden, want niet alles is even makkelijk van een zelfde artiest...

    Alvast dank!!!!

  2. #2

    Standaard

    wild thing - the troggs

    Gemakkelijk en catchy! :-D
    Het zijn maar een paar akkoorden, dus dat is zeker te doen!

  3. #3

    Standaard

    Meesten zijn met akkoorden, Het is een top 100, dus allemaal populaire liedjes.

    http://www.ultimate-guitar.com/top/top100.htm

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr1ez Bekijk bericht
    wild thing - the troggs

    Gemakkelijk en catchy! :-D
    Het zijn maar een paar akkoorden, dus dat is zeker te doen!
    Zo'n song is precies wat ik bedoel!!! Maar 3 akkoorden.. voor een beginner is het best lastig om soepel over te gaan naar het volgende akkoord en om ze te onthouden, dus dit is perfect! Hier kan ik even op oefenen. Tnx!
    Weet je nog meer van zulke gemakkelijke nummers?



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peppie55 Bekijk bericht
    Meesten zijn met akkoorden, Het is een top 100, dus allemaal populaire liedjes.

    http://www.ultimate-guitar.com/top/top100.htm

    Tnx voor je comment, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
    Ik ken dit soort sites, want googlen vertelt het je allemaal. Maar ik zoek niet gewoon populaire liedjes, ik zoek GEMAKKELIJKE populaire liedjes met maar een paar akkoorden, geschikt voor een beginner..
    Ik vind het moeilijk om in te schatten, en zo af en toe heb ik moeite gestopt in nummers die dan toch onmogelijk bleken. Dat vind ik zonde, dus vandaar dat ik om jullie expertise vraag.

  5. #5

    Standaard

    Gewoon kijken welke akkoorden je kent en welke erin voorkomen, dan moet het toch best te doen zijn?

    Ook een leuk liedje (één van mijn eerste) is: Counting Crows - Accidentally in Love

    Dit zijn ook liedjes met basis akkoorden:

    Foster The People - Pumped Up Kicks
    John Frusciante - The Past Recedes
    Kings of Leon - Use somebody
    Foo Fighters - Walk
    Johnny Cash - Hurt

    En als je de akkoorden nog niet kan, kan je ze ook gewoon leren, bij www.ultimate-guitar.com kan je de muis op de akkoorden houden. Hierbij zie je hoe je hem moet vastpakken en ook kan je door op de pijltjes klikken andere grepen zien om hetzelfde akkoord te krijgen, maar de eerste is vaak het beste.

    Als je de akkoorden wat beter kent, kan je ook op goed op je slag gaan letten.

    Ook kan je bij Marty Schwartz op youtube allemaal makkelijke liedjes leren, overal waar easy of beginner guitar lesson bij staat is goed te doen.
    Laatst gewijzigd door peppie55; 25 augustus 2012 om 20:55

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=TGmAzYW6-Yk

    Deze jongen doet een hele reeks liedjes met dezelfde vier akkoorden.

  7. #7

    Standaard

    Zoek eens op youtube naar 'justin sandercoe easy beginner songs'.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Ik ben zelf wel fan van Marty Schwartz.
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=22GaVBcAUSw

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Cats in the cradle - Ugly kid joe.. Wel meerdere akkoorden, maar allemaal basis- en open akkoorden. Zoek de versie in E..

    Wish you were here - Pink Floyd.. Vier akkoorden en een leuke riff.. Het was mijn eerste nummer, inclusief riff, dus dat moet jou ook wel lukken!

    Working class hero - John Lennon, 3 akkoorden en iedere keer in dezelfde volgorde, dus lekker makkelijk (maar wel een beetje saai als je er niet bij zingt )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top