Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: Bobking rebuild

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx guys

    ja ik vond de eerste versie ook mooi. Aanvankelijk was het plan ook om enkel de inlays te vervangen (die waren niet strak, te vlug gewerkt). Om het goed te doen had ik dan toch maar het hele fretboard eraf gehaald. Toen ik dat niet kon hergebruiken maar beslist om voor een complete makeover te gaan. Door de arm en belly cut is ze ook wat lichter geworden , en dat mocht wel.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Jammer van die toets. Ik vond hem zo chic, met die mooie zwarte blokken in het maple. Echt iets anders, typisch "custom". Nu heeft ie een toets als alle anderen. Ergonomisch zal hij er wel op vooruit gegaan zijn en op detailniveau misschien ook, maar het totaalplaatje vind ik geen verbetering.

    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het nog steeds een bijzonder appetijtelijke bas en het straalt ook absoluut vakwerk uit. Nu misschien nog wel meer dan de vorige versie. Alleen de kleurstelling en inlays van de vorige vond ik mooier.

    >EDIT:
    Alleen plaatjes gezien en direct gereageerd. Blijkt dat ik, zonder dat ik het wist, dingen van anderen zit te herhalen...
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 13 september 2012 om 08:42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Jammer van die toets. Ik vond hem zo chic, met die mooie zwarte blokken in het maple. Echt iets anders, typisch "custom". Nu heeft ie een toets als alle anderen. Ergonomisch zal hij er wel op vooruit gegaan zijn en op detailniveau misschien ook, maar het totaalplaatje vind ik geen verbetering.

    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het nog steeds een bijzonder appetijtelijke bas en het straalt ook absoluut vakwerk uit. Nu misschien nog wel meer dan de vorige versie. Alleen de kleurstelling en inlays van de vorige vond ik mooier.
    ...
    eigenlijk ben ik het met je eens

    nu, het leuke aan bouwen/herbouwen is dat je benieuwd bent hoe het resultaat zal zijn als ie af is. die spanning zou weg zijn als ik ze gewoon identiek had gehouden. dat was dus ook een reden om es iets anders te proberen. anyway: bottomline is dat ik weer een goed spelende bas heb want ik vind bas spelen stiekem heel fijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik zag hem voor me met 3 mini humbuckers met gouden hardware....

    En van die blauw zwarte paarlmoeren inleg.... hmmmm.... (allee blok inlays dan he...)
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    eigenlijk ben ik het met je eens

    nu, het leuke aan bouwen/herbouwen is dat je benieuwd bent hoe het resultaat zal zijn als ie af is. die spanning zou weg zijn als ik ze gewoon identiek had gehouden. dat was dus ook een reden om es iets anders te proberen. anyway: bottomline is dat ik weer een goed spelende bas heb want ik vind bas spelen stiekem heel fijn.
    Ja, als je hem zo grondig gaat herbouwen, moet je ook wel iets anders proberen, dat snap ik helemaal. En qua spelen zal hij, door de ergonomische aanpassingen aan de body, ook een stuk fijner zijn. En uiteindelijk gaat het ook vooral daarom, dat ie lekker speelt.

    Maar toch...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Maar ja. Die onderdelen zijn niet goed koop. Als je ze al kan vinden...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    at muziekschuur: 3 minihb's... : 'tis een bass hé, geen gitaar

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    thx
    vakantie geweest? nee hoor, was het maar waar..
    't Was een poosje rustig daar bij jou ik Belgistan, dus ik dacht dat je met vakantie was (geweest)
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ben geen bassist, maar kom, we kunnen altijd doen alsof

    http://www.youtube.com/watch?v=cMx5x...1&feature=plcp

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Vond dit ontwerp eerst van alle guttlins het minst geslaagde. In deze kleur en zo uitgevoerd vind ik hem juist stukken beter geslaagd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top