Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2009
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    617

    Standaard

    Het was een marshall combo die ik als 1x12 cabinet had omgebouwd voor mijn Mesa Boogie. Ik had het gedeelte waar de versterker zat er tussen uit gezaagd en daarna alles opnieuw van tolex voorzien. Het moeilijkste was de ronding aan de voorzijde te bekleden.

    De speaker klonk zeer warm ten opzichte van mijn Black Shadow, maar volgens de vorige eigenaar zou de speaker maar 30 Watt zijn , wat dus niet genoeg is voor mijn mesa.

    Later kwam de vraag van arcane of ik met de cabinet nog wat deed,niet dus Dus toen maar gelijk gekeken of eventueel het versterkergedeelte er in past. Dat paste gelukkig net. Verder een mooi biesje er omheen wat het afmaakt.

    Ik heb lekker van de amp kunnen genieten toen ik met de achterzijde aan het bekleden was. Hij stond dagelijks aan en vind het jammer dat ie nu weg is. (Stiekem heb ik nu enorme GAS)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Het ding gaat nu ook veel harder. Volgende week maar eens testen bij de repetitie, al vermoed ik dat te kort zal komen met maar 5 Watt. Maar wie weet.
    Ik denk dat het volume je hard mee zal vallen; ik heb zo'n 5 Watt Blackheart BH5H en daar een 1x12 Celestion cabje bij gemaakt.
    Kan prima meekomen in ons rock n roll coverbandje. Kun je 'm lekker opendraaien zodat er een mooie crunch ontstaat.
    Prachtige wit kastje trouwens!

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Ik denk dat het volume je hard mee zal vallen; ik heb zo'n 5 Watt Blackheart BH5H en daar een 1x12 Celestion cabje bij gemaakt.
    Dat denk ik ook. Ik heb zelf een 5 wattertje gebouwd in een hele grote grenen combo met een 12`speaker. Zolang het niet heel clean hoeft te zijn heb je echt flink wat volume.
    147-c Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Daarom wil ik die Ibanez top met twee van die 1x12 kastjes.... Jummie...

    Ik heb hier trouwens een 2x15 van Peavey staan. En had ik m'n Fender 100 watt The Twin (als top omgebouwd) even op aangesloten. Damn. Wat klinkt een 2x15 goed op gitaar...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Vandaag de amp meegenomen naar de repetitie, eigenlijk met het voorgevoel dat hij tekort zou komen. Nou, het ding gaat echt hard. Onze drummer houdt van hard meppen, maar de amp komt goed mee. Hij heeft uiteraard wel wat minder 'oemph' dan mijn 40 watt bogner. Ik denk dat ik hem vaker meeneem, hij is lekker licht.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Probeer ze eens naast elkaar met een stereo chorus ervoor... Jummie...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Hehe, nee als ik t al stereo zou aansluiten, dan met mijn Fender Hotrod deluxe white lightning. Die heeft ook spierwitte tolex

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top