Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 148
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard Niet-shreddende 7-snarige gitaar

    Als experiment wil ik een G-snaar onder mijn in drop C gestemde gitaar gooien (GCGCFAD). Op mijn 6-snarige Gibson SG (GCGCFA) werkt dat best goed, alleen mis ik dan m'n hoge D snaar dus ... ik ben nu op zoek naar een betaalbare 7-snaar.

    Alleen maken ze die alleen in moderne-metal-modellen met halsjes waar een lucifer anorexia van krijgt.

    Wie kent er een 7-snarige met een beetje een traditioneel model en een wat dikkere hals? Hoeft echt geen boomstam te zijn, maar een RG-hals ben ik nu echt wel ontgroeid.

    De enige die ik kan vinden is de Ibanez AX 7521, maar die staan nergens te koop. Overigens ook een vrij lelijke gitaar ...


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Misschien een Schecter Jeff Loomis 7-string? heb er een tijdje terug een geprobeerd, heerlijk gitaartje! en kwa hals veel beter dan die ibanez modellen (maar ik heb sowiso niks met die Ibanez halzen, die liggen me niet).
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    Misschien een Schecter Jeff Loomis 7-string? heb er een tijdje terug een geprobeerd, heerlijk gitaartje! en kwa hals veel beter dan die ibanez modellen (maar ik heb sowiso niks met die Ibanez halzen, die liggen me niet).
    Maple fretboard, maple headstok, metal-kruizen, metal "super strat"-model, metal EMG's, metal floyd en veel te duur.

    Bedankt voor de suggestie, maar dit gaat 'm niet worden

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    De ESP EC-series hebben geen flinterdun halsje, maar ook weer geen dikke LP 50's neck. De 7-strings heb ik nooit vast gehad, maar ze zien er op zich wel aardig uit vind ik zelf:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Komt in de buurt, jammer van de kleur + enorm bleke hals + lelijke headstock + singlecoils Verder valt het me op dat ik mijn onverklaarbare hekel aan Tele's een beetje begin te verliezen?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    De ESP EC-series hebben geen flinterdun halsje, maar ook weer geen dikke LP 50's neck. De 7-strings heb ik nooit vast gehad, maar ze zien er op zich wel aardig uit vind ik zelf:
    EMG's:
    Moderne spitse hoorn:

    Omdat de EMG's een hele andere frezing nodig hebben dan passieve elementen zijn die ook niet zomaar te vervangen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    De ESP EC-series hebben geen flinterdun halsje, maar ook weer geen dikke LP 50's neck. De 7-strings heb ik nooit vast gehad, maar ze zien er op zich wel aardig uit vind ik zelf:
    Deze vind ik dan al geslaagder:


    http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-ARZ307


    http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-ARZ307FM

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Dat staat ook niet in je post , je zocht een 7-string zonder superstrat hals ...

    Epiphone heeft ooit heel even sevenstring LP's gemaakt, maar dat zal wel te chinees voor je zijn?

  9. #9

    Standaard

    Schecters hebben over het algemeen wel iets forsere halzen, maar zijn inderdaad wel metal gitaartjes. En iets van Mayones of Bo-el zal dan ook wel te duur zijn.

    En een 7-snarige Les Paul of Flying V van Epiphone?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Dat staat ook niet in je post , je zocht een 7-string zonder superstrat hals ...

    Epiphone heeft ooit heel even sevenstring LP's gemaakt, maar dat zal wel te chinees voor je zijn?
    Heb je die headstocks wel eens gezien?!? Het oog wil ook wat, he?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top