Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard ARMATRON 6L6?! (vintage buizen, mag dat ook?)

    Heb een setje Armatron 6L6 gekregen. Zo aan de (kleurstelling van de) doosjes te zien, stammen ze toch wel uit de 70's ofzo. Mijn eerste reactie bij het zien van het binnenwerk was "Sovtek, en nog van die slechte 6L6GB's ook", maar kweetniet of die er toen al wel waren (zal wel).

    Ik vermoed niet veel soeps dus, en/of weet c.q. kent iemand de fabrikant achter het stempeltje Armatron?

    Hier een close-upje :



    Hier zie je de doosjes wat beter :



    En hier de doosjes wat meer van de zijkant :-? :



    Heb ik geluk en zijn het gewoon door de tijd grijs geworden RCA blackplates, of zijn het van die rotte Sovteks? Het design van het doosje doet me een beetje aan Philips denken, maar het buissie helemaal niet dus ik vrees dat het er weer psychedelischer uitziet dan dat het klinkt :razz:

    Geinig die emoticons c.q. Smileys Deluxe :lol:

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: ARMATRON 6L6?! (vintage buizen, mag dat ook?)

    China...................

    Japanse labeler??

    Al

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    754

    Standaard

    Ik heb er een RCA black plate bijgepakt maar hij is niet hetzelfde.
    Doelde je op de zilveren plek die bij deze buis ook aan de zijkant i.p.v. de bovenkant zit?Ik heb hem ook vergeleken met een MESA usa en Fender usa buis maar daar lijkt `ie ook niet op.Dat wist je natuurlijk al maar toch Ik heb geen idee wat het is maar heb er eerlijk gezegd ook niet veel verstand van ops: In ieder geval veel plezier ermee :-D

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    >oelde je op de zilveren plek die bij deze buis ook aan de zijkant i.p.v. de bovenkant zit?

    DIT is een van de MEEST voorkomende buis in de late 70's en heel 80's, meest zie je ze als NATIONAL ( is trouwens >>> USA !! heb ik ergens gelezen, was een Canades fabrikant valt me nou in...), ik kom ze in ontzettend veel maps tegen.
    Ook met andere opdruk, maar meest als NATIONALS.
    Heb er hier 4 voor me, zelfde als op je foto.

    O JA >>> trouwens Pleun > PRIMA buis hoor, heb ze al in meerdere ouwe amps nog prima intact uitgehaald > geven veel power, klinken ook helemaal niet verkeerd, beter dan de huidige SOvteks.

    Heb laatst nog een perfect quartetje uit een sloop SuperTwin gehaald !!
    Gebruik ze in een amp al een tijd.

    Jay

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    ik heb op dit moment nationals in mn twin zitten...

    offtopic
    btwdie klote vent van de gitaarshop heeft nog altijd 'geen tijd' gehad om achter mn amp te komen...(heb geen auto)
    en de gitaarwinkel is wel maar 5min rijden van mijn kot dus ik snap zijn probleem niet... hij moet na 6u meestal altijd direct weg, zegt hij :-?

    zal ik toch de trein moeten nemen naar mn gebruikelijke ampdr.
    ocharme mn rug want die twin weegt zeker 50kg (er zitten zwaardereJBL e120 speakers in dan de originele )

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Ik zeg mensueh... het zijn de zellufde!! HURRAY HURRAY... Het zijn dus National buizen, made in USA. Het is inderdaad formaatje RCA, binnenwerk doet toch beetje Philips achtig aan. Heb het niet kunnen vinden, als iemand nog wat meer info vindt dan houd ik me aanbevelen



    Leuk die plaatjes he?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Waarom staat er op mijn Armatrons trouwens "NO 22": is het niet toegestaan om de biassen op 22 mA ?! Snap ik ook wel, maar bij 650V is dat op zich wel een goede ruststroom... Ah.. ze bedoelen dus dat je niet boven de 650V moet komen... was ik ook niet van plan dus dat komt op zich goed uit :-D

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    dat zijn ze idd...

    wat vind jij ervan peevee? heb je ze al getest? naar mijn oren klinken ze ok, maar ja, ben ook niet zo geoefend als jij

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    [quote="PeeVee"]Ik zeg mensueh... het zijn de zellufde!! HURRAY HURRAY... Het zijn dus National buizen, made in USA.

    zie je, ik kende die tubes al jaren, vlg. mij DE replacement 6L6 van de80's > maar toevallig deze week heb ik er pas iets over gelezen , dat Canadese verhaal ligt me bij, echter ik kan het niet meer vinden ( zoals altijd ....) , misschien valt het me nog in waar ik dit vond, je hoort ervan PEEVEE.

    Jay

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Dit is een Russische 6L6.
    Ik heb ze met vele stempels van handelshuizen gezien inclusief een grappenmaker die er "Mullard, made in England" op had gezet.
    Is inderdaad een hele redelijke buis. Levensduur is OK

    Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top