Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Wie ervaringen met de G major 2

    Hallo iedereen,

    Ik ben al tijd van plan eea in mijn rack aan te passen.

    Ben niet helemaal tevree over mijn delay en dacht aan een SDE 1000.
    Ook zat ik eens richting een Rocktron Hush C stereo te denken.

    Daarnaast heb ik een chorus nodig.

    .....en toen dacht ik:
    is het wellicht niet handig eens richting de G major 2 te gaan.

    Dit schijnt een erg goed professioneel multi effect te zijn.

    Wat ik vooral wil weten echter is;
    kun je sommige effecten aan laten standaard en sommigen aan en uit zetten.

    Ik zou de gmajor dan namelijk na mijn distortion inzetten, daarbij dan het liefst de gate en de chorus standaard aan hebben en los de effectjes als delay of pitchshifter gebruiken.

    en, moet je voor zo'n effect, ook als je redelijk simpele wensen hebt, zo'n mega floorboard?
    of pakt hij bijv 1 a footswitches.

    Ik hoef namelijk (iig live) geen floorboard met tig duizend pre sets en geluiden.
    Gewoon mijn standaard metal geluid en af en toe effectje.
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Ik hoef namelijk (iig live) geen floorboard met tig duizend pre sets en geluiden.
    Gewoon mijn standaard metal geluid en af en toe effectje.
    Ja dat kan zonder floorboard. Je kunt de g major switchen met een gewone fs aangesloten op de external control.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    De G-Major 2 kan inderdaad schakelen zoals jij wilt. Ik ben zelf heel erg tevreden met de kwaliteit van de effecten. Als je superflexibele routing wilt moet je een andere unit zoeken, maar je kunt wel kiezen tussen interne seriële en parallelle routing.

  4. #4

    Standaard

    zijn je ervaringen met de parametric eq en de noisegate ook ok?
    ok genoeg als in: je kunt met alleen deze module verder toe en zijn gig/studio waardig?

    Hij moet het volgende voor me doen:
    na mijn distortion (gitaar -> MXR 6band eq -> randall rg100 distortion) een noisegate verzorgen die heavy gain super strak en geruisloos maakt, volledig stil in de stopjes, en daarna een paremetric eq erover.
    vervolgens een subtiel vleugje chorus standaard, om eea nog wat killer en strakker te maken.

    en dan middels 1 a 2 footswitches een solo geluid en een sologeluid met delay of pitchshifter oid verzorgen.
    Clean speel ik nooit.

    Dit alles voor de band, voor live.

    Thuis ga ik natuurlijk sowieso lekker kutten met de diversiteit aan effecten.
    Laatst gewijzigd door JGD; 14 augustus 2012 om 11:11
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Equalizer gebruik ik eigenlijk zelden en ik vind parametrische EQ lastig in te stellen. De EQ op de G-Major 2 werkt naar mijn idee een beetje lastig maar hij doet z'n ding. Je kunt drie of vier (can't remember) onafhankelijke bands instellen en je kunt bij elke frequentie, bandwijdte en volume aanpassen.
    Je bent altijd welkom om 'm eens aan de tand te voelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top