Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, EMG's knallen meer, maar dat vond ik op een gegeven moment irritant worden.
    Aha, ja, dat kan ook nog.
    Ik weet niet, de MMC en J klinken best "lief". Misschien nog iets meer met de hoogte experimenteren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Aha, ja, dat kan ook nog.
    Ik weet niet, de MMC en J klinken best "lief". Misschien nog iets meer met de hoogte experimenteren.
    Ik denk dat "liever" van de Bartolini's hun brandstamp is, zo klinken de meeste Bartolini's van zichzelf........

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ja, wellicht....
    Maar de reden dat ik zelf die MMC eens aangeschaft heb is omdat ik destijds een bassist hoorde met een bartolini MMC over een Eden amp en dat klonk fantastisch.
    Aangezien ik ook een Eden had, dacht ik 1+1=3, maar dat was niet helemaal....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, wellicht....
    Maar de reden dat ik zelf die MMC eens aangeschaft heb is omdat ik destijds een bassist hoorde met een bartolini MMC over een Eden amp en dat klonk fantastisch.
    Aangezien ik ook een Eden had, dacht ik 1+1=3, maar dat was niet helemaal....
    Ik zelf speel op een Eden WT-300 en een Mesa Powerhouse 2 x 10" - en dat bevalt prima met de Bartolini's. Ook mijn Status Graphite en Rickenbacker 4003 klinken hier prima over.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Fijn setje
    Ik gebruikte een Eden VT40 en een 210XST. Ging ook wel aardig.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Mooie spullen heren!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Hoe ben je eigenlijk bij die dp-122 uitgekomen, MarkS?
    Fender heeft bv ook nog wel eea in deze prijsklasse, en seymour duncan is wellicht ietsje duurder?
    Er is zo'n shitload aan vervangingsonderdelen te krijgen, maakt de keuze maar lastig.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Gokje eigenlijk, ben een leek op basgebied, wat basfora bezocht, genoeg topics over welke upgrade voor een budget bas. (Squier of MIM P-bass als voorbeeld)
    Top 3 is meestal DP-122, Duncan SPB-3 Quarterpounder, Fender CS 62. Niet noodzakekijk in die volgorde overigens.
    Ik begreep dat de DP-122 een soort Precision + pickup is, ff wat heter, meer punch etc dan origineel/vintage klinkende Fender 62, en de Duncan juist weer wat moderner klinkt. En moderner hoeft van mij niet. (Zal trouwens geen wereld van verschil zijn vermoed ik)
    Van de 3 is de DP het goedkoopste trouwens. (paar tientjes)
    Laatst gewijzigd door MarkS; 15 augustus 2022 om 01:22

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik ben benieuwd!

    De bassist van mijn bandje gebruikt die seymour duncan quarter pounder spb-3 in zijn precision.
    Er wordt hier en daar wel geschreven dat ie modern klinkt, maar ik vind dat nogal meevallen, maar dat heeft denk ik ook wel te maken dat hij op die bas flatwounds gebruikt.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    De DP-122’s hebben best hoge output, stuk hoger dan de SD Jazz pickups, mids met veel punch, dik laag maar niet boomy. Kan me goed voorstellen dat dit in bandverband een dik fundament legt en goed door de mix heen prikt.

    De combi SD Apollo bridge en SJB-1 in de neck pakt ook goed uit op de jazz bas, op de brug geen last meer van honky mids, met de tone iets dicht een aardige knor, en de neck klinkt heel open, helder, met een mooi diep laag.

    Qua klank dus echt 2 verschillende instrumenten met geheel eigen en herkenbaar karakter. Mooi!
    Laatst gewijzigd door MarkS; 20 augustus 2022 om 11:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top