Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard London City VS-1 of Richwood bass

    Hallo ik heb twee bassen en een er van wil ik weg doen ivm ruimtegebrek. Ik ben gitarist en probeer bass wat bij te leren. Daar zit dus ook direct het probleem. Ik heb moeite in te schatten welke van de twee beter is en welke minder is en dus weg kan.

    Ik heb een London City VS-1 P-bass en een Richwood P-bass uit de tijd dat ze nog best goed waren. Beide hebben nagenoeg dezelfde setup. houten body (geen multiplex), esdoorn hals, zelfde soort stemmechanieken en zo.

    De london city heeft een donkere toets en de Richwood gewoon esdoorn.
    De LC heeft een mooie vergeelde cremekleurige body en de RW een zwarte body. Het geluid beoordelen is lastig omdat ik zo beroerd speel op de bas en ik ken niemand die bas speelt.

    Weet iemand iets over de kwaliteit van de stemmechanieken of de pickups van een van de twee?

    Graag jullie hulp.

    Groet,

    Erik

  2. #2

    Standaard

    Het zijn allebei budgetbassen, de verschillen zullen niet gigantisch zijn. Je zou op zoek kunnen gaan naar iemand die beide modellen in zijn collectie heeft. Zo iemand weet vast wel welke hij persoonlijk het prettigste vindt klinken en spelen.




    Ehh. Wacht...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Gewoon allebei verpatsen (niet hier ) en er 1 goeie bas voor terug kopen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Schopje....
    Laat ik nu sinds kort dus ook een London City VS-1 P-bass hebben en nu is er ook een Richwood Jazz Bass onderweg.
    Zouden tweelingbroer en -zus van elkaar kunnen zijn. Zwarte body, tortoise 3-ply pickguard, rosewood toets.
    De basis en de bespeelbaarheid van de LC is echt meer dan dik in orde, electronica is natuurlijk low budget, met name de pups nogal zwakjes. Maar daarvoor is vandaag een setje Dimarzio DP-122's binnen gekomen, evenals andere pots en een condensator. Ik verwacht dat die Richwood van eenzelfde/vergelijkbare kwaliteit is en eenzelfde upgrade nodig zal hebben.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    DiMarzio maakt erg goeie en betaalbare pups. Best benieuwd wat Orpheo daar van vindt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Och kweenie, op de diverse bassistenfora is men in elk geval behoorlijk enthousiast over die DP-122’s als upgrade. En nog goed betaalbaar idd.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Och kweenie, op de diverse bassistenfora is men in elk geval behoorlijk enthousiast over die DP-122’s als upgrade. En nog goed betaalbaar idd.
    Ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee, maar ik ben dan ook weer wat minder mode gevoelig. Inmiddels wel een setje SD 59 en JB in de aanbieding. Het setje SSH van SD is dan welk weer helemaal ok in m'n Vox Humana Strat. Ben al wéér vergeten welke sc's het zijn, maar flat poles en de hb is een pearly gates. Ik snap zo'n verkoper ook niet; de pups en trem zijn al duurder dan wat ik voor de gitaar en koffer betaald heb. Maar wel blij ermee

    M'n '70s PAF DiMarzio moet ik nog steeds een plekje geven.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Het mooiste wat ik mijn bassen heb gebouwd is toch echt Bartolini. Al mijn future upgrades zullen Bartolini worden. Heb ook actieve EMG’s in bassen gehad, maar dat vind ik minder.

    Di Marzio’s heb ik nooit gebruikt, zou het niet weten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Die 2 basjes kostten mij bij elkaar 200 euro, 1 setje Dimarzios (of Fender, of Quarter Pounders) kost al meer dan 1 bas, daar ga ik dus echt geen pickups a 225 euro of duurder per setje in schroeven.
    Denk dat ik klankmatig al genoeg winst behaal als ik dat Chinese merkloze budgetspul heb vervangen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Het mooiste wat ik mijn bassen heb gebouwd is toch echt Bartolini. Al mijn future upgrades zullen Bartolini worden. Heb ook actieve EMG’s in bassen gehad, maar dat vind ik minder.
    Zo zie je maar dat smaken verschillen.
    Ik heb in een bas een MMC en een J (9S heet ie dacht ik), en ik vind het vwb toon wel ok, maar het knalt niet echt.
    Ik zou er of een preamp aan toe moeten voegen, of toch andere pickups.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top