Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 21 van 21
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Grappig dat je een vergelijking maakt met auto's. Ik ga daar even verder op in:
    Als ik je goed begrijp zeg je dat je eigenlijk ook geen laptops/computers moet gebruiken zonder je erin te verdiepen hoe het werkt.

    Dan weet jij zeker ook perfect hoe een auto werkt en kun je voorkomende problemen zelf oplossen ...
    Als je een auto hebt moet je je banden op spanning houden, je olie en koelvloeistof bijvullen. Om een pc goed draaiend te houden moet je ook vergelijkbaar basaal onderhoud plegen: de boel vrijhouden van virussen en andere troep, plus de schijf opgeruimd houden, overbodige programma's verwijderen zodat de boel niet dicht slibt. De meeste problemen die ik bij pc's tegen kom zijn software-gerelateerd en hebben met het negeren van basaal onderhoud te maken, vandaar de vergelijking met een auto.


    Is er meer aan de hand zul je net als bij een auto hulp in moeten roepen. Of je in de materie verdiepen. Waarbij het onderhouden van een auto tegenwoordig ook verdomd met computers te maken heeft.

    Ik zeg dus niet dat je alles van je pc of auto moet weten, het is meer dat mensen verwachten dat hun pc blijft werken terwijl ze nul komma nul aan onderhoud doen. En elke melding van het systeem wegklikken zonder er verdere aandacht aan te besteden. Mocht je met serieuze audio-toepassingen op de pc willen werken is een uitgebreidere kennis wel noodzakelijk, vaak alleen al om de boel goed en stabiel te laten draaien, met zo laag mogelijke latency en zo efficiënt mogelijk gebruik van systeembronnen. Tenzij je elke keer naar een "expert" toe wilt als de boel niet lekker loopt (o zo handig als je zo moet spelen)..
    Laatst gewijzigd door Rinze; 7 september 2012 om 17:17
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top