Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 88

Discussie: Stilley Tribute

  1. #71

    Standaard

    Ik heb ook even getwijfeld of ik dit nou kon maken, Javaca, maar toen ik dacht aan de eindejaarsfeesten en de premie die bij die periode hoort heb ik toch maar m'n Visa kaart getrokken..


    Tee.


    Laatst gewijzigd door loose-fur; 18 november 2014 om 08:25
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik zet hem in het lijstje van must have.
    Maar eerst de feesten afwachten, en erna zien wat er in het laatje is gekomen

    Toch bedankt voor het vermelden !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #73

    Standaard

    Voor wie iets méér dan het boek alleen onder de kerstboom wil vinden?
    Check: https://www.kickstarter.com/projects...o-god-by-tim-h


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #74

    Standaard

    Wordt vervolgd:



    Gisteren een soort van flightcase gebouwd.



    Een paar dagen geleden kreeg ik immers van het muzikaal folkduo Still On The Hill de vraag of ik mijn Ed Stilley Tribute gitaar wou verkopen.
    Kelly en Donna Mulhollan -bezielers van Still On The Hill- beheren zowat het patrimonium van het fenomeen Ed Stilley; ze verzorgen concerten op zijn onorthodoxe gitaren en bouwen tentoonstellingen op rond diezelfde eigenzinnige bouwsels. Zonet is er van hun hand ook een boek verschenen over de man die van God zelve de opdracht kreeg instrumenten te gaan bouwen.



    Ik heb hun geantwoord dat mijn gitaren niet te koop zijn. In wezen zijn mijn bouwsels niet veel méér waard dan een setje snaren, het duurste onderdeel ervan. Maar emotioneel zijn ze voor mij met geen geld te vergoeden. Ik kan ze alleen maar wegschenken. Weggeven aan mensen die iets weten toe te voegen aan deze emotionele waarde. En daarom heb ik beslist dat het verhaal achter het eerbetoon aan Ed Stilley voortaan verder mag leven aan de andere kant van het water, in Fayetteville, Arkansas.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Met plezier en enige verbazing heb ik net dit topic gelezen. Thanks! En wat een mooi gebaar je instrument nu elders een 2de leven te geven.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    te gek Tee!! Ed would be proud.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Een mooi gebaar!!

  8. #78

    Standaard

    Volgens de tracking code zit de gitaar ergens vast bij de douane op de JFK luchthaven in New York, pakjes uit terroristisch België worden dezer dagen wellicht grondig onder de loep genomen in de US of A.



    Maar als bedanking heb ik ondertussen al wel dit boek mogen ontvangen, gesingneerd door de meester himself, Edward J. Stilley!



    Het boek is een verzorgde uitgave van de Arkansas University, rijk geïllustreerd met fraaie foto’s van Kirk Lanier, die een schat aan nooit eerder geziene instrumenten onthuld. Een betaalbaar document (38 dollar) over de eigenzinnige levenswandel van een devoot volkskunstenaar (dat misschien wel menig gitaarliefhebber als dierbaar eindejaarsgeschenk zal weten te waarderen?)






    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Dat gesigneerde boek is ook een waardevol bezit.

  10. #80

    Standaard

    Gisteren een bericht ontvangen van Donna en Kelly Mulhollan met de melding dat de Tribute alsnog in goeie handen terecht is gekomen, namelijk in die van hen en van Ed Stilley himself.



    Er stak ook een mooie video bij waarvan ik hier een stukje nalaat:





    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top