Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 88

Discussie: Stilley Tribute

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Zie ik nu goed dat je een verfstripper (warme lucht blazer) gebruikt in je buigijzer? En zie ik dan ook beter dat de behuizing z'n eigen temperatuur niet aankon? 't Zal weer een mooike worden!!!
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  2. #12

    Standaard

    Het ziet er steeds meer naar uit, Zatar, dat ik de zijkanten van eventuele volgende projecten op de verfstripper zélf kan gaan plooien..



    Andere zijkant zit ook op zijn plaats.



    Hoelang is dit geleden?! Toen ik besliste houtbewerker te worden kreeg ik dit als eerste oefening. Sindsdien nooit meer hoeven te doen. Na tweeëndertig jaar opnieuw een figuurzaagje aangeschaft..



    Ed Stilley eren zonder Goddelijke inscriptie? Dat kan niet. En dus wordt ook dit bouwsel met De Blijde Boodschap verminkt (niet zo goed zicht baar op de foto).



    Top zit er op gelijmd.




    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #13

    Standaard



    Rug zit er ook op. Kist toe.




    Deze kwartierse planken in essenhout wist ik ooit uit een container brandhout te redden. Ze overleefden eveneens de verhuis naar m’n nieuwe zolder en gaan nu dienst doen als hals voor de Stilley.




    Begin dit jaar een tweedehandse trekzaagmachine aangeschaft, een Elektra Beckum. Stond eerst wat sceptisch tegenover het trekzaagconcept, maar op een dergelijke manier kortzaag (tot een breedte van meer dan 30 cm) en tafelzaag combineren blijkt geniaal. Een erg handig ding.






    Intussen kist een beetje effenen.






    En toets prepareren uit een rest witgenerfde (= redelijk harde) meranti. Met schaaf en schuurlat van een radius voorzien.




    Alle tekentafels en –programma’s ten spijt geeft een simulatie in levende lijve soms een betere en snellere kijk op de zaak: rechte lat (snaren) + verlengde winkelhaak (hals) = correcte halshoek.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #14

    Standaard

    Aha! Oke! Cool! Met deze visuele input kan ik alvast een sound fantaseren. ((: Eén, twee, drie en pwèeng ke pom pom pwèeng ke ih èh )

    K

  5. #15

    Standaard



    Ook voor dit project de primitieve zwaluwstaartkalibers bovengehaald die ik destijds voor de
    Uncle Box in elkaar zette.





    Hals staat onder een behoorlijke hoek, met een spanschroef er op komt het langste gedeelte van de zwaluwstaart effen met het bovenblad, eens de toets er op zit ga ik die een klein beetje in het blad uitsnijden.



    En ik kom precies waar ik hoopte uit te komen..




    Deze keer ga ik een simpeler versie van een zelfbouw truss rod gebruiken.
    Kanaal schuin uitfrezen.



    Een eindje m5 draadstang, een borgmoertje en een rondgemaakte strip.







    Intussen de toets prepareren.




    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wordt weer een juweeltje!

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Ik weet niet precies wat er hier allemaal gebeurt met die bakvormen en zo, maar het ziet er uit als vakwerk. Leuk project.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    super project, love it!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Geweldig idee en een prima geslaagde tribute tot zover. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat klinken :-)

  10. #20

    Standaard



    Headstock op vorm frezen.







    Op marktplaats een aardig setje tweedehands mandoline mechanieken weten te scoren. Vier op een rij, bracht me op het idee om de headstock een asymmetrische vorm te geven.





    Een beetje creatief geweest met de gutsbeitels en een gelijkaardige s-vorm (ogief) uitgesneden om de snaren de nodige ruimte tot de mechanieken te geven.





    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top