Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Hallo allemaal!

  1. #11

    Standaard

    Niet de minsten spelen wel eens op een Cube:

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #12

    Standaard

    Hi
    Ahhhhh. kijk eens...... de man die mij op het gebied van ontbreken van techniek naar de kroon steekt!
    Het afwijzen van techniek als keuze.

    Heb m nooit ontmoet, maar ik vermoed zo maar, dat als je aan hem zou vragen of ie ooit de Comfortly numb solo heeft geprobeerd te spelen, dat ie dan smakelijk zou lachen.

    Eenvoud als keuze, en die keuze tot in het extreme doorvoeren. Het spreekt mij giga aan.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #13

    Standaard

    Hahaha, wat een geweldig forum is dit! Je zegt dat je niets kent van versterkers en altijd al op een klein cheap ding hebt gespeeld... en hoppa! Je wordt vergeleken met niemand minder dan Seasick Steve himself! leuk hoor!

    @Gus: wat het geluid betreft, zoek ik dus vooral veelzijdigheid (waarbij de extremen zoals echt metal of superfluid jazz niet echt hoeven). Belangrijk is dat ik zowel een mooie volle, warme cleane toon kan krijgen (denk Grant Green bijvoorbeeld), maar ook een rauw randje (type Roy Buchanan, Santana, BB King) en als het mag toch ook wel wat kan scheuren à la Hendrix, Triggerfinger of Wolfmother).
    Qua geluidssterkte zou het iets tussenin moeten zijn: ik zou er graag zowel thuis wat mee klooien, maar het moet ook kleine concertjes aankunnen.
    Het budget is, zoals ik al eerder heb vermeld, jammer genoeg niet al te hoog: een eurootje of 500 max. Ik ben slechts een arm studentje... en van 's zondags pistolekens te staan verkopen in de lokale bakker word je heus niet zo rijk

    Groetjes,
    Emma
    Laatst gewijzigd door emma.; 9 augustus 2012 om 09:40

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2011
    Locatie
    Kollum, Friesland
    Berichten
    114

    Standaard

    Hoi Emma,

    Als je maar weinig geld hebt is mijn advies: rustig de tijd nemen en uitzoeken wat voor jou echt geschikt is.

    Net als Han S. zegt: op dit forum alles goed lezen onder de afdelingen "Moderne Versterkers" of " Vintage versterkers" .
    Hierin schrijven mensen met tientallen jaren ervaring hun bevindingen over tal van type versterkers , waar je heeeeel veel van kan leren. Heb je wat leuks gevonden: even Googlen, en zo kom je steeds dichter bij het doel wat jij wilt.

    Wat jij wilt is nogal veelzijdig en lang niet iedere amp kan daaraan voldoen.
    Wil je een rauwe buizenbak, of een supercleane Solidstate versterker ? Met allerlei ingebouwde effecten, of toch op den duur zelf een pedalboard gaan opbouwen? Ga je optreden, moet ie nog te tillen zijn ?
    Nou ja, allerlei dingen die je jezelf gaat afvragen.
    Dus, vooral niet te snel kopen.

    Succes met je zoektocht !
    "En ineens ging het grote licht aan"

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Emma, ik hoop dat je dit forum over een half jaar nog steeds leuk vindt. Er zitten hier niet veel dames en die gebleven zijn kunnen tegen een stootje.

    Versterkers: in de hi fi moet een versterker aan de achterkant het geluid naar de speakers sturen wat er aan de voorkant wordt ingestopt. Dus een signaal gewoon versterken en hoewel audiofielen menen dat er enorme verschillen zijn tussen versterkers, zijn die verschillen bij de moderne hi fi versterker alleen maar kwantitatief en als je twee versterkers aan elkaar calibreert, dus precies even hard zet en de toonregeling vlak stelt, dan hoort geen sterveling nog verschillen.

    Maar met gitaar en basversterkers kom je in een totaal andere wereld terecht. De gitaarversterker is bewust ontworpen op kleuring en een geheel eigen geluid. De speaker kleurt al de hel en dat hoort ook zo want het is de combinatie van versterker en speaker (en natuurlijk gitaar) die het uiteindelijke geluid bepalen.

    Je zult op dit forum lezen dat mensen een Celestion V30 speaker beter vinden dan de Celestion G75 en vice versa. Kwestie van smaak en ik heb onlangs een wonderschoon clean gitaargeluid horen komen uit een Orange versterker met een 4*12 cabinet met V30's.

    Maar wil je distortion en vette metal sounds, dan heb je keus uit een groot aantal verschillende versterkers die allemaal anders klinken. Je zult dus je smaak moeten ontwikkelen en heel veel onderzoeken voordat je 100% tevreden bent. Wat het mooist klinkt bepaal je uiteindelijk helemaal zelf.

    Doe je best en lees zoveel mogelijk, het forum barst bijna uit elkaar van de relevante kennis.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top