Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 104
  1. #1

    Standaard LET OP: Marktplaats oplichter actief! M. Fernandes!

    Mensen, let op.
    Er is weer eens zo'n klootzak actief op Marktplaats (en god weet waar allemaal nog meer)

    Ene M. Fernandes.
    Bij mij heette hij Maurits, later bleek dat hij soms Martijn heet, soms Danny.
    ING 4250862


    Ik had een "gezocht" advertentie voor een SDE 100 delay geplaats.
    Nou, meneer had er wel eentje, prima staat.

    Ook ik heb al minstens 10 jaar prima ervaringen op Marktplaats, dus op goed vertrouwen 104 euro's overgemaakt.
    Tijdje niets gehoord, rekeningnummer gegoogled en hatsikidee!
    Bekende oplichter.
    Hij struint gezocht-ads af, woont altijd ver weg voor de meesten (Groningen, Zeeland etc) zodat je al snel zegt: stuur maar op.
    En je bent de lul.

    Ik ga nog aangifte doen maar heb niet de illusie hier ooit nog iets van terug te zien.

    Jammer toch weer he, dat dat soort mispunten zo'n mooie site, die draait op goed vertrouwen, zo weten te vernachelen.

    Let op mensen, helaas is Marktplaats niet altijd veilig.
    Laatst gewijzigd door JGD; 7 augustus 2012 om 16:53
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Heb zelf nu een keer aangifte gedaan en deze zaak ligt nu bij de rechter. Wel je DIGID bij de hand houden. Maar digitaal aangifte doen is daarna een fluitje van een cent.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3

    Standaard

    Jammer dat ik dit bericht pas vandaag lees.
    Ben vorige week door dezelfde oplichter geflest. In mijn geval heette hij Martin.
    Blijkbaar is deze lul nog steeds actief.
    Had ook een "gezocht" advertentie geplaatsts, hij reageerde als eerste.
    Ik heb ook al jarenlang goede ervaringen op marktplaats.
    Helaas kreeg ik, nadat ik geld had overgemaak, ook geen enkel bericht meer.
    Heb aangifte gedaan bij de politie, maar ik weet zeker dat ik hier nooit meer iets van hoor.

    N.B. zijn huidige mobiele nummer is 06 ******.

    Hoe verleidelijk ook in dit geval, we gaan geen privenummers plaatsen op het forum.
    Laatst gewijzigd door The Bertman; 8 augustus 2012 om 14:31

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik verbaas me er altijd over dat ondanks de bewijzen de politie geen fuck doet. Ik bedoel meer dan 3 meldingen op een rekening nummer zou toch voldoende moeten zijn?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Ik verbaas me er altijd over dat ondanks de bewijzen de politie geen fuck doet. Ik bedoel meer dan 3 meldingen op een rekening nummer zou toch voldoende moeten zijn?
    Dat zeker. Maar ik verbaas me er ook over hoe naïef sommigen zijn. Dit is namelijk een schoolvoorbeeld van hoe je iemand oplicht via Marktplaats; reageren op een gezocht-advertentie met de mededeling dat je ver weg woont maar het wel op kan sturen.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Marktplaats is al lang niet meer veilig. De site zelf heeft een beveiliging van niks en je gegevens liggen op straat. En oplichters wemelt het van daar. Marktplaats is een goudmijn voor de eigenaar, vroeger was het gratis, nu is het een dure manier van adverteren als je bijvoorbeeld een auto wilt slijten.

    Ik zoek ook wel eens iets en per direct hebben ze het voor je, als nieuw en altijd wonen ze bijvoorbeeld op Ameland. Vraag om duidelijke foto's en let goed op de manier van doen. Stel meerdere malen vragen via email en de oplichters haken al snel af als je te slim bent.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Marktplaats is al lang niet meer veilig. De site zelf heeft een beveiliging van niks en je gegevens liggen op straat. En oplichters wemelt het van daar. Marktplaats is een goudmijn voor de eigenaar, vroeger was het gratis, nu is het een dure manier van adverteren als je bijvoorbeeld een auto wilt slijten.
    De eigenaar is Ebay. En da's des te erger want Ebay is al een paar keer veroordeeld voor de illegale handel op haar website, maar dat vonnis blijkt niet van toepassing op Marktplaats?

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Een auto adverteren op MP kost 25 euro voor 28 dagen en de advertentie wordt automatisch verlengd zodat je vanzelf de rekening krijgt.

    En hoeveel auto's denk je dat er op MP staan? ruim 155.000.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Gewoon je meuk persoonlijk ophalen of laten ophalen.

    Laatst heb ik een ipad3 2e hands gekocht, gekke henkie natuurlijk om bij zoiets geld op te sturen. Maar ik ging zelfs zo ver dat ik zelfs daar sommige advertenties laat schieten omdat ik niet een goed gevoel heb bij de adverteerder. Zal niet de eerste zijn die met geld ergens heen gaat en zonder iets terug komt.

    Maar ja, als je dan wel geld stuurt en wordt belazerd dan heeft dat niets te maken met marktplaats zelf, maar meer in het feit dat je zelf een gok wil wagen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RainbowGuitars Bekijk bericht
    N.B. zijn huidige mobiele nummer is 06 ******.

    Hoe verleidelijk ook in dit geval, we gaan geen privenummers plaatsen op het forum.
    Helaas The Bertman, in dit geval ben ik het absoluut NIET met je eens.
    Ik had het nummer vermeld omdat dit de eerste vorm van contact met de persoon in kwestie is.
    Zodat onze overige forum bezoekers gewaarschuwd zijn.
    Waarom het gironummer dan wel?
    Is net zo prive.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top