Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Ben je toevallig de Mike met wie ik contact heb gehad? Dat zou toevallig zijn

    Zo niet, dan wil ik niet spammen maar ik heb nog een Slash set voor je te koop

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Was geen jcm800 maar een super tremolo. In ieder geval; plexi met tremolo circuit wat eruit gesloopt was.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Was geen jcm800 maar een super tremolo. In ieder geval; plexi met tremolo circuit wat eruit gesloopt was.
    die sir amp?
    METALface dus post '69, geen plexi, andere trafo's.
    die tremolo gebruikt de helft van een extra ecc83 buisje en zoiets is handig als je zo'n amp meer gain/etc. wilt geven.....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @cmw ja dat dus was even de juiste naam kwijt. In ieder geval geen jcm800 en t tremoloverhaal klopte ook ghehe

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dribbel_ Bekijk bericht
    Ben je toevallig de Mike met wie ik contact heb gehad? Dat zou toevallig zijn

    Zo niet, dan wil ik niet spammen maar ik heb nog een Slash set voor je te koop
    Durf het je niet te zeggen? Wanneer en waarover ging het contact? En heb je een setje over dan?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Ja ik had vlak voor jouw post een mail conversatie over de verkoop met iemand die ook Mike heet, maar dat zal wel toeval zijn geweest. Ik heb een zebra set te koop, slash SD Alnico II pro. Mocht je interesse hebben stuur dan maar een PM dat mag namelijk niet via het forum

  7. #27

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb deze pups momenteel in mijn les Paul zitten, ben er zeer tevreden over en de pickups hebben me een stukje korter bij zijn tone gebracht. Maar zoals eerder al aangehaald komt een groot deel van zijn sound uit zijn vingers... De manier waarop hij de snaren aanslaat, dempt...etc... Ook cruciaal in de keten is dat je over n marshall speelt.

    Voor GnR gebruik ik mijn vintage modern 100watter. Ingesteld op high dynamic kanaal met alles zon beetje op 8
    Dit brengt je in aardig in zijn richting, The rest is in the fingers...

    Ik moet wel zeggen dat de neckpickup mij het meeste heeft verast. Die warme Leads zoals in sweet child rollen er makkelijk uit, tone knopje op 4 of 5, marshall open draaien en voilà . Ook de brug doet het goed, heeft absoluut de nodige bite en mids die nodig zijn. Wel goed hoog ( lees kort tegende snaren) afstellen.

    Hoop dat je er wat mee bent!

    Grtz,
    Roberto

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard

    Slash zijn geluid hangt af van zoveel variabelen, mede het feit dat hij voor studio sesies zoveel verschillende gitaren gebruikte (en heus niet allemaal met alnico 2s erin)(van strats tot de bc rich), en verschillende versterkers (marshall)( en icm fender tijdens de snakepit en bluesball periode.en nog vannalles daarbij.) dat ik de zoektocht toch al een tijd heb opgegeven, omdat het altijd net niet zal zijn. En zelf een sound aan het zoeken ben geweest, waar je imho een grotere voldoening van krijgt dan naar iemand zijn sound te zoeken.

    Wat ik ervaren heb is nadat we een stukje met de band hadden opgenomen en aan anderen laten horen hadden dat ze er de gitaristen/bands waar ik door geinspireerd bent er echt wel uithalen, maar ik snap dat je hier nu geen oren naar gaat hebben en je echt die slash tone wil achterhalen en kopieren. Ive been there, net zoals vele anderen.

    Wat de pickups betreft ik zeg DOEN het is naast dat het wel hoorbaar zal zijn ook een kwestie van psychologie als je denkt dat je dichter bij zijn gear komt zal je dit ook horen.
    Laatst gewijzigd door thekid; 22 september 2012 om 13:04
    No need for a sig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top