Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik weet het niet Johan, hoe het precies werkt met mijn oren en die doppen. Ken trouwens iemand die voor tinnitus behandeld wordt in België, met zo'n antigeluid-therapie. Ben benieuwd. Lag van de week in bed en toen was het toch wel weer heel erg hard..

    Tot voor een jaar of twee speelde ik zonder bescherming, had in begin jaren 80 wel doppen gekocht die toen als goed golden maar dat gaf zo'n shit geluid dat ik ze na twee keer niet weer in heb gedaan. Harde muziekstijlen, keiharde drummers (snare en bekkens!), zangers en collega-gitaristen deden de rest. Toen ik bij mijn huidige band kwam na een aantal jaren niks ben ik aan de Alpines gegaan na één keer onbeschermd oefenen. De Alpines klonken minder dan de Exinores en hadden de gewoonte om bij zweten te verschuiven, niet ok dus.

    Nu met de Exinores hoor ik redelijk en het scheelt in vermoeidheid. Maar mijn gehoor is vrij slecht, merk het bij het afstellen van mijn geluid ook. Ben min of meer allergisch voor hoge tonen. Verder blijft de scheiding van verschillende geluidsbronnen ook in de band lastig. Met een goeie monitormixer gaat het prima, maar zoals afgelopen zaterdag met onervaren mensen achter de monitortafel is het lastig.

    Zou kunnen van die geleiding, maar heb zelf het idee dat ik me met doppen in minder schrap zet tegen al het lawaai en me daardoor beter kan focussen op wat iemand zegt. De interne geleiding werkt bij mij juist sterker met de doppen in, moet je maar eens een koek of nootjes eten met die dingen in je oren, je weet niet waar je blijft van het gekraak. Door de afsluiting van de gehoorgang heb ik het idee dat er intern een soort resonantiekamer ontstaat.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12

    Standaard

    Wat je zegt Rinze, je minder schrap hoeven zetten tov rondom geluid. Klinkt meer dan aannemelijk.

    Johan don't worry! Etentje gisteren ging goed trouwens, kwestie van weinig luisteren en zelf veel praten. Mijn vriendin is het al lang gewend... De audicien is wellicht een goede stap, maar mezelf kennende kan het lang duren voor ik die zet. Ik kan iig beginnen die die tinnitus behandeling te onderzoeken. Maar dus, zelfs nu nog steeds speel ik bij voorkeur zonder gehoorbescherming, ook al heb ik mooie inears. Ken je nagaan....

    Wat betreft latency hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken met 2ms. In 1ms legt geluid door lucht ongeveer 30cm af. Stel je wil met een gewone amp setup beter dan 2ms vertraging ervaren dan moet je dus met je hoofd op minder dan 60 cm van je speaker spelen.

    Gearmeeting met gehoorapparaten lijkt me hilarisch: 'mag ik de jouwe eens'
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #13

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik weet het niet Johan, hoe het precies werkt met mijn oren en die doppen. Ken trouwens iemand die voor tinnitus behandeld wordt in België, met zo'n antigeluid-therapie. Ben benieuwd. Lag van de week in bed en toen was het toch wel weer heel erg hard..

    Tot voor een jaar of twee speelde ik zonder bescherming, had in begin jaren 80 wel doppen gekocht die toen als goed golden maar dat gaf zo'n shit geluid dat ik ze na twee keer niet weer in heb gedaan. Harde muziekstijlen, keiharde drummers (snare en bekkens!), zangers en collega-gitaristen deden de rest. Toen ik bij mijn huidige band kwam na een aantal jaren niks ben ik aan de Alpines gegaan na één keer onbeschermd oefenen. De Alpines klonken minder dan de Exinores en hadden de gewoonte om bij zweten te verschuiven, niet ok dus.

    Nu met de Exinores hoor ik redelijk en het scheelt in vermoeidheid. Maar mijn gehoor is vrij slecht, merk het bij het afstellen van mijn geluid ook. Ben min of meer allergisch voor hoge tonen. Verder blijft de scheiding van verschillende geluidsbronnen ook in de band lastig. Met een goeie monitormixer gaat het prima, maar zoals afgelopen zaterdag met onervaren mensen achter de monitortafel is het lastig.

    Zou kunnen van die geleiding, maar heb zelf het idee dat ik me met doppen in minder schrap zet tegen al het lawaai en me daardoor beter kan focussen op wat iemand zegt. De interne geleiding werkt bij mij juist sterker met de doppen in, moet je maar eens een koek of nootjes eten met die dingen in je oren, je weet niet waar je blijft van het gekraak. Door de afsluiting van de gehoorgang heb ik het idee dat er intern een soort resonantiekamer ontstaat.
    Rinze,
    heb je ook problemen met het stemmen van je instrument op gehoor?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Als er achtergrondgeluid is wel, geroezemoes is al genoeg. Heb nu een paar van die clip-on-tunertjes gekocht bij Thomann, dat scheelt dan weer.

    Als ik gewoon thuis ben en ik sta in de keuken, hoeven de kinderen vanuit de woonkamer (open keuken en maar een paar meter verderop) niet tegen me te praten, ik hoor er niks van en wordt erg moe van het proberen om het toch te verstaan. Om de een of andere reden luisteren zij ook niet als ik zeg dat het geen zin heeft om dan tegen me te praten. Heb ergens het idee dat dat dan weer niks met doofheid te maken heeft
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht

    Johan don't worry! Etentje gisteren ging goed trouwens, kwestie van weinig luisteren en zelf veel praten. Mijn vriendin is het al lang gewend...
    ... dat kan ik schudden, mijn vrouw wil dat ik luister...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    De audicien is wellicht een goede stap, maar mezelf kennende kan het lang duren voor ik die zet. Ik kan iig beginnen die die tinnitus behandeling te onderzoeken. Maar dus, zelfs nu nog steeds speel ik bij voorkeur zonder gehoorbescherming, ook al heb ik mooie inears. Ken je nagaan....
    Dan hoor je ook het meest naturel, en het moet ook gewoon kunnen in een bandje wat op een laag volume al kan knallen, het gaat vaak al mis op het moment, dat iedereen harde monitoring behoeft, dat drijft ook het volume op...




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht

    Gearmeeting met gehoorapparaten lijkt me hilarisch: 'mag ik de jouwe eens'

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Als er achtergrondgeluid is wel, geroezemoes is al genoeg. Heb nu een paar van die clip-on-tunertjes gekocht bij Thomann, dat scheelt dan weer.

    Als ik gewoon thuis ben en ik sta in de keuken, hoeven de kinderen vanuit de woonkamer (open keuken en maar een paar meter verderop) niet tegen me te praten, ik hoor er niks van en wordt erg moe van het proberen om het toch te verstaan. Om de een of andere reden luisteren zij ook niet als ik zeg dat het geen zin heeft om dan tegen me te praten. Heb ergens het idee dat dat dan weer niks met doofheid te maken heeft
    dit klinkt allemaal pijnlijk herkenbaar.. en selectieve of wel oostindische doofheid werkt altijd to both sides...

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johantipker Bekijk bericht
    het gaat vaak al mis op het moment, dat iedereen harde monitoring behoeft, dat drijft ook het volume op...
    Ik doe bij mijn eigen bandje zelf de monitors.

    Mijn oplossing voor de keuken -ik kook altijd- is dat ik de tv in de kamer aanzet en dan een draadloze koptelefoon opzet om mee te luisteren. Dan wordt er vanuit de kamer veel minder tegen je gepraat.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik doe bij mijn eigen bandje zelf de monitors.

    Mijn oplossing voor de keuken -ik kook altijd- is dat ik de tv in de kamer aanzet en dan een draadloze koptelefoon opzet om mee te luisteren. Dan wordt er vanuit de kamer veel minder tegen je gepraat.
    Je bent een boefje,Peter.Als je toch al zo'n mooi draadloos headsetje hebt, dan zou je ook eens kunnen proberen om een paar mic's in een stereo opstelling op te hangen in je huiskamer... .. diy hearing aid...

    Ik heb net een stukje gespeeld, zonder oorhangers in...


    http://www.gitaaropschool.nl/JFTipkerImpressions.wmv

  9. #19

    Standaard

    Nee ik mag geen mics in de huiskamer hangen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top