Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Beginner! De zoektocht naar een nieuwe gitaar!

    Hallo allemaal!

    Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben een 23 jarige student , altijd al gek geweest van muziek waar de akoestische gitaar in voorkomt! Ik heb eigenlijk altijd al gitaar willen spelen maar het kwam er maar nooit van.

    Nu heb ik precies 1 week voor de zomervakantie mijn knie verbrijzeld bij een verkeersongeluk. Doordat ik constant met krukken moet lopen en niet kan werken (Bijbaan Horeca), heb ik besloten om nu toch echt te starten met gitaar leren spelen. (WESTERN Gitaar)

    Aangezien ik niet 100% zeker weet of ik het echt ga volhouden wil ik het liefst een (redelijke) startersgitaar van tussen de 100 en max 200 euro.

    Ik heb de volgende startersgitaren veel voorbij zien komen in reviews.

    Fender CD-60
    Greg Bennett GD100S
    Yamaha F370


    Wat voor gitaar in dit lijstje zouden jullie aanraden? Of ontbreekt er iets tussen? Bovendien vroeg ik me af... Als je een gitaar in de winkel of online koopt, is die dan helemaal afgesteld op de snaren na? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

    Vriendelijk bedankt,

    (Ik wil wel graag nieuw kopen, aangezien ik niet echt bekende heb die ook gitaar spelen, dus marktplaats is geen optie)

    (Ga me alsjeblieft niet meteen afkraken dat ik de zoekfunctie moet gebruiken, heb heel veel gezocht. Maar voor mij blijft de keuze gewoon erg moeilijk)
    Laatst gewijzigd door PStreet; 31 juli 2012 om 16:19

  2. #2

    Standaard

    Allereerst hartelijk welkom op het forum.
    Wat een verschrikkelijke gebeurtenis zeg. Hoop dat het nog in orde komt, hoewel.... verbrijzeld.....

    De Yamaha lijkt mij de beste keus. Maar dat komt omdat ik - zei het met andere modellen - zeer goede
    ervaringen met Yamaha gitaren heb. In 1970 2 gekocht en nooit problemen mee gehad.
    Maar er zullen vast anderen reageren die fan zijn van een van de andere gitaren.

    Sterkte met de genezing !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Allereerst een voorspoedig herstel toegewenst. Als de keuze echt beperkt is tot deze drie zou ik voor de Yamaha gaan. Mijn ervaring met goedkope acoustische Fenders is niet zo geweldig (maar ook niet heel uitgebreid ) en Greg Bennet is een wat goedkoper merk waarbij je soms hele leuke en soms ronduit slechte instrumenten tegenkomt. Als beginner is het lastig om te bepalen of je een goede te pakken hebt.

    Om toch maar even een linkje te plakken: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...tische-gitaren
    als je deze nog niet gezien had staan er een aantal bruikbare tips in.
    Laatste tip: Als je iemand kent die redelijk gitaar speelt kun je misschien samen met hem/haar kijken naar een tweedehands exemplaar, dan is er tussen 150 en 200 best wat leuks te vinden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  4. #4

    Standaard

    Idd allereerst sterkte toegewenst voor de komende tijd... Back on topic, Fender is volgens mij niet de beste keuze qua akoestische gitaren. Greg Bennet heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord... Yamaha daarentegen is dan weer wel een goede keuze. Een maatje van me heeft een APX500 en die speelt geweldig. Ik heb al vaker hier gelezen dat je met Yamaha niet veel verkeerd kunt doen. Succes!
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

  5. #5

    Standaard

    Beterschap!

    Toevallig kwam ik dit filmpje gisteren tegen. Ik heb het zelf niet bekeken dus kan er niets over zeggen maar mss heb je er wat aan.

    http://www.youtube.com/watch?v=Hw6x5PogDuk
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Yamaha, hands down.
    Mvgr. Dirk Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top