Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LemmyNL Bekijk bericht
    Ik denk ik maak weer eens een nieuw topicje aan op maandagmorgen bij het ontbijt.

    Ik speel al járen op een Squier Bulllet bass en heb nooit de behoefte gehad iets anders te zoeken. Het ding is goed, klinkt goed en ik ben aanhanger van 'no frills', vooral als het op dit ding aankomt. Hij is dus nog volledig origineel, maar van tijd tot tijd komt de behoefte naar boven 'm nog iets beter te laten klinken... ik zoek een pickupje die 'm wat meer richting oldschool P drukt.. iemand een idee? Ik kan wel zomaar een Antiquity kopen, maar ja... volgens mij is er wel meer op de markt. Kan het van gitaar pickups wel redelijk vinden, bas is gewoon minder informatie over. Iemand een idee?





    Geen idee hoe lang ik 'm al heb, het is een mid jaren tachtig Koreaan en heb 'm altijd te gek gevonden, nooit maar een tel het idee gehad dat ik 'm ooit zou vervangen door iets anders. Behalve dan de voor mij redelijk onbereikbare originele P's, Bass VI of Rick natuurlijk. Maar tegelijkertijd heb ik iets van 'zodra ik daar aan begin is het eind weer zoek' en dat vind ik dan weer een soort zielig voor dit ding. Ik ben pas de afgelopen jaren ook met gitaren bezig en heb daar inmiddels een stuk of zes van, allemaal verschillend. Het ding is gewoon te gek, ben er mee vergroeid, helemaal prima.

    Boel mee meegemaakt, van de GNR tijd met plectrum, toon vol open en chorus erover en vol gebruik van een effectenbord (ook voor de betere Floyd covers, One of these days om er maar eentje te noemen) tot de 'terug op mn plek' toon dicht en met de vingers...

    Ben nu weer terug bij de basics en helemaal tevreden, gewoon de bas met de toon op de sweet spot en een goed afgestelde Bassman en elke keer als ik inplug voor een avondje oefenen is het weer thuiskomen. Maar het kan béter. Het is natuurlijk een redelijk goedkoop, redelijk eenvoudig apparaat en geen 'echte' precision uit de goede jaren. De sound van de band ligt ook in die hoek, dus de enige manier waarmee ik nog méér indruk kan maken is met een nog nóg mooiere vintage sound. Het ding moet het aankunnen, ik ben van mening dat een pickup het verschil moet kunnen maken. Maar wát....?

    (en tegelijkertijd twijfel ik of ik 'm niet origineel moet laten.. maarja)
    Niet idioot veel poen in stoppen ,
    Je kunt eventueel die P-elementen vervangen voor die van Seymour Duncan , dat zijn goeie pick-ups.
    Snaren die goed klinken op een P-bass zijn "stalen snaren" , dit zijn snaren die omwikkeld zijn met RVS ( en geen nickel wound ) .
    RotoSound klonk wel goed op m'n USA P-bass die ik vroeger had.

    Nooit beginnen aan fancy vervangings-bruggen, ....zonde van je centen ! ( gewoon dat verchroomde simpele gebogen stalen plaatje laten zitten )
    Die zgn "flat-wound" snaren moet je ook niet monteren ,....je hebt al zo weinig defenitie met een P-bass.
    Die duffe flatwound-troep is hooguit geschikt voor jongens die nèt spelen , en geen blaren op hun vingertjes willen ,....een andere meerwaarde kan ik niet verzinnen .

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vreemd... Ik speel al langer basgitaar dan ik zindelijk ben, en speel altijd op flatwounds, en duf zou ik het zeker niet willen noemen.


    Trouwens, Steve Harris zou ik ook geen duffe troep willen noemen van een beginnend bassistje.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Afgezien daarvan ben ik dan weer gevoelig voor gebiedende wijs.. dat sla ik per definitie in de wind.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Afgezien daarvan ben ik dan weer gevoelig voor gebiedende wijs.. dat sla ik per definitie in de wind.
    ik had LemmyNL antw gegeven op zijn citaat ( en ook met zijn citaat gereageerd )

    dat mijn antwoord in gebiedende wijs staat is effe perongeluk , het is hier geen "10-voor-taal" quiz.

    en afgezien daarvan mag je van mij echt alles in de wind slaan

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Die zgn "flat-wound" snaren moet je ook niet monteren ,....je hebt al zo weinig defenitie met een P-bass.
    Die duffe flatwound-troep is hooguit geschikt voor jongens die nèt spelen , en geen blaren op hun vingertjes willen ,....een andere meerwaarde kan ik niet verzinnen .
    Zelden zulke nonsens gelezen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel2 Bekijk bericht
    Zelden zulke nonsens gelezen.
    en dat denk ik dan ook weer van jouw repliek .

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    en dat denk ik dan ook weer van jouw repliek .
    Dat verbaast mij niets.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    ...o,...is dat zo ?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Ja, anders zou ik het niet schrijven.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    maar als het je niet eens verbaast dat je eigen repliek nonsense is , dan doe je d'r juist beter aan om niet te schrijven .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top