Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Lesboek op maat

  1. #1

    Standaard Lesboek op maat

    Beste gitaarliefhebbers,

    Ik weet dat er al meer mensen naar boeken hebben gevraagd, maar vaak dacht ik van ja maar ik heb toch een andere basis, misschien zou iets anders voor mij beter zijn. Dus ik hoop dat jullie mij een(of meerdere) lesboeken aan kunnen raden als ik een beetje mijn achtergrond uitleg.
    Ik ben 20 jaar en heb veel ervaring met muziek. Vooral veel zang en piano. Qua theorie zit ik op een hoog niveau.
    Ik heb wel wat gitaar leren spelen qua akkoorden en ik kan dus ook al wat simpele liedjes van tabs lezen.
    Ik heb wel wat moeite met overpakken van akkoorden en ik kan de moeilijke akkoorden niet.
    Qua tokkelen heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring.
    Heeft iemand een goed idee voor een lesboek? Als het in het engels is, is dat geen probleem.

    Alvast heel erg bedankt,
    Woempie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Het boek: "De gitaar" van Ralph Denyer staat heel erg veel in. Absolute aanrader.
    Verder kun je via het www veel vinden als autodidact.
    Bijvoorbeeld de youtube lessen van Justin Sandercoe, website hier: http://www.justinguitar.com/index.php
    Maar het snelste leer je imo via les van een goede leraar.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3

    Standaard

    De gitaar van Denyer is als algemeen achtergrond boek best goed, maar het is geen lesboek.

    Als je de theorie al goed kent zou je idd. gewoon eens op youtube kunnen neuzen. Overpakken van akkoorden is vooral een kwestie van heel veel doen. En kleine tip, zolang je de open grepen speelt kun je bijna altijd jezelf wat tijd gunnen voor het overpakken door wat eerder los te laten. Wat belangrijk is is dat het nieuwe akkoord er dan op het goede moment staat. Maar naast de open akkoorden klinkt alle snaren open bijna altijd ok. Dus niet 4 tellen akkoord, loslaten, overpakken, en de volgende maat beginnen op de eerste tel. Dan heb je totdat je echt snel overpakt altijd een pauze. Akkoord 3 of 3 1/2 tel vasthouden, loslaten en de laatste kwart of achtste van de maat gebruiken om het volgende akkoord voor te bereiden. Dat zet je dan in één keer neer op de eerste tel van de volgende maat. Voorbereiden is dus vingers net boven de snaren op de goede plek klaar hebben staan. Doe dat met een slagje waar je niet over hoeft na te denken. Probeer één probleem tegelijk op te lossen. Niet meerdere tegelijk.

  4. #4

    Standaard

    Disclaimer

    Deze tip geldt dus alleen voor de typische gitaar toonsoorten. Speel je een jazz nummer in bv. Eb of Bb, niet doen, dan is een E-11 echt lelijk

  5. #5

    Standaard

    Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ze zijn heel zinvol! Dat ik al veel weet ik meer qua algemene muziekleer zeg maar. Niets speciaal voor de gitaar. Maar nogmaals heel erg bedankt!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Oefenen, oefenen, oefenen, overpakken en moeilijke akkoorden leer je niet uit een boek, wel progressies en schema's
    Mvgr. Dirk Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top