Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 143
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik ben geneigd kakihara gelijk te geven. Dat nummer is beestig goed, die solo ook, maar organisch? nee. je hoort Jacko denken: en nu nog een geweldig solo hier, wie is de beste gitaarmens op dit moment? eddy wie? whatever, bel 'm ff voor mij.
    Dat, en bovendien loopt Eddie een beetje in de verkeerde toonaard te soleren en neemt hij het ook niet zo nauw met in de maat spelen. Als ieder andere gitarist dat doet, wordt hij neergesabeld, door mede-bandleden en pers en andere critici, maar Eddie doet het en het is geniaal? Na al die jaren maakt het deel uit van een beregoed nummer, zijn sommigen eraan gewend geraakt en vinden anderen het geniaal. Maar als je het nummer analyseert, klopt er geen hol van die solo
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #22

    Standaard

    Of de solo van Beat it goed is of niet kan ieder zijn mening over hebben maar lees er eerst over alvorens te oordelen.

    Eddie heeft hem inderdaad ingespeeld maar het verhaal gaat dat Eddie zijn solo later ook niet meer terug kende. Hij heeft toen in de studio iets ingespeeld en door knippen en plakken is er toen van gemaakt wat je hoort. Ik kan er overigens geen genoeg van krijgen al hoor je wel dat hij een beetje gefabriceerd is.
    " Great minds think alike"

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Of de solo van Beat it goed is of niet kan ieder zijn mening over hebben maar lees er eerst over alvorens te oordelen.

    Eddie heeft hem inderdaad ingespeeld maar het verhaal gaat dat Eddie zijn solo later ook niet meer terug kende. Hij heeft toen in de studio iets ingespeeld en door knippen en plakken is er toen van gemaakt wat je hoort. Ik kan er overigens geen genoeg van krijgen al hoor je wel dat hij een beetje gefabriceerd is.
    Achter elk stuk muziek schuilt er wel een verhaal. Heb ik een verhaal nodig om een solo als goed of slecht of al dan niet passend bij een nummer te beschouwen? Absoluut niet.
    Over die solo van Beat it: daar zijn nóg verhalen over. Dat Quincy gewoon Eddies opwarming heeft opgenomen en dat in het nummer plakte als solo. Dat Eddie wel degelijk de solo speelde die er uiteindelijk in het nummer is geplakt, maar er zelf niet tevreden over was en een nieuwe wou inspelen. Maar dat Quincy dat slechte stuk perfect vond.
    En eerlijk, verhalen uit de jaren 80 zijn al even geloofwaardig als verhalen uit de jaren 60 en 70.
    Of mag Eddie niet bekritiseerd worden omdat het een pseudo-Hollander is?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #24

    Standaard

    Ik ben een groot fan van Robert Fripp maar wat hij hier toch aan het doen is...

    http://www.youtube.com/watch?v=fsAiKraoQkA

    De solo begint op 3:38.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #25

    Standaard

    Nee, Eddie mag niet bekritiseerd worden omdat hij Heilig is.

    Tuurlijk mag je die solo slecht vinden. Wel vind ik als ik de rest van Eddies werk vergelijkt met de Beat It solo dat deze er wel uit springt. Voor mij klinkt hij ook echt erg bewerkt. Kan me niet voor stellen dat Eddie hem zo heeft ingespeeld. Maar nogmaals, als jij het een slechte solo vindt... be my guest.

    Overigens is er ook wel werk van Eddie wat ik niet goed vind. Vrij veel eigenlijk, maar dat komt vaak doordat hij te vaak het zelfde kunstje toepast en soms de solo's gewoon te weinig inhoud hebben. De geniale dingen die er tegenover staan maken dat hij er voor mij meestal wel mee wegkomt. Hij heeft zeker mindere periodes en albums gehad. Pseudo-Hollander of niet.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Achter elk stuk muziek schuilt er wel een verhaal. Heb ik een verhaal nodig om een solo als goed of slecht of al dan niet passend bij een nummer te beschouwen? Absoluut niet.
    Over die solo van Beat it: daar zijn nóg verhalen over. Dat Quincy gewoon Eddies opwarming heeft opgenomen en dat in het nummer plakte als solo. Dat Eddie wel degelijk de solo speelde die er uiteindelijk in het nummer is geplakt, maar er zelf niet tevreden over was en een nieuwe wou inspelen. Maar dat Quincy dat slechte stuk perfect vond.
    En eerlijk, verhalen uit de jaren 80 zijn al even geloofwaardig als verhalen uit de jaren 60 en 70.
    Of mag Eddie niet bekritiseerd worden omdat het een pseudo-Hollander is?
    " Great minds think alike"

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Misschien een kleine nuance aanbrengen in mijn kritiek: op zich is die solo niet slecht. Maar ik vind hem niet in het nummer passen. Ik vind het een losstaand muziekje dat niet past in het groter geheel van het lied. Maar omdat het zo'n hit is, is ook die solo legendarisch en hoort hij er bij, maar dan meer uit gewenning dan uit muzikaliteit.
    Overigens vind ik Eddie Van Halen een fenomenaal gitarist. Net als elke mens heeft hij recht op zijn dipjes en zijn hoogtepunten. Al ben ik, qua overtuiging van Eddies hoogtepunten redelijk alleen in mijn mening
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #27

    Standaard

    Om het stokje van misplaatste soli weer op te pakken... Slash in deze liveversie van Freak Out (2:50):

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Vind ik wel meevallen... Wat mij opvalt: Slash heeft ogen... ik dacht dat ie geboren was met een zonnebril op...
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yngwie79 Bekijk bericht
    Om het stokje van misplaatste soli weer op te pakken... Slash in deze liveversie van Freak Out (2:50):
    goed voorbeeld. die solo slaat idd nergens op, maar dat is wsch niet Slash zijn fout. A&R ofzo zal wel geregeld hebben dat hij daar even het podium op moest bij Chic. Anderzijds, hij had voor de verandering es iets clean funky kunnen spelen ipv dat generisch slash gepiel.

  10. #30

    Standaard

    Hey je kunt die yt niet doorscrollen, ga ik dus echt niet helemaal doorluisteren voor een solo van slash. Maar anyway is eigenlijk niet iedere solo van slash misplaatst?

    Oeoeoeoeo wat zeg ik nou toch.....
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top