Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Roland street cube

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2012
    Locatie
    België
    Berichten
    20

    Standaard Roland street cube

    Ik heb een akoestische gitaar en onlangs een microfoontje van Gibson gekocht. Door deze op mijn gitaar te zetten kan ik hem aansluiten aan mijn versterker. Ikzelf vind het geweldig! De mogelijkheden zijn ineens zoveel ruimer. Alleen heb ik al reacties gekregen over schel geluid. Ikzelf hoor dit natuurlijk anders omdat ik het geluid van mijn gitaar hoofdzakelijk hoor, anderen staan richting versterker en die hoor ik anders. Iemand ervaringen met deze situatie en/of mogelijke oplossingen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Net als bij een gewone versterker moet je in de straal van het geluid gaan staan om te horen hoe het publiek het hoort.

    Behalve je eigen monitor is deze versterker nu ook verantwoordlijk voor het geluid wat je toehoorders ontvangen.

    Dus stem hier je bass/treble mid op af.
    Ik heb zelf ook zo'n ampje en het werkt allemaal perfect. De batterijen gaan lang mee. Maar het blijven kleine speakers dus je kan er natuurlijk geen wonderen van verwachten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    Net als bij een gewone versterker moet je in de straal van het geluid gaan staan om te horen hoe het publiek het hoort.
    Oh, je moet vóór je versterker staan



    Ja, flauw maar ik kon het even niet laten. Vroeger was het gebruikelijk om achter je versterker te staan en hadden versterkers bovenop bediendingspanelen met tekst die als je ervoor stond op z'n kop moest lezen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top